Forstoppelse

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Flere som sliter med det? Jeg har idag brukt en time på do... For veldig lite.. Og herregud hvor vondt det er... Nesten så jeg er redd for å presse ut ungen ved en feil :nailbiting:

Har noen av dere noe dere tar som hjelper? Vurderer å prøve et mini klyx på mandag... Men det kan vel starte en fødsel? Så kanskje ikke det smarteste å teste først....

:bookworm:
 
Hatt mye trøbbel med det tidligere i dette svangerskapet, men den siste uken er det blitt motsatt:rolleyes: Nå er det veldig så enkelt å bli kvitt det som skal ut, for jeg trenger nesten ikke trykke en gang :rolleyes:
 
Masse væske, holde seg i bevegelse og spise mat som hjelper på. Jeg går ikke på do med mindre jeg må, og prøver ikke å tvinge ut noe som er "fast". Da får jeg bare ubehag... En kopp kaffe på morgenen, litt yoghurt og noen rosiner gjør susen her hvis det er krise:p
 
Jeg brukte lactulose når jeg var det forrige gang. Det hjalp, men smaker forferdelig. Så håper jeg slipper denne gang.
 
Høres kjent ut. Jeg har begynt å spise yoghurt med masse linfrø og andre frø, havregryn og rosiner hver dag. Tror det er linfrøene som hjelper. Siste uken har jeg dog vært litt løsere i magen til tider - så lurer på om det kan være en indikasjon på at noe begynner å skje snart.
 
Movocol og lacktulose har jeg prøvd tidligere uten virkning. Jeg ble slik som det her sist også. Og jeg husker det ble enda værre etter fødselen. Da fikk jeg noe greier på resept jeg gikk på i flere mnd før jeg ble normal..

Jeg går ikke på do før jeg må, men selv da er det som en fødsel... Og det kommer lite.. Får høre litt med legen i morgen, hva som er lurt.

Jeg spiser yoghurt med rosiner og frø hver dag, drikker godt med vann, men bevegelse er selvsagt noe begrenset... Både fordi jeg har bekkenløsning og fordi jeg nå har hjemmekontor..

Fikk ikke løs mage når fødselen nærmet seg sist, så usikker på om jeg kommer til å få det nå... Hadde vært veldig deilig kjenner jeg! :wideyed::wacky:
 
Har slitt med det helt siden jeg måtte begynne å ta jern etter blodprøvene ved første kontroll. Tar Duphalac (synes det smaker ørlite bedre enn Lactulose), og spiser svisker og drikker litt sterk kaffe når det blir ekstra ille.

Som flere nevner over har det gitt seg litt i det siste, nå er magen av og til løs. Håper det er et tegn på at det skjer noe om ikke så altfor lenge :)
 
Har slitt med det helt siden jeg måtte begynne å ta jern etter blodprøvene ved første kontroll. Tar Duphalac (synes det smaker ørlite bedre enn Lactulose), og spiser svisker og drikker litt sterk kaffe når det blir ekstra ille.

Som flere nevner over har det gitt seg litt i det siste, nå er magen av og til løs. Håper det er et tegn på at det skjer noe om ikke så altfor lenge :)
Anbefaler Aminojern:) De roter ikke til fordøyelsen så mye. Kan jo hende at du må gå på jern etter fødselen også, og det er vel ikke akkurat den mest aktive tiden i starten mtp turer og slikt som hjelper på fordøyelsen... Godt at du er kvitt problemene for nå:happy:
 
Sviskesuppe har hjulpet meg, bare kokt svisker i mye vann og kjørt det i blenderen. og bevegelse. legg inn påmobilen at du skal gå, rulle litt på magen/hofta, gravidyoga... minst hver time. og jevnlig drikke. Jeg har det ikke så ille nå, knøttet i magen har ikke festetseg så når den er i aktivitet så blir det bevegelse, men må passe på å drikke og bevege meg for at det skal gå bra.
 
Anbefaler Aminojern:) De roter ikke til fordøyelsen så mye. Kan jo hende at du må gå på jern etter fødselen også, og det er vel ikke akkurat den mest aktive tiden i starten mtp turer og slikt som hjelper på fordøyelsen... Godt at du er kvitt problemene for nå:happy:

Takk for tips! Det skal jeg absolutt prøve hvis jeg må fortsette ja. Har tenkt tanken, blir rart å gå fra «høydose» til ingenting etter fødsel. Får se hva jordmor sier :)
 
Høres veldig kjent ut. Spesielt når man går på jern. Jeg hår på jern hver dag og drikker ekstremt mye vann. Drikker 2 glass Biola eller lager meg en skål med havregryn og Biola. unngår å drikke koffeinfri drikke et par dager så drikker jeg 2 kopper på morningen. Vips sa hjelper det også
 
Jeg prøvde mye før jeg fant ut at lactulose og en kopp kaffe på "tom" mage er det eneste som hjelper. Hos meg har aldri aktivitet, linfrø svisker etc. gitt noe som helst hjelp. I de verste tilfellene tok jeg microlax.
 
Jeg prøvde mye før jeg fant ut at lactulose og en kopp kaffe på "tom" mage er det eneste som hjelper. Hos meg har aldri aktivitet, linfrø svisker etc. gitt noe som helst hjelp. I de verste tilfellene tok jeg microlax.
Nesten så jeg må prøve kaffe... Men jeg brekker meg av smaken....
 
Nesten så jeg må prøve kaffe... Men jeg brekker meg av smaken....

Jeg ville prøvd Duphalac/Lactulose. Ikke prøv deg på kaffe. Det fungerer også bra med lacerol (lakserende). Men du må gi Duphalac/Lactulose noen dager kanskje. Husker det tok en liten stund før jeg merket virkning. Tar du jern så ville jeg pratet med lege om det er nødvendig. Jeg måtte slutte da det gjorde vondt verre for meg.
 
Jeg ville prøvd Duphalac/Lactulose. Ikke prøv deg på kaffe. Det fungerer også bra med lacerol (lakserende). Men du må gi Duphalac/Lactulose noen dager kanskje. Husker det tok en liten stund før jeg merket virkning. Tar du jern så ville jeg pratet med lege om det er nødvendig. Jeg måtte slutte da det gjorde vondt verre for meg.
Jeg tar ikke jern, da kommer jeg i allefall ikke på do. Duphalac og lactulose hjelper heller ikke. Ikke movicol heller. Kommer kanskje på do en gang i uken om jeg er heldig, og det er som en fødsel..
 
Jeg tar ikke jern, da kommer jeg i allefall ikke på do. Duphalac og lactulose hjelper heller ikke. Ikke movicol heller. Kommer kanskje på do en gang i uken om jeg er heldig, og det er som en fødsel..

Å herregud, da ville jeg pratet med lege. Jeg har jo vondt bare jeg går tre dager. En uke vil jeg ikke tenke på en gang..
 
Å herregud, da ville jeg pratet med lege. Jeg har jo vondt bare jeg går tre dager. En uke vil jeg ikke tenke på en gang..
Det er planen, glemte det typisk nok idag. Men skal igjen til tirsdag om ei uke. Så får se om. Det ikke blir en løsning da...
 
Anbefaler Aminojern:) De roter ikke til fordøyelsen så mye. Kan jo hende at du må gå på jern etter fødselen også, og det er vel ikke akkurat den mest aktive tiden i starten mtp turer og slikt som hjelper på fordøyelsen... Godt at du er kvitt problemene for nå:happy:

Sniker.
kan jeg spørre om de tabelettene er store? Jeg makter ikke store piller, og spesielt ikke i svangerskapet :playful:
 
Back
Topp