Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg legger de i bløt noen timer først. Dekker med nytt vann i en liten kjele og koker på middels varme til de er skikkelig møre. Kjører til mos i blender sammen med kokevannet, sper på med mer kokt vann fra vannkoker dersom mosen blir for tykk. Fryser ned i isterning-brett. Enkelt og greit å lage selv, og kan ta opp en og en terning når det trengs, slipper å "stresse" med å bruke opp ett helt kjøpeglass når det først er åpnetDumt sp.m.. Hvordan lager dere sviskemosen selv? Gjerne steg for steg... Har svisker igjen fra jul og da kan de gjøre nytte for seg![]()
Tusen takk for svar!!!Jeg legger de i bløt noen timer først. Dekker med nytt vann i en liten kjele og koker på middels varme til de er skikkelig møre. Kjører til mos i blender sammen med kokevannet, sper på med mer kokt vann fra vannkoker dersom mosen blir for tykk. Fryser ned i isterning-brett. Enkelt og greit å lage selv, og kan ta opp en og en terning når det trengs, slipper å "stresse" med å bruke opp ett helt kjøpeglass når det først er åpnet![]()
Jeg syns iallfall det smaker bedre enn dem man kjøper på glassTusen takk for svar!!!Gleder meg til å lage det, kanskje vi kan kutte den malten - så at noen andre skrev at den kunne gi luft i magen og vesla her promper som en mann dagen lang :-o Dessuten er hun ikke noe fan av sviskemos på glass så kanskje dette blir mye bedre? :-D
Hvordan går det med jenta di? Har hun fått løsna opp i magen og tømt seg skikkelig nå?Vesla trykker og trykker, og resultatet er noen harde harelort et par ganger om dagen, sover ikke godt om natta heller stakkarsnoen som har tips til å løsne opp litt?
Ammer fortsatt i tillegg til at hun får 3 måltider om dagen nå, hun får nok ikke i seg nok vann til maten.
Det går bedre, har blitt litt mykere, prøver å olje rundt "utgangen" ved bleieskift og det har hjulpet litt. Tror dette kommer til å bedre seg gradvis iløpet av en uke eller to med litt fokus på utdrivende matvarerHvordan går det med jenta di? Har hun fått løsna opp i magen og tømt seg skikkelig nå?![]()
Godt å høre det går bedreDet går bedre, har blitt litt mykere, prøver å olje rundt "utgangen" ved bleieskift og det har hjulpet litt. Tror dette kommer til å bedre seg gradvis iløpet av en uke eller to med litt fokus på utdrivende matvarer
Kom også på at jeg brukte mm helt til 10mnd med storebror i grøten, noe jeg kuttet mye tidligere denne gangen, så skal innføre en liten skvulp mm i grøten igjen for å hjelpe til med fordøyelsen![]()
Idag morges kom det en god bløt bæsjebleie, så håper det betyr magetrøbbelet er overGodt å høre det går bedreÅ innføre litt mm i grøten igjen var ingen dum ide, har kuttet det ut selv, siden hun nå foretrekker grøten tykk. Hun er så treig å spise at grøten bare blir suppe til slutt med mm
Men skal snike inn litt igjen, det kickstarter jo fordøyingen av grøten veldig bra.
Jippi, ingenting er som en velfylt bæsjebleie nå for tidenIdag morges kom det en god bløt bæsjebleie, så håper det betyr magetrøbbelet er over![]()
(Første steg er ikke nødvendig egentlig) Bløter sviskene i 6-8 timer. Ha vann i en gryte så det akkurat dekker sviskene (jeg bruker litt av vannet jeg brukte til å bløte de med). Kok i ca. 10 min. Sil av, spar på vannet. Kjør i blender/stavmikser med litt og litt av vannet til passe konsistens. Klar til å frysesDumt sp.m.. Hvordan lager dere sviskemosen selv? Gjerne steg for steg... Har svisker igjen fra jul og da kan de gjøre nytte for seg![]()
Hvor mye maltekstrakt har du i grøten? Tenkte å prøve det samme!her har vi hatt samme problem med magen, men etter at hun har begynt med maltekstrakt i grøten morgen å kveld har det blitt mye bedredet er den eneste faste føden vi har begynt med, ammer resten
![]()
Vi begynte med en strøken babyskje (bambino skje) morgen å kveld de første 2 dagene da hun var så forstoppet stakkar, deretter en halv skje morgen å kveld å det har vært perfekt mengde for magen hennesHvor mye maltekstrakt har du i grøten? Tenkte å prøve det samme!
Du har også junibarnHvor mye maltekstrakt har du i grøten? Tenkte å prøve det samme!
Vi har vært litt av å på grøt/fast føde pga sykdom og hun har egentig akkurat startet på igjen nå. Hun nektet grøt i begynnelsen og har endelig begynt å spise. Hun har veldig hard avføring for tiden, så må prøve å hjelpe henne littDu har også junibarnhar dere akkurat begynt med grøt?
![]()