Forstoppelse!

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Natt til i går, opplevde jeg verste natta ever! Skjønner åssen babyer med kolikk har det i allefall! Fy fasan så smertefult det er når alt stopper opp, og tarmene hyler av skrekk. Jeg vet jo at man lett kan få forstoppelse under graviditeten, og burde kanskje ta litt forhåndsregler og forebygge.. Men en tenker ikke at det skjer en selv. Før en ligger midt oppe i det.
Er mye bedre nå, virker som magen har stabilisert seg litt, men fortsatt er magen ordentlig øm. Kjennes ut som om tarmene har fått skikkelig juling :/
Tips og råd til å forebygge videre tas imot med stoooor takk. Dette vil jeg helst ikke oppleve igjen.... :/

Fiberrik kost, linfrø, pærer kan hjelpe. :-) Vet hvordan du har det.... sliter med treg mage og forstoppelse vanligvis, og det ble ikke bedre etter jeg ble gravid.... :-/ Ellers kan man ta duphalac fra apoteket, helt ufarlig for babyen, og hjelper til å vedlikeholde. :-)

Uff, vet hvordan du har det. Sliter litt selv. Prøv 6 svisker x 2 om dagen. Evt. Movikol/Dufalac. Kiwi.

Kaffi var løsningen for meg ettersom jeg sluttet å drikke det så snart jeg fikk positiv test. De siste to ukene har jeg drukket 1-2 små kopper om dagen og mageproblemene forsvant på dagen :-)

MASSE frukt, spes kiwi og kaffi. Jeg har dilla på frukt, blir en del luft av det, men har ikke problemer med fortoppelse så det er verdt det:)

Føler med deg, det er sykt vondt :o Har ikke hatt problem med det nå, men sist jeg var gravid gikk jeg 16 dager uten nr 2, da besvima jeg av smerte :(

Hørt at den Frukt&Fiber setter fart på sakene ;) men den skal helst ikke brukes av gravide uten samråd med lege. Men vet likevel om mange som har brukt den under graviditetuten problem. Tar selv en 1/2 tablett innimellom når jeg føler det går for lang tid mellom dobesøkene xD

Sniker fra november. Melkeprodukter kan forstoppelse magen, og anbefaler å kutte ned på melkeprodukter og bytte til laktose redusert/laktose fri melk og sånt. Kutt ut bananer og yoghurt, det stopper systemet:). Jeg kuttet ned på dette og hjalp for meg ( har Vært på legevakta fler ganger pga forstoppelse ). Bare et litet tips:)

Jeg har hatt akkurat samme problemet. Veldig treg mage og opplåst.. Veldig ubehagelig. Jeg har tatt LAKTULOSE, kjøpt på apoteket. Det har hjulpet meg :)

Back
Topp