Forstoppelse

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Får baby sjokk om man har forstoppelse, og må ta i litt...? Eller tror de kanskje at det er fødsel på gang. Ti hi! :-)

Noe som hjelper?

svisker å c-vitamin :) jeg må ta jerntabletter som gjør at man blir hard i magen - spiser en c-vitamin sammen med det å da går det bra
har forøvrig funne ut at tomatsuppe også gjør susen (kan hende det bare er jeg som reagerer på dette da)

Får baby sjokk om man har forstoppelse, og må ta i litt...? Eller tror de kanskje at det er fødsel på gang. Ti hi! :-)

Noe som hjelper?

Sjokk? Det vet jeg ikke :-) men jeg hadde forstoppelse i uke 17 el 18, og fikk da beskjed om å være forsiktig når jeg skulle ta i på do, ifare for å starte en fødsel.
Det var en sykepleier som sa det til meg så jeg vet ikke hvor mye fakta som ligger bak det, men det er noe jeg har i bakhode.

Drikk iskaffe! Har klart meg uten noe kaffe frem til i dag. Uke 25+2, og det endte som du sikkert skjønner på toalettet ..:-P Svisker funker også veldig bra, sammen med litt bevegelse.

svisker å c-vitamin :) jeg må ta jerntabletter som gjør at man blir hard i magen - spiser en c-vitamin sammen med det å da går det bra
har forøvrig funne ut at tomatsuppe også gjør susen (kan hende det bare er jeg som reagerer på dette da)
Takk for tips!
Tomatsuppe er det lenge siden jeg har spist! Fikk faktisk litt lyst på! :-)

Sjokk? Det vet jeg ikke :) men jeg hadde forstoppelse i uke 17 el 18, og fikk da beskjed om å være forsiktig når jeg skulle ta i på do, ifare for å starte en fødsel.
Det var en sykepleier som sa det til meg så jeg vet ikke hvor mye fakta som ligger bak det, men det er noe jeg har i bakhode.
Prøvde å google litt, og flere sier at det ikke kan sette igang fødsel, og ikke fare for fosteret.
Det verste som kan skje er visst hemoroider! :p

hehe :p nå veit ikke jeg hvor mye du brveger deg da men bevegelse er jo uansett bra :)
blitt lite herfra i jula værtfall O:)
Mente ikke at DU hintet altså! Mente at kroppen min hinter om at jeg bevegr meg lit... Ti hi! :-)
Synes jo jeg beveger meg en del, med tanke på husarbeid, lek med minste osv.
Men, må nok bli flinkere til å gå turer osv. :-)

Drikk iskaffe! Har klart meg uten noe kaffe frem til i dag. Uke 25+2, og det endte som du sikkert skjønner på toalettet ..:p Svisker funker også veldig bra, sammen med litt bevegelse.
Takk for tips! Dessverre drikker jeg ikke svart kaffe, må være noe latte greier med masse melk og sukker! :-)

Lactuloseolje som man kjøper på apoteker er helt ufarlig og virker kjempebra både ved forstoppelse og som forebygging. Jeg blander i te så smaker det ingenting, ganske ekkel konsistens viss man skal drikke det reint.. ;) og selvfølgelig så er rikelig med vann og fiberrik kost det viktigste for å unngå forstoppelse.

Back
Topp