Forstoppelse..

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg er den lykkelig "vinner" av dette.. Så slo det meg.. Er det farlig å trykke når man går på do? Man trykker jo på samme måte som når babyen skal ut, liksom.. Herregud for et spørsmål.. Men ja.. Det lurer jeg plutselig på i kveld.. Jeg har ikke vært på do siden i går, og har helt panikk for å gå på do nå.. Irriterende!

Du trykker ikke ut barnet, om det er det du mener. Nå er det helt lukket og låst der, i motsetning til i september når du skal trykke den ut.:D Derimot kommer du sikkert til å få skikkelige hemoroider dersom du skal være plaget med forstoppelse hele svangerskapet.:confused: Sikkert lurt å prøve alle råd mot dette. Beklager pessimismen her altså.:p

Pass på å få i deg nok vann og beveg på deg :) Jeg har ganske hard mage nå, håper det bedre seg etterhvert :p syns ofte det er lettere å drikke vann på jobb enn hjemme. På jobb har jeg flaske som står tilgjengelig hele tiden :)

Du trykker ikke ut barnet, om det er det du mener. Nå er det helt lukket og låst der, i motsetning til i september når du skal trykke den ut.:D Derimot kommer du sikkert til å få skikkelige hemoroider dersom du skal være plaget med forstoppelse hele svangerskapet.:confused: Sikkert lurt å prøve alle råd mot dette. Beklager pessimismen her altså.:p

Ikke pessimist, men realist ;) Hemoroider fikk jeg i forrige svangerskap, og de hilser jeg på i ny og ne. Stort sett plager de meg ikke, heldigvis. Men det er pga dem jeg har panikk for å gå på do. Innser at laktulose må inngå i mitt daglige kosthold fremover. :p Tenkte kanskje man trykker det løst fra livmorveggen, men det går kanskje ikke ;) haha..

Ta magnesium, om du dobler anbefalt dose er bivirkningen løs mage og problem løst. Magnesium er vannløselig og derfor skiller kroppen ut det den ikke trenger.

Hehe!! Jeg har bekymret meg for det samme :p er så sinnsykt hard i magen!! Var det hele svangerskapet med jenta vår også..hun kom heldigvis ikke ut før det var gått 9 mnd ;) så tror ikke det har noe å si..selv om jeg tenker tanken hver gang jeg er på do (nr 2.) :p alt vi skal bekymre oss over!! Blir helt tusset!

Hehe!! Jeg har bekymret meg for det samme :p er så sinnsykt hard i magen!! Var det hele svangerskapet med jenta vår også..hun kom heldigvis ikke ut før det var gått 9 mnd ;) så tror ikke det har noe å si..selv om jeg tenker tanken hver gang jeg er på do (nr 2.) :p alt vi skal bekymre oss over!! Blir helt tusset!

Haha.. Ja, godt vi er flere ;) Datteren min kom heller ikke før etter 9 mnd, og husker jeg tenkte akkurat det samme da.. :p Man blir så rar, altså!! ;)

Treg fordøyelse ja. Har derimot spist noe jeg ikke tålte idag så har det motsatte problemet :p

Hard i magen her også. Hjelper å drikke masse vann. Man får tregere fordøyelse fordi babyen også skal ha næring ♥

Det hjelper å drikke masse, og spise mat som er rik på kostfiber (f eks frukt, bær, grønnsaker). Mye fiberrik mat uten tilstrekkelig mengde væske fører ofte til forstoppelse. Det går også an å spise svisker, tørka aprikos, modne pærer.

Back
Topp