Forstoppelse???

januarbarn

Mitt første barn
Januarhula 2014
Lillingen har ikke bæsjet siden lørdag og jeg er super stressa...:( Forskjellen, jeg brukte å drikke alkoholfritt øl nå og da, og den siste 1.5 uken har jeg ikke... Drakk det pga malten for bedre melkeproduksjon, men tenkte aldri at lillingen skulle få problemer med avføringen:eek:
Jeg begynte med malt estrakt i mme og i min te for en dage siden, men ingenting skjer.
Ser på nettet at babyer som ammer noen ganger ikke bæsjer på 14 dager!!! Wæææ, jeg blir sprø fordi lillingen min har alltid bæsjet 2-3 ganger daglig siden fødselen....Jeg ammer og gir mme 60 ml en gang for dagen, og lillingen er ca 5200 gram og 14 uker gammel. Det ser ut som om det ikke plager lillingen mye. Bortsatt fra malt estrakten, så massere jeg magen hans, sykler med bena og holder knærne hans mot brystet. Hva annet kan jeg gjøre?

Eller Er jeg bare litt for mye bekymra??

Fra mobil enhet

Last edited:
Lillingen har ikke bæsjet siden lørdag og jeg er super stressa...:( Forskjellen, jeg brukte å drikke alkoholfritt øl nå og da, og den siste 1.5 uken har jeg ikke... Drakk det pga malten for bedre melkeproduksjon, men tenkte aldri at lillingen skulle få problemer med avføringen:eek:
Jeg begynte med malt estrakt i mme og i min te for en dage siden, men ingenting skjer.
Ser på nettet at babyer som ammer noen ganger ikke bæsjer på 14 dager!!! Wæææ, jeg blir sprø fordi lillingen min har alltid bæsjet 2-3 ganger daglig siden fødselen....Jeg ammer og gir mme 60 ml en gang for dagen, og lillingen er ca 5200 gram og 14 uker gammel. Det ser ut som om det ikke plager lillingen mye. Bortsatt fra malt estrakten, så massere jeg magen hans, sykler med bena og holder knærne hans mot brystet. Hva annet kan jeg gjøre?

Fra mobil enhet
Jento mi har og vanlegvis hatt minst 1 bæsjebleie om dagen, men i det siste har det gått fleire dager mellom. Ho hadde ein god bleie i går og då hadde ho ikkje bæsja sidan torsdag førre veke! Men no har ho bæsja for ei veke så.. :-P forstår at du er stressa, men so lenge mini ikkje ser ut til å plages er det greit :-) (ho er 12 veker no forresten)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Fra mobil enhet
Har endret seg her også. Fra 2-3 bæsjebleier om dagen til 1-2 bleier ca hver tredje dag. Lillegutt får bare morsmelk. Så lenge de ikke plages kan man fint vente på en bæsj. Jeg tror kanskje at babyene bruker lenger tid på å fordøye maten, altså benytter seg i enda større grad av næringen i melken. Lillegutt sin bæsj er i hvertfall mye tjukkere når den kommer hver tredje dag enn da den kom hver dag :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for svar :)
Hmm, jeg er nok for mye bekymra ja....

Fra mobil enhet
Men jeg har ikke greie på MME, da :P Er det ikke sånn at hvis babyene får bare MME så skal de bæsje hver dag? Eller er jeg på bærtur :P Får babyen bare MM får de aldri forstoppelse i hvertfall!!

Det kan gå lang tid med mme også. Det kan hjelpe å "trykke"/massere litt bak for å stimulere til at han skal bæsje.

Men jeg har ikke greie på MME, da :P Er det ikke sånn at hvis babyene får bare MME så skal de bæsje hver dag? Eller er jeg på bærtur :P Får babyen bare MM får de aldri forstoppelse i hvertfall!!

Jeg har lest det samme, men her kan det noen ganger gå to dager. (Bruker kun mme nå)

Synes jaggu deres barn gjør det ofte da. Min jente kan gå 4-8 dager før hun bærsjer. Jeg fullammer.

Back
Topp