forstoppelse ??

Ra2

Glad i forumet
Lurer på om lille snuppa har fått forstoppelse.
Hun bæsjet normalt på mandag. På torsdag kom det pittelitt og det var ganske hardt i konsistensen. Hadde håpet at det skulle mer i dag, men ikke.....

Hun får sviskemos i grøten hver kveld. Lager grøt av ca 3 ss pulver. jeg delammer, så hun har fått malt i en flaske i dag. I kveld trøblet hun veldig med å sovne. Vet ikke om det har med magen å gjøre eller noe annet. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Har hørt om et tips med å "pirke litt" med et termomenter for å se om det løsner, men vet ikke helt hvordan dette skal gjøres. noen som vet??? hva ville du ha gjort?

Har hørt man kan ta litt sinksalve eller babyolje på tuppen av termometeret.. Skal visst funke som bare det:)
Gutten vår har ikke bæsja ordentlig siden onsdag kveld.. kom pittelitt i dag men trur det skulle vært mye mere.. Prøvde med sviske mos ved siden av grøten vi da og malt i grøten i dag så får vi se hva det blir til i morgen;)

LillTrille skrev:
Har hørt man kan ta litt sinksalve eller babyolje på tuppen av termometeret.. Skal visst funke som bare det:)
Gutten vår har ikke bæsja ordentlig siden onsdag kveld.. kom pittelitt i dag men trur det skulle vært mye mere.. Prøvde med sviske mos ved siden av grøten vi da og malt i grøten i dag så får vi se hva det blir til i morgen;)

Men er det bare å stikke tuppen litt innenfor åpningen å lirke litt, eller hvordan gjør man det??? Er redd for at det skal gjøre vondt.

Det er bare å stikke tuppen litt inn, ja. Det gjør ikke vondt. Siden lillejenta vår ble opperert der nede må vi stikke myyye større pinner inn for at det ikke skal gro for stramt igjen. Vi er nå på Ø 8 mm og de skal bli mye større. Det gjør heldigvis ikke vondt for henne. Men det er jo andre ting du kan prøve også, f.eks i love you massasje eller rooibos te. Vi har pleid å bytte ut ca 20 % av vannet i flaska med rooibos te. Det fungerer veldig bra.

Maria :D skrev:
Det er bare å stikke tuppen litt inn, ja. Det gjør ikke vondt. Siden lillejenta vår ble opperert der nede må vi stikke myyye større pinner inn for at det ikke skal gro for stramt igjen. Vi er nå på Ø 8 mm og de skal bli mye større. Det gjør heldigvis ikke vondt for henne. Men det er jo andre ting du kan prøve også, f.eks i love you massasje eller rooibos te. Vi har pleid å bytte ut ca 20 % av vannet i flaska med rooibos te. Det fungerer veldig bra.

hvilken massasje er det? Jeg har massert henne på magen hver dag. Følger liksom der hvor tykktarmen ligger. Magen kjennes ikke hard ut, men tror hun trenger å få gjort fra seg siden det er gått så  mange dager. Det te-tipset har jeg ikke hørt om før. Må stikke innom helsekosten å kjøpe te å ha på lur.

Det funka for meg i dag!!;) Altså Lille gutt fikk ut en hel haug etter jeg blanda malt i grøten hans;;) en t-skje måtte til;::)

Rart man kan bli så glad for bæsj hehe;) Man blir jo litt skrullete som mor;;)

Back
Topp