Forstoppelse...

LilleKaisa

Glad i forumet
Hva kan jeg spise/drikke for å få fart på magen? Har ikke vært på do siden 01.02 og er ille dårlig nå...

Biola og andre drikkeyoghurter er utelukket, de spyr jeg av[&:]

lege kanskje?
jeg vil tro du trenger hjelp av medisinsk personell nå..
God bedring! [:)]

sviske saft til deg å også eller malt:) 

ORIGINAL: Puseline

Ew....heheh...men takk for tips!

ORIGINAL: LilleKaisa

ORIGINAL: Puseline

Ew....heheh...men takk for tips!

hehe men det funker jo på oss som det gjør for de små;)

Laktulose eller hva det heter nå. Men kan være en idé å kontakte lege også.

Gamle kjærringråd som linfrø i vann over natta og drikke det. Drikke mye vann, bevege seg. Litt ekkelt...men få noen til å stikke en finger opp i rumpa(med handske) for å bevege tarmen?[8|]

Ikkje gjort nr. 2 på over fjorten dagar? [&:]
Då tenker eg at det er på tide med hardare skyts; klyster eller heavyduty Lactulose...

Huff, jeg føler sånn med deg...
Hadde det slik under første svangerskap, og det gikk på psyken løs etterhvert.
Jeg måtte ty til miniklyster, og jeg tvang meg selv til å drikke vann, MASSE vann.
Duphalac prøvde jeg, linfrø likeså, men de gjorde det vondt verre fordi jeg ikke klarte å drikke nok i tillegg...

God bedring!

Tipper du burde dra til lege.. er jo snart 3 uker siden[&:]

duphalac eller lactulose, med myyyye vann [:)]

Føler med deg[&o]
Er sånn her også, bare hatt det i over 7 år nå!!! Forstoppelse hele tiden, kan gå flere uker mellom jeg er på do, får sikkelig magekrampe og må sitte på do i flere timer når det endelig kommer.. Har prøvd det meste:
lactulose (fikk til og med 3 dobbelt mengde og ha i meg hver dag enn anbefalt, legens råd men det hjalp ikke!)
vann
svisker
sviskesaft
masse bevegelse
frøholdig mat
activia yoghurt
+++++++++

Håper du får til å gå på do, er ille når det står på.. Vært plaget lenge? Har vært til utreding hos sykehuset jeg, coloskopi, men inenting galt... Hvis du plages over tid vil jeg anbefale deg og dra til legen, og få henvisning til sykehuset for coloskopi[:)] Selv fikk jeg beskjed om at noen er slik og at det ikke er uvanlig med sikkelig mageknipe(så vondt at jeg ligger og griner!) og slikt do styr....[&:] Håper du får til noe snart[:)]

uffda,vet di selger en te på helsekost som skal være god for det.husker ikke hva den heter.

Ser at du er gravid så jeg ville rådført meg med lege før jeg begynte å selvmedisinere...

tre uker uten å drite er vel helt på grensen i forhold til hva som er sunt vil jeg tro. [&:]

Ta å kjøp engangs gummi hansker, vaselin og masser rompehullet og litt inni åpningen.
Eller få tak på sånn mini klyx på apoteket.
Ellers ville jeg kansje tatt en tur til legen. Kan jo bli så fult  i magen at du til slutt kaster opp avføring [:'(]

Ja, tror nesten jeg må ta en tlf til legen snart. Jeg drikker masse hver dag, men bevegelse er det dårlig med siden jeg kommer meg fra hyperemesis.

Kanskje prøve yoghurt eller sviskesaft, smaker det vondt?

Back
Topp