Forstoppelse og graviditet

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Hva gjør jeg!? Ja, drikke vann spise svisker etc etc.. Men kan jeg gjøre noe umiddelbart !? Jeg har vooooooooondt!! Er 22 uker på vei ..

Duphalac er jo greit å ta, men må noen dager til før effekt syns jeg. Ellers er det noe som heter frukt&fiber mener jeg, tyggetabl som gir ganske rask effekt i følge noen.

Dra å kjøp Laktulose Orifarm på apoteket. :)

Jeg fikk også det et par ganger under svangerskapet , i tillegg til at jeg sliter litt fra før pga. cøliaki:p Så av og til var det fullstendig stopp:confused::eek:Jeg tok da microlax klyster. Det kan både tas under graviditet og mens man ammer;)

Last edited:
Jeg plagdes med det.. Men til meg holdt det å spise fruktsalat først på morgenen. Kiwi er bra, appelsin, druer.. Skvis over litt lime og kos deg:) hvis det er akutt har jeg dessverre ingen råd.. Linfrøolje kanskje?!

Klyster?

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Jeg har gått forstoppet hele graviditeten, enkelte uker værre enn andre. Det hjalp med havregrun og melk til frokost, men det enedte som hjalp meg på det værste var stikkpiller, alcos. Gi det en times tid så letter det litt på "trykket". :-)

Lactulose (full dose) fungerte veldig godt på meg! Nå brukte jeg det ikke under svangerskapet, så jeg er ikke sikker på om det kan brukes når man er gravid, men jeg tror det. Bare les på flasken først. :)

Kiwi fastande. Mikrolax. 2 spise skje linfrø i ett glas vann låt stå i 5-10 min drikk det.

Uten tvil Vi-seblin som du får kjøpt på apoteket! Det er frø som du blander ut i vann, juice eller annet. Sverger til det produktet :D

♧ Sendt fra app'en ♧

Tusen takk for svar alle! Jeg sverger til klyster, da rikelig med fiber, vann, linfrø etc etc er utprøvd.. Men trodde virkelig ikke man kunne ta klyster som gravid!??

Jeg er så heldig at jeg reagerer på kaffe. En halv kopp og alt ble fint igjen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg og slet, og hadde duplax stående :)

Lactulose (full dose) fungerte veldig godt på meg! Nå brukte jeg det ikke under svangerskapet, så jeg er ikke sikker på om det kan brukes når man er gravid, men jeg tror det. Bare les på flasken først. :)
Løsner det med en gang da eller? Må ha noe akutt.. Sitter som en sten når det først er på vei ut, føles nesten som en fødsel :eek::eek::eek:

Jeg har gått forstoppet hele graviditeten, enkelte uker værre enn andre. Det hjalp med havregrun og melk til frokost, men det enedte som hjalp meg på det værste var stikkpiller, alcos. Gi det en times tid så letter det litt på "trykket". :)
Er ikke det stikkpiller man bruker ved hemoroider?

Løsner det med en gang da eller? Må ha noe akutt.. Sitter som en sten når det først er på vei ut, føles nesten som en fødsel :eek::eek::eek:

Ja, det gikk fort med meg! Ta full dose, for meg funket det på en halvtime da. Og så fortsatte jeg å ta det i et par uker, bare for sikkerhets skyld. Det var en lettelse at det fungerte så fort som det gjorde!

Back
Topp