Forstoppelse etter keisersnitt

siouxsie

Flørter med forumet
Søvnløs i september 2025
Hei!

Fødselen min endte med keisersnitt på lørdag, og det føles det som om magen ikke blir særlig mindre. Ser definitivt veldig gravid ut enda, kjenner ømhet i såret og har ikke fått tømt meg siden fredag. Ikke noe spesielle smerter (bruker paracet og voltaren).

Vet dette ikke er lenge siden, men jeg er redd for å la det gå for langt og virkelig slite senere. Har vært oppe og gått en del i dag, spiser nokså fiberrikt, begynt å drikke kaffe igjen og gjør de tiltaka jeg håper kan hjelpe. Fikk ut en del luft i hår og natt ved hjelp av rektumsonde, og startet med duphalac dag. Jeg avventet movicol, laxoberaldråper og slikt et par dager til.

Det jeg egentlig lurer på er hvilke erfaring dere med tidligere keisersnitt har. Hvirdan var de første dagene for dere? Hvor lang tid tok det for det kom noe? Var dere bekymret gor hvor lite magen trakk seg sammen?

Hei!

Fødselen min endte med keisersnitt på lørdag, og det føles det som om magen ikke blir særlig mindre. Ser definitivt veldig gravid ut enda, kjenner ømhet i såret og har ikke fått tømt meg siden fredag. Ikke noe spesielle smerter (bruker paracet og voltaren).

Vet dette ikke er lenge siden, men jeg er redd for å la det gå for langt og virkelig slite senere. Har vært oppe og gått en del i dag, spiser nokså fiberrikt, begynt å drikke kaffe igjen og gjør de tiltaka jeg håper kan hjelpe. Fikk ut en del luft i hår og natt ved hjelp av rektumsonde, og startet med duphalac dag. Jeg avventet movicol, laxoberaldråper og slikt et par dager til.

Det jeg egentlig lurer på er hvilke erfaring dere med tidligere keisersnitt har. Hvirdan var de første dagene for dere? Hvor lang tid tok det for det kom noe? Var dere bekymret gor hvor lite magen trakk seg sammen?
Hei!
Gratulerer med baby! Det er tøffe og brutale greier å føde på keiserlig vis. Hvertfall om det ikke var planlagt.

Det anbefales på det sterkeste å ta noe lakserende, for å forhindre at det blir et vedvarende problem. Jeg fikk laktulose på sykehuset sammen med første måltidet. Funket veldig bra, gikk som normalt på do dagen etter keisersnitt(keisersnittet var kl 9 på morgenen så ca 24 t etter fødsel). Hadde også handlet dette inn på forhånd, men fikk ikke brukt for det når jeg kom hjem. Laktulose er ikke avhengighetsskapende.

Følte at magen trakk seg sakte i starten, men når magemusklene var kommet på plass igjen gikk det raskere. Brukte magebelte i starten, ikke for at magen nødvendigvis skulle trekke seg sammen, men fordi det føltes som at invollene mine skulle ramle ut :hilarious: Fikk litt heng over arret, men massasje funket godt på det hos meg. Klarte dog ikke massere området før over ett år etterpå, ble kvalm bare av tanken på å skulle røre der:wacky:

Back
Topp