Forstoppa!

FruH89

Forelsket i forumet
Er det vanlig at magen stopper helt opp på slutten?! Magen var ganske treg i starten av svangerskapet, måtte spise svisker osv. Hørte det kunne skje nå også. Men er liksom helt stopp! Føles ut som jeg får kynnere av at jeg er så tett! Unnskyld meg for at jeg deler dette med dere.. Haha! Men er så frustrerende:(

Vil tro det faller inn under normalt ja. Prøv laktulose/duphalac fra apoteket? Om det er skikkelog stopp kan du bruke microlax for å få ut "proppen".

Jeg tok klyx i går kveld og det gjorde susen! Også tar jeg duphalac i tillegg for å få fart på magen :-) var jordmor som anbefalte da jeg gikk og var knallhard og vondt i magen

Ja, tror nesten jeg må kjøpe noe duphalac! Elsker egentlig kaffe, men har ikke klart å drikke det i graviditeten:(

Prøv å drikk mer, generelt. Husk på hvor mye vi tisser for tiden!

Her er også litt småtett til tider, men har bare helt sjelden måttet ty til lactulose. Få i deg godt med fiber fra frukt og grønt og rikelig drikke. Merker ofte at det løsner etter et par timer om jeg pælmer nedpå en halvliter vann.

Ja, drikk masse, og få i dere frukt og grønt (svisker og kiwi er bra). Når det er potte tett så må det jo sterkere ting til, men det viktigste er forebygginga, sparer for mye ubehag det :)

Back
Topp