Forstoppa!!

Ellise

Flørter med forumet
Jeg har prøvd ALT! Drikker 3-4 liter vann om dagen, spiser fiber, svisker, linfrø osv osv osv! Har til og med tatt microlax 4 ganger (med bittebittelite effekt). Skjønner ikke at det går an å samle på så mye avføring i en mage som allerede er stappfull med fostervann, baby, morkake osv. Begynner å bli fortvila! Råd anyone?

Har desverre ingen råd. Knasker på svisker her og til nesten ingen nytte...

Kanskje lactulose? Høres jo rart ut ettersom de får i deg så mye som skal drive magen :/

Ja, lactulose er vel det eneste jeg ikke har prøvd! Og sterk kaffe på tom mage. Får vel prøve det da, før jeg gir helt opp..

Jeg har prøvd ALT! Drikker 3-4 liter vann om dagen, spiser fiber, svisker, linfrø osv osv osv! Har til og med tatt microlax 4 ganger (med bittebittelite effekt). Skjønner ikke at det går an å samle på så mye avføring i en mage som allerede er stappfull med fostervann, baby, morkake osv. Begynner å bli fortvila! Råd anyone?

Eneste jeg kommer på som du ikke har nevnt er fysisk aktivitet, gå masse turer :) Ellers vil ikke microlax nødvendigvis funke viss avføringen står langt oppe i tarmen, det fungerer best på avføring som står langt nede.. Står den langt oppe må man bruke andre midler som for eksempel dulcolax og dulphalac :)

Sniker litt.
1 uke før termin var jeg på jordmorkontroll. Hun skulle sjekke åpningen og kunne da kjenne at jeg var helt forstoppa.
Hun jobber også på føden så hun ba meg dra hjem og ta en mikrolax og komme inn på føden kvelden etter for å få klyster.
Prøv med mikrolax, og om det ikke hjelper kan du jo ringe føden?

Hvis du har en sånn utenlandsk butikk i nærheten så kan du prøve en moden papaya? Det skal være mageregulerende iallfall :-)

Jeg hadde bom stopp i uke 18 ca.
Det hjalp dårlig med microlax.
Men dulphalac var redningen min.
Og masse vann :-)
Lakris kan også hjelpe litt.

Fysisk aktivitet skulle jeg gjerne tydd til, men har bekkenløsning så det er dårlig kombo! Takk for tips jenter! Skal kjøpe duphalac i dag :-)

Vel ....til meg funker mexican fiesta potetgull med holiday-dip og cola :P Løsner magen hver gang :D Kremt...

Føler virkelig med deg, værste som er når det er potte tett:/
Lag en skikkelig spicy indisk-mexican fusion fest, eller dra på besøk hos noen med god gammeldags omgangssyke, kanskje ikke så lur den siste men det var det som redda meg, altså når lillemann fikk d i bhgen først, bittersweet men det funka!
Lykke til!

Back
Topp