Forstår ikke...

Karma27

Forumet er livet
Gang på gang når jeg rydder, føler jeg at jeg kaster og kaster og kaster (evt gir bort.. Hvordan i alle dager klarer jeg likevell å finne en søppelsekk med luer og votter og jakker nå da?? Som skal bort?? Tror tøyet formerer seg.. (og vi har ALT for mye..)
Var ei dame på facebook som samla inn yttertøy/varmt tøy som skulle gis til uteliggere, så nå har jeg samla en hel haug :)

Vi pusser opp. Og søppelet etter det formerer seg også!
Har vært på fyllinga 7 ganger og må et par til!

Vi pusser opp. Og søppelet etter det formerer seg også!
Har vært på fyllinga 7 ganger og må et par til!
Er jo helt utrolig.. Var sånn da vi flytta og... var 12 ganger på fyllinga FØR vi flytta ut...
Da vi hadde flytta inn, hadde vi 12 kubikk til med søppel :P
Og nå, 5 år senere... Får lyst å bare flytte inn i et tomt hus, og bare ta med det jeg vet vi bruker :P
Forrige uke rydda jeg i skapene på badet, og fant søren meg en søppelsekk med dritt der og!
INNI skapene! Og likevell ser de fulle ut nå og...
Nå sitter jeg og glaner på alle ølglassene mannen har stående i et skap i stua.. Med glassvindu... Har lyst å pakke de vekk...... :P
Og DVD-ene... Men stakkar mannen, det er vel det eneste som er av "han" i stua :P

Er jo helt utrolig.. Var sånn da vi flytta og... var 12 ganger på fyllinga FØR vi flytta ut...
Da vi hadde flytta inn, hadde vi 12 kubikk til med søppel :P
Og nå, 5 år senere... Får lyst å bare flytte inn i et tomt hus, og bare ta med det jeg vet vi bruker :P
Forrige uke rydda jeg i skapene på badet, og fant søren meg en søppelsekk med dritt der og!
INNI skapene! Og likevell ser de fulle ut nå og...
Nå sitter jeg og glaner på alle ølglassene mannen har stående i et skap i stua.. Med glassvindu... Har lyst å pakke de vekk...... :P
Og DVD-ene... Men stakkar mannen, det er vel det eneste som er av "han" i stua :P
Vi donerte fire banankasser med DVD til en bruktbutikk da vi flytta. Beholdt bare seriene vi ser på og filmene som aldri kommer til å havne på Netflix, eller som vi MÅ ha for å få julestemning :P

Vi donerte fire banankasser med DVD til en bruktbutikk da vi flytta. Beholdt bare seriene vi ser på og filmene som aldri kommer til å havne på Netflix, eller som vi MÅ ha for å få julestemning :P
Vi gjorde nettopp det samme (eller, et års tid siden kanskje).. Men synes liksom ikke det gjør seg med så mye (kun de nødvendige :p ) serier i stua... :p

Vi gjorde nettopp det samme (eller, et års tid siden kanskje).. Men synes liksom ikke det gjør seg med så mye (kun de nødvendige :p ) serier i stua... :p
Vi kjøpte en TV-benk med svææææære skuffer på IKEA (elsk på Bestå-serien) som rommer hele verden ;) så det synes ikke at vi har DVD. Har tross alt blitt så "voksen" at samlinga med Star Wars figurer ikke står i skapene med glassdører lenger. Der står heller vinglassene vi aldri bruker ;) (vi har tross alt to typer vinglass, to typer ølglass og cognac-glass til 12, sånn siden vi bare har sitteplass til 6 rundt spisebordet)

Vi kjøpte en TV-benk med svææææære skuffer på IKEA (elsk på Bestå-serien) som rommer hele verden ;) så det synes ikke at vi har DVD. Har tross alt blitt så "voksen" at samlinga med Star Wars figurer ikke står i skapene med glassdører lenger. Der står heller vinglassene vi aldri bruker ;) (vi har tross alt to typer vinglass, to typer ølglass og cognac-glass til 12, sånn siden vi bare har sitteplass til 6 rundt spisebordet)
Sett bort fra star wars-figurene (hadde du kjent min bror, hadde du forstått meg...), så skulle jeg nesten tro du snakka om meg :p haha.. Forstår ikke hvorfor vi har vinglass engang :p

Yepp, kom til det punktet her og. Er litt opptatt av å være miljøbevisst. Derfor har jeg jobbet litt for å få til gjenbruk - kjøpe ting brukt, arve klær og rett og slett ikke kjøpe så mye. Synes rett og slett vi eier for mye. Derfor blir det også så mye rot. Blir ikke mindre å feire jul akkurat :p

Yepp, kom til det punktet her og. Er litt opptatt av å være miljøbevisst. Derfor har jeg jobbet litt for å få til gjenbruk - kjøpe ting brukt, arve klær og rett og slett ikke kjøpe så mye. Synes rett og slett vi eier for mye. Derfor blir det også så mye rot. Blir ikke mindre å feire jul akkurat :p

Ikke sant! Har en søppelsekk med varmt tøy og tepper som skal til et godt formål nå, og en søppelsekk med omtrent ubrukte finklær fra meg,som jeg solgte på posesalg på facebook ;) skal rense i skapet et gang til nå i dag for dagligtøy, og heller unne meg noe nytt (har ikke gjort det på mange år!) når svangerskapet og amming er over :)

Jeg har en liten gjeng venninner (vi er vel 6 stk totalt) som arrangerer byttekvelder et par ganger i året. Så får alle ryddet klesskapet, og alle får nye klær :)
Vi tar med oss det vi vanligvis ville gitt til fretex/uff/loppemarked av klær, sko og tilbehør, og bytter oss i mellom. Og det som ikke ender opp hos noen, sender vi videre til veldedighet.
Så sparer alle litt penger, alle får noe nytt, og vi får en hel haug med latterkramper gjennom kvelden ;)

Det er 6 str i forskjell mellom de største og minste føttene og nesten 45 cm forskjell i høyde på høyeste og laveste av de som kommer, så det blir litt komisk også ;)

Jeg har en liten gjeng venninner (vi er vel 6 stk totalt) som arrangerer byttekvelder et par ganger i året. Så får alle ryddet klesskapet, og alle får nye klær :)
Vi tar med oss det vi vanligvis ville gitt til fretex/uff/loppemarked av klær, sko og tilbehør, og bytter oss i mellom. Og det som ikke ender opp hos noen, sender vi videre til veldedighet.
Så sparer alle litt penger, alle får noe nytt, og vi får en hel haug med latterkramper gjennom kvelden ;)

Det er 6 str i forskjell mellom de største og minste føttene og nesten 45 cm forskjell i høyde på høyeste og laveste av de som kommer, så det blir litt komisk også ;)
Lurt :) og så gøy!! :)

Lurt :) og så gøy!! :)
Veldig!

Og så blir det lettere å kvitte seg med mer. For når man vet at noen man kjenner kan få glede av noe man nesten ikke bruker selv, men som var så dyrt/vanskelig å få tak i/ble kjøpt i utlandet, er det lettere å gi det fra seg.
Jeg har hvertfall litt større problemer med å kvitte meg med bomkjøp fra London og USA i forhold til bomkjøp fra Cubus :P
Men hvis ei av venninnene mine har sikla lenge på et av mine bomkjøp er det liksom litt greiere ;)

Ja, søppel og skrot formerer seg! Vi har flytta 7ganger de siste 7årene og det er vanvittige mengder skrot som samler seg. Føler jeg kaster samme saker 3-4 ganger :p

Vi fylte to containere vi, sist vi flytta! :P var litt materialer og, og gammelt rot etter bestemor, men allikevel. Ganske skremmende. Har handla særdeles lite i etterkant, kun hvis det er noe jeg MÅ ha. :)

Vi flytta inn her for litt over et år siden, kastet masse når vi flytta og nå føler jeg alle 6(7) boder er fulle igjen :( hvor kommer tingene fra liksom... Spiller ingen rolle hvor mye og god plass vi har, fult blir det uansett...

Ja! Det tror jeg å, det formerer seg! Her øker d å i volum! Vi har akkurat hatt en rydde runde... Har 5 søppelsekker med ting og tang som er ødelagt/ ikke blir brukt og som skal kastes :p blæh:p

Har altfor mye av alt! Nettopp pusset opp og flyttet! skjønner ikke hvordan vi hadde plass til alt i leiligheta vi bodde i.. Og veeeldig mye søppel!!;p

Sånn er det her og. Fatter ikke hvor alt kommer fra. Jeg handler IKKE så nye altså!!!! O.o Men hver gang jeg rydder så er det SÅÅÅÅ mye jeg sender bort!!! :-/

Herregud, ser på ullared nå og tenkte på dette med rot :p der er det en familie som. Handler alt de trenger, altså utenom mat da... Shampoo, såpe, klær, leker +++ EN gang i året... Tenk det er rotete der a :p

Back
Topp