Forslag til tapas?

Tøsa!

Gift med forumet
Jeg skal servere tapas på lørdag, og trenger ideer.

Har tenkt å lage minivårruller, sånne bittesmå skjell fylt med et eller annet, enchiladas med bare ost inni stekt i pannen, fylte cherrytomater evt noen som er litt større og kanskje noe ost (forslag?) Så tenkte jeg å kjøpe ferdig sånne peppers som er fylt med hvit kremost.

Så tenkte jeg pommes noisettes eller potetbåter.

Av kjøtt skal jeg enten bare ha kyllingvinger (de der crispy chicken fra prior) og/eller evt noe storfekjøtt stekt på spyd. Og så skal jeg lage salamichips.
Vurderer å kjøpe en sånn chorizopølse. Er den best kald/rå? Eller kan jeg kanskje bruke det istedet for salamichips?

Så skal jeg lage hummus.
Vil gjerne ha forlag til saus da. Tenkte på sånn ferdig ostedip fra Kims eller hva det nå er. Og tzatziki kanskje.

Trenger også forslag til dessert, vil gjerne lage noe som ikke koster skjorta og som er litt tapas-ish og ikke tar for lang tid:)

Til tapas er det ekstremt godt med daddler rullet i bacon og stekt i pannen! ;)

Her skal jeg gi deg et veldig godt tips angående chorizo. Gå på rema 1000 og kjøp den hele pølsen til 50 kr. Det er den enste jeg har smakt i Norge som er i nærheten av så god som de spanske er :) Den er helt klart best rå også :)

Jeg hadde heller tatt tzatziki, enn ostedippen :)

Til dessert hadde det kanskje gått ann å ha fruktspyd og krem? Litt melon, jordbær, mango+++

Eller! Så kan du ha jordbær med sjokoladetrekk? Kjempelett og utrolig godt :)

CaritaA skrev:
Til tapas er det ekstremt godt med daddler rullet i bacon og stekt i pannen! ;)

Her skal jeg gi deg et veldig godt tips angående chorizo. Gå på rema 1000 og kjøp den hele pølsen til 50 kr. Det er den enste jeg har smakt i Norge som er i nærheten av så god som de spanske er :) Den er helt klart best rå også :)

Jeg hadde heller tatt tzatziki, enn ostedippen :)

Til dessert hadde det kanskje gått ann å ha fruktspyd og krem? Litt melon, jordbær, mango+++

Eller! Så kan du ha jordbær med sjokoladetrekk? Kjempelett og utrolig godt :)

Ja glemte å nevne dadler, det har jeg tenkt å prøve.
Jordbær med sjokolade var også noe jeg vurderte.

Jeg pleier å lage dette:
Dadler med bacon
Focaccia
kjøttboller
kyllingvinger
Scampi eller reker frest i olje med hvitløk og chili 
spyd med tomat og chorizo
Spekemat med eggerøre til
Potetsalat (oljebasert)

ikke alltid jeg lager alt dette da... og noen ganger lager jeg andre ting, men kommer ikkepå det akkurat nå.. 

Back
Topp