forslag til samlingstund?

Lisemor_

Forumet er livet
dere som jobber i barnehage...

jeg har nettopp begynt å jobbe i barnehage, og skal ha samlingstund for første gang på onsdag. er litt nervøs. [8D]

de er fra 3-6 år. noen forslag? [:)][:)][:)]

Et råd er.. finn ut hva som er tema for denne uken (denne måneden) hold deg innenfor dette.. Hør litt om rutiner og slikt.. Fast opplegg skaper trygghet som igjen bidrar til økt glede hos de små! Husk  at du trenger ikke nødvendigvis lære de noe "nytt" , bare kos dere og slapp av!

la barna styre litt?
Spør om noen barn vil synge en sang, om de vil fortelle om noe morsomt de har gjort - kanskje flere barn har gjort det?

ja skal prøve å slappe av.. det er sant det, det er gjerne de voksne man er nervøs ovenfor. [8D]
men er også nervøs for at det skal være masse vrimmel, bråk og kaos og at de ikke hører etter [&:] er ikke så høyrøstet av meg..

tenkte å gå på åpen barnehage på tirsdag, (da har jeg fri) kanskje jeg kan få noen tips derifra som jeg kan kopiere. [;)]

dytter denne tråden opp litt jeg, siden barnehageANSATTE er så hett tema her for tiden [8D][8D]

trenger litt sånn konkrete forslag til sanger og sånn.. hva syns de er gøy i den alderen?

Back
Topp