Forslag til lunsj?

Lykkelig eple

Glad i forumet
Noen som har tips til altarnativer til lunsj for mini? Har prøvd å gi an skjiva i flerne måndar nå, me alt av pålegg eg kan komma på, men han nekte!! Har prøvd forskjellige typer brød for å se om det konne hver det, men fortsatt ingen bedring...Kjenne eg e litt desperat, for nå går det mest i fruktblandinger å redde d ska gå ud øve magen hans så han allerede sliter med:/
Har prøvd ut å gi han fruktmos å middag på skiva itillegg til sprett prim, skinke, skinkeost, leverpostei, forskjellige typer syltetøy, kremoster, avokado...
 
Her går det også av og på med spising, men kan foreslå fiskekaker, brun og hvit ost, makrell, kaviar, kyllingpostei.
 
Her sliter vi også med brødskivespising. Prøver litt hver dag, men det blir bare smakt på også spytta ut. Svelger ingenting. Får bare pupp til lunsj til hu begynner å spise brødskiver. Spiser greit med middag og grøt morgen og kveld så det får klare seg =)
 
Hmmm, vanskelig det der. Men spiser han hvis du gir feks avokado for seg selv? Da hadde jeg prøvd å gi han kokt egg, avokado og evt noe annet også - det blir ikke akkurat brødmatlunsj da, men en lunsj :) Så får dere kanskje prøve å gi en brødskive sånn av og til, og plutselig en dag er det kanskje kjempegodt! :)

Lykke til!
 
Mi spiste kun ristet brød i starten. Og skiven kunne ikke være delt i små biter, kun være delt i to eller tre og skorpa måtte være på (sær unge ;)) Men da brukte hun veldig lang til på å spise.
Tips til fruktmos som ikke er hard for magen er plomme. Vi må også være forsiktig med hva vi gir. Nå har i begynnt å gi henne yoghurt med havregryn i :)
 
Vår jente er heller ikke veldig glad i brød, men det kommer seg :)

Hun får det fast til frokost, og det går best med bare smør eller med most banan....

Og ikke altfor små biter, da tygger hun ofte på dem og spytter dem ut igjen.

Hun får alltid litt yoghurt eller fruktmos ved siden av da, så hun skal bli mett :)
 
Her går det greit med brødskiver, men lomper med smør er nesten enda mer populært. Avocado er godt, men hun vil ikke ha ting most stort sett. Naturell yoghurt med havregryn, hjemmelagde fiskekaker eller kjøttboller, fullkornspasta..Jenta vår sleit litt med forstoppelse, nå er det ikke noe problem lenger, men det som kommer er ganske hardt, så vi gir aprikos hver dag og av og til pære som har positiv effekt. Lykke til, håper det løser seg! Jenta vår spiste lite av alt frem til jeg kuttet ned på amminga forresten.. Kun morgenkos igjen nå.

Noen som har tips til altarnativer til lunsj for mini? Har prøvd å gi an skjiva i flerne måndar nå, me alt av pålegg eg kan komma på, men han nekte!! Har prøvd forskjellige typer brød for å se om det konne hver det, men fortsatt ingen bedring...Kjenne eg e litt desperat, for nå går det mest i fruktblandinger å redde d ska gå ud øve magen hans så han allerede sliter med:/
Har prøvd ut å gi han fruktmos å middag på skiva itillegg til sprett prim, skinke, skinkeost, leverpostei, forskjellige typer syltetøy, kremoster, avokado...
 
Back
Topp