forslag til hva jeg kan studere?

lille iskaffe

Forumet er livet
Har lyst til å studere, vil BLI noe[:D] Noen som har noen forslag? Jeg har vitnemål og jeg vil studere sånn at jeg kan jobb ved siden av. Et studie med samling en gang i uken/helg eller noe sånt[;)]

er mange studier du kan ta på deltid - dvs 4 år
og har samlinger .. litt usikker på hvor mange ... men er en uke på skole x antall ganger
og ellers er du hjemme...

lurt å velge noe man får jobb som...... et ikke-mettet yrke f.eks.
Hva med kveldsskole? sykepleier.
Eller innen regnskap?

vet jo ikke hva du liker engang... hehe

Tenkt samme sak. Lyst på en utdannelse og få meg en annen jobb, helst der söndagsjobbing ikek er inkludert i yrket. Men what liksom?[8|]

Førskolelærere er jo fri hver helg....deilig[:D]

ORIGINAL: sebby

hehe ja. Jeg skal omskoleres etterhvert muligens og driver også å tenker.... men har ikke peil.
Men førskolelærer?? Liker barn asså... men.... [8D]

Jeg tok interiørskolen (NKI) en gang. Hjemmestudier..
Men det var før det ble "populært". Ikke så lett å få jobb som interiørkonsulent lenger, - litt mange av dem. Men moro er det jo =)

hmmm.. dette er ikke lett.. jeg endte til slutt opp med jusstudiet, men i tankene var også barnevernspedagogikk, psykologi, kriminologi, politi og fengselsbetjent(lønnet utdannelse)
men aaaner jo ikke hva du liker, og vet ikke hva som er på deltid heller, men her har du hvertfall noen forslag:)
LYKKE TIL!!

ORIGINAL: TonjeJenta

ORIGINAL: sebby

hehe ja. Jeg skal omskoleres etterhvert muligens og driver også å tenker.... men har ikke peil.
Men førskolelærer?? Liker barn asså... men.... [8D]

Morro å lage planer og kunne bestemme da[:D] Det liker jeg.....Men jeg innser til tider at det kan bli FOR MYE barn i perioder. Ingen dager er like og man må være litt spontan for det er mye uforutsette ting som skjer.....

T var 2 1/2 år og E nesten 6 da jeg begynte på skole over 2 år. Og det skal jeg ALDRI gjøre igjen! Slitsomt å jobbe og lese/konsentrere seg om eksamener når man samtidig må levere/hente i bhg, og ta seg av de små [:o] 
Men det er meg da [;)]

Min mor tok først vgs. eksamen, så lærerskolen med to barn på barneskolen huslån, og bare en (fader'ns) inntekt. Det gikk det også, men var en stor medvirkende faktor til at jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle ha barn før jeg var helt ferdig med å studere! Fy søren å slitsomt! 

Jeg tok generell studiekompetanse og Bachelor førskolelærer da jeg var alenemamma. Stolt av meg selv for jeg fikk bra karakterer også. Mye lesing og skriving på natta ble det, men vil man så klarer man[:)]

Hva med å jobbe i barnehage? Noenlunde raske kurs på nki. men siden utdanningen ikke er så lang er sikkert ikke lønnen det heller. men er jo sikkert kjekt og mye bedre enn ingenting:) kanskje en god start? åsså slipper du å slite deg ut samtidig som du har en liten

ORIGINAL: nette85

Hva med å jobbe i barnehage? Noenlunde raske kurs på nki. men siden utdanningen ikke er så lang er sikkert ikke lønnen det heller. men er jo sikkert kjekt og mye bedre enn ingenting:) kanskje en god start? åsså slipper du å slite deg ut samtidig som du har en liten

jeg jobber i bhg som assistent og ped 2, men har lyst på en utdanning

Back
Topp