Forslag til challenger

Det har nå engang alltid vært slik at den som vinner bestemmer, og ikke uvanlig at et lag vinner igjen og igjen fordi de velger ting de selv tjener på. Det tviler jeg på vi har lagt opp til her, bare litt variasjon. Neste uke er det nytt.

Men skal vi atter en gang kjøre avstemning på om vi skal ha utfordringer?

For jeg får også avsmak på hele greia når det alltid skal kritiseres

Jeg kjenner at jeg ikke gidder å bry meg om det akkurat nå.. Kjenner meg ferdig med å gi noe ekstra for disse utfordringene..
Legg opp som folk synes er best!
Jeg får se hvor lenge jeg orker å være med på slankekrigen.. Var virkelig ikke dette jeg så for meg! Men vil ikke svikte laget heller..

Hehe uff ser at dette er "min" utfordring ja ;) Så derfor Trening utgikk ja! Reagerte litt på alle minuttene noen kom med som jeg aldri kan konkurrere mot. Jeg har liiite tid til trening i uka pga mye jobb, møter og planlegging så disse styrkeøvelsene får jeg gjort noen sett på personaldoen i pausa feks hehe.. Og gjør litt yoga hver morgen faktisk :) kremt..gler meg! :D
Jeg reagerte også første uken på det, så denne uken har jeg gitt max, og det kommer tydelig frem på poengsummen min. Men det kostet meg, og på enden av uken var jeg slapp og hadde vondt over alt. Men jeg ville gi alt for laget mitt. Og det synes jeg at man skal kunne, fordi det alltid er noen som har en god/dårlig uke, ting man kan/ikke kan være med på osv.
Så jeg synes at utfordringene bør ha mulighet til dette.
Synes ikke at utfordringen denne uken var dårlig, men den mangler ting som jeg synes burde være med hver uke. 0 godis, for å motivere til å spise sunnere, og trening, som alle kan tilpasse sin egen kropp og hverdag.
Utfordringene bør ha som mål at så mange som mulig skal kunne bidra, for selv om vi kriger mot hverandre så bør det store målet være vektnedgang for alle. Utfordringene er kun en bonus, men den kan i noen tilfeller bety at Vinnerlaget ikke taper veiingen.

Jeg er spent på yoga altså, det har jeg aldri prøvd før ☺

Noe av det jeg synes er gøy, er å prøve noe nytt

Altså ikke at denne ukens gavner meg, jeg kommer til å få minimalt med poeng. Men det et jo gøy at den krydrer det litt

Ja dette er jo mine ideer med litt som dere andre kom med så tror nok ikke den gagner laget noe særlig mer enn dere andre. Vi var dårlige på å bestemme oss :/

Så flott med flere forslag, det hjelper på hvis man ikke kommer på noe selv/ikke blir enige.

Hver utfordring vil ikke gagne alle, det er ikke til å komme bort ifra.
Skal se at neste uke kommer en helt annen type utfordring, og da kan kanskje andre bidra mer enn de kan ved denne =)

Jeg synes denne ukens utfordring var bra :) Jeg liker variasjon. Det er som forrige uke ting jeg ikke kan gjøre, men da hopper jeg over det. Forrige ukes trening og dansing kunne ikke gjennomføres på krykker, så da ble det 0 poeng der, men jeg fikk flere dager uten snop og med grønt.

Denne uken ser jeg ar jeg ikke kan være med på challengen, for ingen av de øvelsene passer på krykker, men kanskje jeg kan finne en yogafilm på YouTube som man kan gjøre med skadet fot. Har ikke prøvd yoga før, men jeg prøver :)

Stilte spørsmål om søvndelen i skravletråden, så får vi se om jeg kan være med på den.

Utfordringen er jo bare for gøy, og om det ikke passer en den uken, kan man fortsatt jobbe med å gå ned i vekt. 0,5 kg er litt når vi blir færre, men det er fortsatt viktig at alle på laget går ned i vekt for å vinne. Og ikke minst er det viktig at alle melder inn vekten i tide. Viktigere enn å vinne utfordringen etter min mening.

Veldig mange gode forslag :) Husarbeidsideene likte jeg veldig godt. Bør ta meg selv i nakken og vaske alle kjøkkenskap og kaste alle tørrvarer som har havnet bakerst og muligens gått ut på dato.

Men å gjøre ting med barna er veldig vanskelig for oss som ikke har barn... Og leke gjemsel med en nyfødt er heller ikke så lett. Så kanskje best å ha aktiviteter man kan gjøre både med og uten barn? Som å gå tur i skogen, men uten fastsatte aktiviteter?

Så klart, alt er bare forslag, og det fungerer sikkert best om det legges opp 8-10 aktiviteter, men makspoeng for feks 6 gjennomførte? Så har en mulighet til å velge bort det mann ikke kan?

Var virkelig ikke meningen at dette skulle bli en diskusjonstråd. Her var det meningen dere skulle lage forslag, ikke klage! Kan dere ikke slette kommentarene og legge de en annen plass, eller starte en egen tråd?
Denne tråden kunne jo vært med på å hjelpe fremtidige utfordringer i flere slankekriger.

Syns dette var veldig synd

Last edited:
Jeg reagerte også første uken på det, så denne uken har jeg gitt max, og det kommer tydelig frem på poengsummen min. Men det kostet meg, og på enden av uken var jeg slapp og hadde vondt over alt. Men jeg ville gi alt for laget mitt. Og det synes jeg at man skal kunne, fordi det alltid er noen som har en god/dårlig uke, ting man kan/ikke kan være med på osv.
Så jeg synes at utfordringene bør ha mulighet til dette.
Synes ikke at utfordringen denne uken var dårlig, men den mangler ting som jeg synes burde være med hver uke. 0 godis, for å motivere til å spise sunnere, og trening, som alle kan tilpasse sin egen kropp og hverdag.
Utfordringene bør ha som mål at så mange som mulig skal kunne bidra, for selv om vi kriger mot hverandre så bør det store målet være vektnedgang for alle. Utfordringene er kun en bonus, men den kan i noen tilfeller bety at Vinnerlaget ikke taper veiingen.

Jeg er spent på yoga altså, det har jeg aldri prøvd før ☺
Yoga er gøy og enn kan utvikle seg eller bli på det nivået man trives i:)

Mental helse:
- Gjør noe fint og avslappende for deg selv (fotbad, ansiktsmaske, lakke negler, ta et langt bad osv) (25 poeng per dag)
- Hold deg elektronikkfri (mobil, pc, nettbrett) etter kl.22.00 (25 poeng per dag)

Kosthold:
- La minst 1/3 av middagsporsjonen bestå av salat/grønnsaker (25 poeng per dag)
- Ta tran og/eller multivitaminer (10 poeng per dag)
- Hold deg under 1800 kcal (eller lavere? Litt usikker på hva blant annet de som ammer må ligge på), lavkarboalternativ: la alt du spiser inneholde max 5 gram karbohydrater per 100 gram (25 poeng per dag)

Trening:
- Dansing; sett på favorittmusikken og slå deg løs (10 min = 10 poeng, 20 min = 25 poeng)
- Ta 10 knebøy hver gang du er på do (25 poeng per dag)
- Hold på med en uteaktivitet i minst 20 minutt (klippe gress, hagearbeid, leke med barna, hoppe paradis ++) (25 poeng per dag)

Challenges:

1462170133093.jpg
1462170183389.jpg
1462170198149.jpg
1462170214931.jpg

Last edited:
Før matdagbok og del hvor mange kcal/carb du spiser hver dag. For å bli mer bevisst på hva man spiser. My fitness pal er gratis. Kanskje ingen god idé for neste uke når det er 17. mai :D

Back
Topp