Forslag til challenger

*RoM*

Elsker forumet
Siden dette med å komme på challenger er litt vanskelige, så kanskje vi kan lage et lite lager med idèr her inne?

Tenkte man bare kunne fyre løs forslag, så hvis et lag får helt hjerneteppe, så kan de komme inn hit og hente ut noen idèr?

Dette er altså ikke en diskusjonstråd ;-)

Jeg har sett på en tidligere utfordring der man hadde squat/pushup +++ challenge). Da kan man jo også varierer vanskelighetsgrad, så det er jo veldig lett å få med seg folk på disse. Og ALT kan reguleres (jeg har tross alt vært trener i nok år til å kunne tilpasse styrketreninger til skadede utøvere).

- Geocaching - 50 poeng per Cache, 100 poeng for 3 f,eks?

- Værtrening - F.eks,-Regner det skal du ta 30 situps, snør det skal du ta 30 burpees, skinner sola skal du ta 30 knebøy

- Plankechallenge - 25 poeng for 30 sek i planken, 50 poeng for 60 sek, bonus for alle dager

- Yoga/meditering med link til eventuell youtubevideo, poeng for daglig deltagelse og bonus for alle dager

- Utrening - 8 ulike mål, velger selv hvilken dag de taas, BonusPoeng for 5/8? F.eks
1. Lek gjemsel med barna i minst 10 min
2. Gjennomfør en topptur
3. Ta med barna ut i skogen og lek turbingo
4. Finn en Geocache/Legg ut en geocache
5. Prøv å stå på hodet/hendene
6. Gå en 30 min tur med 20 kilo i en sekk på ryggen
7. Rydd ut av alle klesskap og gi det som er til overs til veldedighet
8. Skift på alle sengene/vask alle vinduene/rak hele plenen

- Husarbeidchallenge - Litt samme som over men med bare husarbeid som mål, feks
1. Skift på alle sengene
2. Gi bort alle klær som ikke er i bruk/ikke skal lagres til Fretex/UFF
3. Vask alle vinduer
4. Kom til bunns i all klesvask
5. Selg eller gi bort noe du ikke trenger lenger
6. Vask ovn, dusj/badekar og kjøleskap grundig innvendig
7. Tøm alle skap på kjøkkenet og sett inn alt på nytt etter vask/sortering

- Værtrening - F.eks,-Regner det skal du ta 30 situps, snør det skal du ta 30 burpees, skinner sola skal du ta 30 knebøy

- Plankechallenge - 25 poeng for 30 sek i planken, 50 poeng for 60 sek, bonus for alle dager

- Yoga/meditering med link til eventuell youtubevideo, poeng for daglig deltagelse og bonus for alle dager

- Utrening - 8 ulike mål, velger selv hvilken dag de taas, BonusPoeng for 5/8? F.eks
2. Gjennomfør en topptur

1. Skift på alle sengene
3. Vask alle vinduer

Ikke bare gjør utfordringene at jeg holder meg unna godis, nå skal jeg også gjøre husarbeid????? Uhørt!!!!
Og veeeeeldig lurt :D Jeg trenger så absolutt et spark bak når det kommer til husarbeid, og det er så absolutt trening i det :D

Ikke bare gjør utfordringene at jeg holder meg unna godis, nå skal jeg også gjøre husarbeid????? Uhørt!!!!
Og veeeeeldig lurt :D Jeg trenger så absolutt et spark bak når det kommer til husarbeid, og det er så absolutt trening i det :D
Haha, det var dét jeg tenkte også, tar ikke alltid så lang tid, men er ganske slitsomt og kjedelig, så å få en ekstra belønning i form av poeng hadde passet meg bra

2. Gjennomfør en topptur

1. Skift på alle sengene
3. Vask alle vinduer
Veldig mange gode forslag her:)

Ånei, godis er ikke med i denne ukas utfordring :(
Egentlig synes jeg den bør være med fast.

Det var jo den det var kranglet mest på at var så ekstremt ekskluderende...

Det var jo den det var kranglet mest på at var så ekstremt ekskluderende...

Der var vel bare en person som kranglet på det??

Synes også det er rart at trening generelt utgikk..

Der var vel bare en person som kranglet på det??

Synes også det er rart at trening generelt utgikk..
Ja. Det var vel kanskje det.
Men så ble det sånn denne gangen, og opp til de som vinner denne uken å velge neste

Det e laget som vinner som velger. Sånn et det.

Hehe uff ser at dette er "min" utfordring ja ;) Så derfor Trening utgikk ja! Reagerte litt på alle minuttene noen kom med som jeg aldri kan konkurrere mot. Jeg har liiite tid til trening i uka pga mye jobb, møter og planlegging så disse styrkeøvelsene får jeg gjort noen sett på personaldoen i pausa feks hehe.. Og gjør litt yoga hver morgen faktisk :) kremt..gler meg! :D

Så du fjernet det vi andre hadde mulighet til å tjene opp poeng på? Jeg hadde ikke sykt høye summer, men fikk ihvertfall endel poeng på det.. For her er det vanskelig å få til trening inne.. Men er mye ut på trilletur... Men det har tydeligvis ikke noe betydning denne gangen?! Hvis dere legger opp til ting som bare passer dere så får heller ikke vi andre til å velge vårt opplegg noen gang..

Kjenner jeg fikk litt avsmak av hele greia nå

2. Gjennomfør en topptur

1. Skift på alle sengene
3. Vask alle vinduer
Veldig mange gode forslag :) Husarbeidsideene likte jeg veldig godt. Bør ta meg selv i nakken og vaske alle kjøkkenskap og kaste alle tørrvarer som har havnet bakerst og muligens gått ut på dato.

Men å gjøre ting med barna er veldig vanskelig for oss som ikke har barn... Og leke gjemsel med en nyfødt er heller ikke så lett. Så kanskje best å ha aktiviteter man kan gjøre både med og uten barn? Som å gå tur i skogen, men uten fastsatte aktiviteter?

Så du fjernet det vi andre hadde mulighet til å tjene opp poeng på? Jeg hadde ikke sykt høye summer, men fikk ihvertfall endel poeng på det.. For her er det vanskelig å få til trening inne.. Men er mye ut på trilletur... Men det har tydeligvis ikke noe betydning denne gangen?! Hvis dere legger opp til ting som bare passer dere så får heller ikke vi andre til å velge vårt opplegg noen gang..

Kjenner jeg fikk litt avsmak av hele greia nå
Det har nå engang alltid vært slik at den som vinner bestemmer, og ikke uvanlig at et lag vinner igjen og igjen fordi de velger ting de selv tjener på. Det tviler jeg på vi har lagt opp til her, bare litt variasjon. Neste uke er det nytt.

Men skal vi atter en gang kjøre avstemning på om vi skal ha utfordringer?

For jeg får også avsmak på hele greia når det alltid skal kritiseres

Veldig mange gode forslag :) Husarbeidsideene likte jeg veldig godt. Bør ta meg selv i nakken og vaske alle kjøkkenskap og kaste alle tørrvarer som har havnet bakerst og muligens gått ut på dato.

Men å gjøre ting med barna er veldig vanskelig for oss som ikke har barn... Og leke gjemsel med en nyfødt er heller ikke så lett. Så kanskje best å ha aktiviteter man kan gjøre både med og uten barn? Som å gå tur i skogen, men uten fastsatte aktiviteter?
Ja denne burde jeg sett før jeg lagde Challenge ;) veldig bra!

Hmm.. Ok? Det en ukesutfordring, for moro det her altså, og du får avsmak? Du tar dette litt for seriøst. Det er vekt man vinner krigen på, og variasjon i utfordringen har vel ikke drept noen..

Nei jeg tar det absolutt ikke for seriøst.. Jeg velger å ha fokus på vektnedgang og ikke utfordringer. Ihvertfall når det blir sånn at det blir så demotiverende..

Back
Topp