Forslag til bursdagskaker?

Papillon

Elsker forumet
Vi skal feire toårsdag om en stund og jeg lurer litt på hva slags kake jeg skal slå til med. Selv er jeg ikke så veldig flink til å bake, men med litt oppskrift, hjelp fra mannen og tips fra nettet skal jeg da klare å vispe sammen noe. Så kanskje noen har ideer, gjerne med bilder, til kaker som passer for en toåring? Bursdagsbarnet er en gutt, men kom gjerne med ideer til begge kjønn, for vi skal også ha velkomstfest for minstejenta snart og treårsdag for storesøster på nyåret. 

http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=563
Denne kaken er veldig god, selv om det virker merkelig med eddik i. Og den er enkel å lage, selv storebroren min som ikke har tatt i en slikkepott siden heimkunnskapstimen på ungdomsskolen klarte å lage denne.

Hvis du lager den som langpanne og skjærer den ut til feks bamseform kan du jo pynte den med sjokolade og vaniljesmørkrem eller noe annet som er hvitt, smeltet hvit sjokolade som du lager rundinger av kan også brukes som poter. Som denne for eksempel.

Ellers er sønnen min på 1 glad i gulrotkake/muffins. Jeg syns denne oppskriften her er veldig god: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=1021
Den er på muffins, men om du lager røren, har den i en 24cm springform og steker den på 170 grader i ca en time (kan variere 45min til 1t15min avhengig av ovnen så sjekk den med en trepinne etter 40min, og legg gjerne bakepapir over den etter 30-45min så den ikke blir svidd.)
Jeg lagde den med grønn krem (brukte kremen i oppskriften og hadde i grønn wilton farge) og satt på drømmehagen-figurer jeg hadde laget av sukkerpasta. Lagde Tomlingebusken av avskjær blandet med litt krem og formet til en haug og skar ut elveleiet til makkapakka. makkapakka-steinene ble laget av litt sjokoladekake og sjokoladesmørkrem på samme måte. Men kan jo gjøres veldig enkelt med grønn kake og kjøpefigurer fra lekebutikken. Her er bildet

Eventuelt kan du jo farge mye av kremen grønn og litt grå (bittelitt svartfarge) og lage en grå vei på grønt gress og sette på en bil eller to :)

Her fyller pjokken  2.år om to uker :)

Vi har fokusert litt på interessen sin, traktor, og har fått ei til å ville "bygge" en traktor til han.
Selv skal jeg lage en kake, hvor jeg da lager sukkerbrød, smører over smørkrem og kler kaka med fondant. Og lager bokstaver og figurer av fondanten som blir igjen.

Back
Topp