Forslag til bilsete nr 2?

Proudmom

MamaBear
Lillegutt er nå blitt for stor for setet sitt, så nå må vi kjøpe et nytt. Men jeg er så usikker på hvilket jeg skal kjøpe. Har lest meg opp på tester og slikt. Vil aller helst finne et sete mellom 2-3000 kr. Også må det være isofix og bakovervendt.

Noen som har forslag til hvilket sete jeg burde kjøpe? Del gjerne deres erfaring med de forskjellige barnebilsetene.
Har kikket litt på Akta Graco DuoLogic II. Noen som har dette setet?

Vi har cybex sirona og er kjempefornøyd:) men det koster endel da.. Kan svinge sete rundt:) veldig kjekt og mini sitter bra i det:)

Har blitt anbefalt det setet av mange. Om vi ikke finner noe i 2-3000 kroners klassen. Blir det muligens cybex sirona, eller besafe izi fix x4. Men de er så dyre. Hehe. Men det er kjempe gode seter.

Har blitt anbefalt det setet av mange. Om vi ikke finner noe i 2-3000 kroners klassen. Blir det muligens cybex sirona, eller besafe izi fix x4. Men de er så dyre. Hehe. Men det er kjempe gode seter.
Se om du finner det på tilbud :) babyshop har jo blant annet prisgaranti. Vi fant en butikk som hadde det til lavere pris og fikk det for samme pris hos babyshop:)

Britax maxway (til 25kg) eller maxfix ( med isofix, til 18kg) begge er rene bakovervendte og har god plass uten å ta for mye plass i bilen. Vi har begge to og tilogmed storesøster på snart fem sitter fint i maxway.

Vi har også cybex Sirona. Et fantastisk sete som er verdt pengene!

Elsker at man kan vende setet for enkelt å sette inn barnet, samt at det er sitte og sove/hvile-stilling.
Et ergonomisk og veldig praktisk sete.

Dersom det begynner å bli trangt for beina,kan setet dreies også 180 grader for å stå fremovervendt.

Besafe I-size også er verdt å se på, om dere går opp en prisklasse :) vi er veldig fornøyd med setet, og det er godkjent etter de nyeste, strengeste testene :)

Vi er strålende fornøyd med dette
http://www.jollyroom.se/produkter/axkid-duofix-red-3
Unnskyld svensk link men finnes på den norske siden også.
Det negative med den er at alle tester av den er fremovervendt og derfor kommer den dårlig ut men som kommentar på noen tester sier de at den kommer bra ut bakovervendt.
Her er det god plass, lang rygg og mulighet til isofix opp til 18 kg bakovervendt og belte opp til 25 kg fortsatt bakovervendt noe som var hovedgrunnen til at vi kjøpte den! Ble positivt overrasket over lengden i ryggen (mente vi målte til 41 cm som er noen vesentlige cm mer enn Acta Graco duologic som vi hadde)

Vi kjøpte det vil under 3000 så kommer alltids tilbud på den ifra tid til annen!
Men det tar litt større plass enn Acta Graco duologic så spørs jo litt hvor stor bil man har til rådighet, vi får fint plass i den i vår Peugeot 307 sw, og kan fint sitte i sete foran men vi er under 170 cm begge to så kan ha noe med det å gjøre også ;-)

Tusen takk for tips. Vi og ha en 307 sw! :-D Så vi har masse plass. :-D

Men var det fortsatt plass til en person i midten med de setene? :-)

Vi kjøpte Cybex sirona tidligere i uka, knall fornøyd. Elsker at man kan dreie det!

Tusen takk for tips. Vi og ha en 307 sw! :-D Så vi har masse plass. :-D

Men var det fortsatt plass til en person i midten med de setene? :-)
Sete vi har er ikke så bred så vi har ikke noe problem med å ha to personer bak sammen med sete for det er på sete "sitt" og kommer ikke borti sete i midten :-)
1424854897127.jpg

Lillegutt er nå blitt for stor for setet sitt, så nå må vi kjøpe et nytt. Men jeg er så usikker på hvilket jeg skal kjøpe. Har lest meg opp på tester og slikt. Vil aller helst finne et sete mellom 2-3000 kr. Også må det være isofix og bakovervendt.

Noen som har forslag til hvilket sete jeg burde kjøpe? Del gjerne deres erfaring med de forskjellige barnebilsetene.
Har kikket litt på Akta Graco DuoLogic II. Noen som har dette setet?

Jeg anbefaler et sete opp til 25 kg jeg, men da vil det bli uten isofix pga at isofix tåler bare opp til 18 kg.

Sjekk ut disse:

Bakovervendte opp til 25 kg
BeSafe Izi Plus (har det til han på 6 mndr, KJEMPE fornøyd).
Britax MaxWay (har det til snart 4 åringen, kjempe fornøyd)
Britax HiWay

Kombiseter, bør kun stå bakovervendt.
Britax Multi Tech
Akta Graco Cosmic Comfort S
Maxi Cosi Mobi

Hvis du må ha Isofix kan du sjekke ut det nye fra BeSafe som kan justere lengden på isofixarmene :D Hørtes kjekt ut.

Ellers er Cybex Sirona populært, men mange vokser tidlig ut av det.

Britax MaxFix er også et bra sete! :)

Da vi skulle kjøpe sete nr 2 , var det viktigste at hun kunne sitte så lenge som mulig bakovervendt. Så setet måtte gå til 25 kg.
Vesla satt bakovervendt til hun var 4 år og 4 mndr, da veide hun 25 kg i disse setene:

-Britax Multi Tech
-Britax Two Way Elite
-Britax Max Way

Om du går litt opp i pris, så anbefaler jeg concord reverso.
Isofix og varer til 105 cm/23 kg :) i-size, og første setet med isofix som varer lenger enn 18 kg

Tusen takk for mange gode tips. Hva vil i-size si?
Det som jeg synes er litt viktig er å kunne justere ryggen. At det ikke blir for bratt. For sønnen min er bare 9 mnd, men har allerede vokst seg for stor til det setet vi har. Som er besafe combi x3? Blei litt usikker på hvilket sete vi har. Går værtfall fra 0 - 13 kg.

Jeg såg faktisk at det var tilbud på concord reverso her på mimmis.no. Men jeg syntes den såg så tettpakket ut. Den virket ikke så romslig ut på bildet. Så jeg ville gjerne sett den i butikk. Men ingen her i Haugesund som selger den.

Back
Topp