Forskjellsbehandling

vinter09

Glad i forumet
Syns dere det er greitt at folk forskjellsbehandler unger etter alder. F. eks. at storebror på 13 får bursdagspresang på bursdagen sin, men ikke lillebror på 3? Lillebror på 3 vil sannsynligvis ikke legge merke til det siden han er såpass liten at han ikke får med seg hvem han får gaver fra og ikke, men storebror på 13 vil jo ha full kontroll på slike ting. Samme ang verdi på gaver.

Hva syns dere er greitt og ikke greitt, hvis den som gir gaven har samme relasjon til begge barna?

Eg syns at alle bør gi likt.
Visst da e besteforeldre feks. så skal dei gi ein gave av verdien 500 (da velge dei sjøl men) å gi da te alle barnebarn! Sjøl om ongane så får gaven kanskje ikkje merke da, så merke foreldro da!

Får ikke ungen på 3 år gave fordi han ike kommer til å huske det likevel??
Forsto jeg riktig??
isåfall, NEI jeg er ikke enig!!
Alle eller ingen!

Nå hadde vi nettopp 3 års feiring for guttungen vår og han ble sååååååå glad for alle gavene han fikk. Kan ikke forstå at noen tenker slikt. Er de gjerrige eller??

Syntes ikke familie skal gjøre forskjell på barna, når det gjelder pris så syntes jeg det ikke gjør så mye om det ikke blir helt likt. Kan jo være opp og ned hva en ønsker seg og trenger. Trenger ikke akkurat se på pirsen for at man på død og liv må kjøpe til samme pris.

Jeg syns også at det skal være likt, eller i alle fall tilnærmet likt. I hvertfall når det gjelder familie. At ungenes faddere som ikke er familie kun kjøper til fadderbarnet el. syns jeg er helt greitt da.

Vet ikke hva årsaken til å gjøre forskjell skulle være, men jeg har vært borti et par episoder som jeg har reagert på, så tenkte det var greitt å høre hva andre syns.

Synes de bør få likt ja, og om tråringen kanskje ikke får så dyr gave, så kunne han få resten av pengene og sette på konto....

jeg er fast bestemt på og kjøre likt mellom de, er en ikke rettferdig ber en om trøbbel mellom barna føre eller siden oppdager den minste d og jeg tror d bygger seg opp et lite tillits brudd av slik og lav selvtillit hos den som ev t ikke får. hvem har noe å vinne på å ikke hver rettferdig ?

ALLE skal få gaver og prisen bør være tilnærma lik til alle er min mening! Ingen forskjellsbehandling, hater det![:@]

SELVSAGT bør alle få om en skal få[>:]
en 3 åring forstår da veldi mye!!!
og uansett, tenk på den gleden en 3 åring har av å få gaver!
nei hadde noen slektninger vært sånn hadde jeg bedt di ikke kjøpe noe til den gamleste ungen heller.

Back
Topp