forskjellsbehandlig

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
er det flere her inne som opplever dette, at besteforeldre og tanter kjøper mye dyrere og finere gaver til noen av barnebarna og dine får en mye dårligere og billigere. det er foreldrene til mannen som gjør dette og søstrene hans.

og dette skjer på 3 året på rad. vi pleier å få en gave fra 50-max 200 kr noen ganger ubrukelige gaver også. og 2 andre barnebarn (barna til broren til mannen) får gaver fra 500-1000 kr.
og vi får ikke gaver av søstrene mens de sitter i bursdagsselskapet til barna mine og sier hva de skal kjøpe til fettern i bursdagsgave om 1 uke.

hva hadde dere gjort med dette. blir litt lei meg jeg[:(]

Kjenner til det problemet å lite man kan gjøre med det en å si ifra. Det har vi gjort men det hjalp ikke så mye så di får bare gjøre som di selv vil for det kommer en dag da ungene selv kan si ifra.

ja mannen min har sagt ifra men. i tillegg satt de teite søstrene   og sa hva de skulle kjøpe til han ene uten at de kom med noe til våre[&o] syntes synd på barna som må  oppleve sånt[:(]

gleder meg til den dagen unga sier ifra, så får de den i trynet[:-]

huff da er det ikke bare jeg som opplever dette da[:'(]

ikke for å være utakknemlig og ha det så dyrt ,men de må da f............meg gjøre likt kan ikke ha råd hver gang til noen spesielle.[:@] og unga er like gamle

Desverre er dette noe vi også må se på.. Og her snakker vi veldig stor forskjellsbehandling.. forskjellsbehandling er forskjellsbehandling uansett.. Men vi må godta at svigerinna mi får i bøtter og spann til sin datter, da snakker vi vogner, bilsete, dyre klær osv.. Mens vi får ikke noe til vår når vi spørr om hjelp engang.. Min mann sporte om de ville hjelpe oss å kjøpe nytt bilsete siden søsteren har fått så mye.. Men fikk beint nei. Veldig skuffa.. slik er det altid i bursdager og jul også.. Mitt råd er å si ifra.. om det hjelper eller ikke.. Du har gjort ett forsøk, og det for dine barn. Det er jo barnet/barna det går utover.

Vi har prøvd flere ganger å gi beskjed, men det ender bare negativt mot oss igjen. at VI er griske og frekke som sier ifra..

Men hadde gjort ett forsøk.. Forskjellsbehandling er det verste jeg vet om[:'(]

Lykke til.

uff, så trist da..[:(]
så e det no stakkars ungan det går utover da![&o][&o] sånne ting synes æ vældig lite om..
kjenne æ blir sååå irritert på dine vegne[:@]

vanskelig å gjør nå ainna enn å snakk med dæm da...
må jo nesten inviter dæm å, men nesten på grensa te at æ ikke hadd gjort det!

ORIGINAL: Sarah mor

ja mannen min har sagt ifra men. i tillegg satt de teite søstrene   og sa hva de skulle kjøpe til han ene uten at de kom med noe til våre[&o] syntes synd på barna som må  oppleve sånt[:(]

Håper de gjør dette da.. Jeg er oppvost med en farmor som gjorde stor forskjell på oss og fetterene mine.. Men vi har alldri sagt noe til noen.. Var opplært til ikke å klage. Så sa aldri noe stygt til noen. Synd, men..

ORIGINAL: Ljiljana

ORIGINAL: Sarah mor

Håper de gjør dette da.. Jeg er oppvost med en farmor som gjorde stor forskjell på oss og fetterene mine.. Men vi har alldri sagt noe til noen.. Var opplært til ikke å klage. Så sa aldri noe stygt til noen. Synd, men..

ja, men ha meg som mor da skal de lære at man ikke skal klage og syte det er greit nok, men de skal lære seg å ikke bli overskjørt og behandlet sånn som dette også for det er noe av det værste jeg veit dette her[:@] 

Back
Topp