Synes dere det er vanskelig at alle har så forskjellige regler for barna? Hvordan løser dere situasjoner der deres barn og lekekammeratene får lov til forskjellige ting?
Jeg prøver å lære Felix at hjemme hos andre følger vi deres regler. Det har vist seg å ikke være så enkelt, for det finnes visst mange regler jeg aldri har hørt om, og jeg vet ikke alltid hva andre synes er greit.
For en stund siden leste jeg på generell om en regel som hverken jeg eller noen av besteforeldrene hans hadde hørt om, og likevel virket den ganske vanlig. Nå nettopp var vi på besøk til noen som måtte stoppe ham i noe jeg aldri hadde tenkt var et problem, og nå vet jeg ikke helt hvor grensen går for hva som er akseptabelt. Tenker dere mye på slikt? Eller gir dere mer blaffen, og overlater til andre å si fra tydelig hvilke regler som gjelder hos dem?
Til tross for mine egne problemer på området, så presterer jeg å irritere meg over andre, som lar sine barn gjøre ting hjemme hos oss som ikke jeg lar Felix få lov til. Spesielt hvis jeg er tydelig på at Felix ikke får lov, så merker jeg at det ikke er greit når de ikke stopper sine egne barn. Greier dere å overse alt slikt? Eller blir dere noen ganger irritert på gjestene?
Jeg prøver å lære Felix at hjemme hos andre følger vi deres regler. Det har vist seg å ikke være så enkelt, for det finnes visst mange regler jeg aldri har hørt om, og jeg vet ikke alltid hva andre synes er greit.
For en stund siden leste jeg på generell om en regel som hverken jeg eller noen av besteforeldrene hans hadde hørt om, og likevel virket den ganske vanlig. Nå nettopp var vi på besøk til noen som måtte stoppe ham i noe jeg aldri hadde tenkt var et problem, og nå vet jeg ikke helt hvor grensen går for hva som er akseptabelt. Tenker dere mye på slikt? Eller gir dere mer blaffen, og overlater til andre å si fra tydelig hvilke regler som gjelder hos dem?Til tross for mine egne problemer på området, så presterer jeg å irritere meg over andre, som lar sine barn gjøre ting hjemme hos oss som ikke jeg lar Felix få lov til. Spesielt hvis jeg er tydelig på at Felix ikke får lov, så merker jeg at det ikke er greit når de ikke stopper sine egne barn. Greier dere å overse alt slikt? Eller blir dere noen ganger irritert på gjestene?