Forskjellige mme

27april11

Glad i forumet
Er det noen som har noen erfaringer å komme med?
han bruker nan nå, prøvde hipp en liten periode, men da synes jeg ikke så mye om den, er det noen som har noen erfarig med noen av de andre merkene?
vet ikke om det er verdt å prøve hipp igjen... jeg følte han måtte spise mer av det og oftere, men da var han vel 3-4 uker ca

lillegull sliter endel med magevondt og luft...
han får minifom

Hei vennen.,
NAN er som murstein og grus for magen, så den er det bare å kutte ut.
grunnent il at han spiser mer hipp er nok fordi den er lettere fordøyelig- ergo bedre for magen.
Collett er også bedre for magen, men denne er det veldig mange barn som gulper fælt av.
Du må nesten bare prøve deg frem, men anbefaler virkelig å kutte ut den NAN dritten :/

lese

for jeg gikk tilbake til nan etter hipp...
for var så mange som sa at deres spiste mindre av den og holdt seg lenger, men jeg følte at lillegutt, spiste mer og oftere...

kanskje jeg skal prøve den igjen da, å se...
han gulper ikke mye, bare når han har spist for mye ;) så vil ikke ha en gulpe baby, men er det ikke en som heter septer å?

har jo malt i flaskene hans, så han pleier å bæsje bra, men han sliter med luft fordet...
vet de kan få litt luft av malt, men tror ikke den har noe å si her...

Nan ble han hard i magen av, bytta til Hipp og ble fin i magen av den.
Ga han i tillegg fennikelte som luft i magen.

Sorland skrev:

fennikelte for å hjelpe å få ut lift?
jeg gir malt pga han ble hard i magen...

så med hipp ble han helt fin og trengte ikke noe malt eller noe?
merket du noe forskjell i mengden han spiste av hipp i forhold til nan?

27april11 skrev:
for jeg gikk tilbake til nan etter hipp...
for var så mange som sa at deres spiste mindre av den og holdt seg lenger, men jeg følte at lillegutt, spiste mer og oftere...

kanskje jeg skal prøve den igjen da, å se...
han gulper ikke mye, bare når han har spist for mye ;) så vil ikke ha en gulpe baby, men er det ikke en som heter septer å?

har jo malt i flaskene hans, så han pleier å bæsje bra, men han sliter med luft fordet...
vet de kan få litt luft av malt, men tror ikke den har noe å si her...

Er en som heter semper i sverige ja.
Ellers kan du jo prøve den melkefrie, den.. ohh, hva heter den da...
Sinlac ja. Kanskje han reagerer litt på melkeproteiner?

hmm
folk skryter både av hipp og colett...
kanskje verdt å prøve hipp igjen...
har jo ikke noe å tape på det...

Vi har brukt collett hele tida, da hadde hun ikke problemer med gulping eller magen:-)

27april11 skrev:

Sorland skrev:

fennikelte for å hjelpe å få ut lift?
jeg gir malt pga han ble hard i magen...

så med hipp ble han helt fin og trengte ikke noe malt eller noe?
merket du noe forskjell i mengden han spiste av hipp i forhold til nan?

Fennikelte mot luft ja, ble anbefalt det fremfor minifom. Prøvde minifom her, men det funket ikke. Kjøpte fennikelte på helsekost, laget den slik det stod på pakken, ga han 2-3ml til hvert måltid i starten, og så morgen og kveld.

Han fikk malt i flaskene det første dagene vi prøvde Hipp for å få fortgang i det, gikk ikke lange stunden før han ble fin, droppet malt når han ble fin i magen. Merket ikke noe forskjell i mengden nei, gikk på slaget 3 timer mellom hvert måltid.;)
Malt kan gjøre motsatt virkning også.

lurer på om jeg skal prøve hipp igjen...
og gi det litt bedre tid og at han ikke må ha så mye mer av den enn nan for nå har han så vidt begynt å sove hele natta ;) hehe

Vi brukte bare Nan når junior drakk det.
Hadde aldri problemer med magen.

Prøvde andre også men de syntes han va blæh på smak samt at han bei dårlig i magen av de. (Collet, Semper, Hipp)

Buffeluremamma skrev:
Hei vennen.,
NAN er som murstein og grus for magen, så den er det bare å kutte ut.
grunnent il at han spiser mer hipp er nok fordi den er lettere fordøyelig- ergo bedre for magen.
Collett er også bedre for magen, men denne er det veldig mange barn som gulper fælt av.
Du må nesten bare prøve deg frem, men anbefaler virkelig å kutte ut den NAN dritten :/

Skulle akkurat til å skrive det samme.
Dette er også det jeg erfarte når gutten brukte MME for en 3-3,5 år siden.
I tillegg har vi småfolk sin MME. Den er en mellomting mellom Hipp og NAN.

Her var det kun Småfolk som fungerte optimalt.. Minst luft, og minst gulping av den!

Nan1 gikk helt fint, nan2 var det bare magesmerter.....
Gikk da over på Hipp med supert resultat... gikk over på nan igjen når hun spiste fast føde og magen tålte mer.

Våre erfaringer hvertfall; nan var veldig vondt for magen (så malten gjorde bæsjen bløt, men magen var like hard) vi gikk overtil Collett, endret seg iløpet av dagen og var GULL for mini :-) måtte bruke hipp litt, gulpa helt sykt mye, da vi endelig fikk gått tilbake til collett var alt normalt:-)

kan jo være noe melkeallergi i bildet i form av vond mage, hard eller løs mage.

vet hvertfall at nan er den flest unger reagerer på. mine jenter fikk sopp i munnen av den og hun minste tålte den ikke i det heletatt for magen. ville kanskje fått det utredet i verstefall, kanskje du kan få nutrimigen eller neocate på resept som er en mye mildere form for melk, for allergikere, men er verdt å prøve kanskje det kommer seg da.

hvis ikke du vil det, er d jo flere andre typer du kan prøve først.
nan 2 (some jeg vet flere barn tåler)
colett
småfolk
helios (holle)

Tusen takk for svar og erfaringer.
mannen var i butikken i sta og kjøpte colett, så får vi se, den gikk hvertfall rett ned ;)

Hipp og dr.brown flasker funket suuupert for jenta vår. 

Back
Topp