Forskjellige graviditeter

Erle10

Andre møte med forumet
Med mine 2 første var graviditeten nesten helt like, masse kvalm og generelt dårlig form. Dette blir 3 og har ikke kjent på noe enda! Deilig! Lurer på om dette kan være jente? De to første var gutter. Eller har det ikke noe å si? Noen erfaringer?

Jeg har så langt tre veldig like graviditeter, bortsett fra at jeg kastet opp mange flere uker med nummer to (jente) enn jeg gjorde med nummer en (gutt). Håper det er tilfeldig, eller at det er gutt nå og :p Orker ikke spy til uti tyvetallet på ukene :meh:

Med første hadde jeg litt kvalme, ømme pupper og litt bekkenløsning.

Med nr to hadde jeg mye mer kvalme, voldsom (og tidlig) bekkenløsning, og svangerskapsdiabetes.

Så langt denne gangen har jeg bare litt kvalme, og ømme pupper.

Så hvis jeg skal sammenligne med de foregående svangerskapene og tenke på kjønn ligner dette på første svangerskap (da jeg fikk jente).

Min første var jeg veldig dårlig fra uke 6, bekkensmerter, mye kvalme og oppkast og ekstremt trøtt hele svangrskspet. Det ble en jente

Denne ganen merker jeg ikke så mye, men er veldig trøtt og litt kvalm av og til.
Kanskje dette blir en gutt da, eller er det kanskje helt tilfeldig ;)

Kan være det er en gutt denne gangen da ja :D eller så er det vare tilfeldig. Veldig mange har ulike svangerskap på ulikt kjønn. Hos meg er det også veldig annerledes denne gangen, så kanskje det er jente nå :)

Jeg tror ikke det man kan «styret kjønnet» på formen sånn sett. Men jeg tror kanskje alles kropper reagerer ulikt på hvilket kjønn akkuratt en selv har i magen:-) Jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme og oppkast fra uke 5 til fødsel med de to andre (jenter begge to) og denne gangen er jeg bare småkvalm hittil. Så jeg blir overrasket om dette er samme kjønnet som de to andre:-)

De forrige to barna som var jente og så gutt var ganske lik i graviditeten. Var sånn passelig kvalm i bare 2-3 uker men mye bekkenløsning med begge. Men jenta er så lenge siden var jo bare 19 år da så husker ikke begynnelsen så godt..

Denne gangen er jeg myye kvalmere enn de to forrige gangene så begynner jo å lure om det er tvillinger eller noe:eek: eller så må det være en jente.

Jeg synes hver graviditet er forskjellig. Har en graviditet med jente (mistet sent i graviditeten) og gutt (født i 2016) bak meg, og symptomene var ulike - men denne gangen er det igjen helt annerledes!

Jeg synes hver graviditet er forskjellig. Har en graviditet med jente (mistet sent i graviditeten) og gutt (født i 2016) bak meg, og symptomene var ulike - men denne gangen er det igjen helt annerledes!
Så leit at dere mistet sent, fikk dere noe svar på hvorfor? :Heartred

Så leit at dere mistet sent, fikk dere noe svar på hvorfor? :Heartred
Nei, det var tildig forstervannsavgang, men de fant aldri noe grunn til det.. Vi har slått os til ro med at vi var uheldige, og at naturen, som står for det aller største vidunderet - som vi er så heldig å få oppleve nå - også kan ta det fra oss.

Første graviditet var jeg bre uggen frem til uke 11, kastet opp en gang eller noe, og så fikk jeg penicillin da jeg vr 11+1 og fr da kastet jeg opp frem til fødsel.
Nå har jeg begynt å kaste opp i 7-8 uke, så krysser fingrene for at jeg kan følge "det normerte løpet" med dårlig første trimester og bedre senere.

Back
Topp