Forskjellige erfaringer????

Ida82

Forumet er livet
Jeg lurte bare på, dere som har tatt prøverør, om deres opplevelser ang å ta ut egga? Syns dere set var vondt? og hvordan var det når de skulle settes inn igjen????
 
......jeg bare lurer[8|][:D]....
 
Jeg hadde litt forskjellige erfaringer med uthenting av egg. Det var veldig vondt da de hentet ut eggene fra venstre side, mens høyre side kjente jeg ikke noe i det hele tatt. Det var fordi eggstokkene lå litt forskjellig plassert sa legen. Men det gikk jo greit og det var selvfølgelig verdt all smerten!
Selve innsettingen var ikke vondt i det hele tatt - det var som en vanlig gu og celleprøve - bare med den forskjellen at i stendet for å ta en prøve ble noe satt inn. [;)]


Lykke til!
 
Jeg gruet meg veldig til egguthentingen, men det var ikke nødvendig. Var ikke vondt i det hele tatt. Begynte å kjenne litt rett før dem skulle bytte side, men da fikk jeg mer bedøvelse, og merket ikke noe mer. Ikke noe å grue seg til![:D]
 
Så godt å høre jenter. Og jeg ser jo at dere alle har fått noe positivt ut av det[;)] Jeg skal nok slenge meg på bølgen[:D]
 
Hei Ida82!
Ville bare si at jeg syntes ikke det var direkte vondt for jeg fikk smertestillende men det var heller ikke godt... Bare slapp av så godt du kan og som andre her inne sier.. Det er til en god sak.. Tenk på det når du ligger der.. Tenk over gleden dette vil føre med seg. Jeg hadde første uttak og innsett i sept og du ser jo hvordan det har gått hos meg. Heldig og veldig lykkelig..
Lykke til!!
klem 
 
Hei silly[;)] Ja du har rett, gjør alt for å få en unge. Den er så etterlengtet fra meg og min kjære. Og også fra familien[:D] Lykke til videre med svangerskapet!![;)]
 
Eg må no innrømme at eg ikkje akkurat gledar meg til neste egguthenting... Det var ikkje noko vondt med sjølve uthentinga, men eg syns det var ganske så ubehagelig etterpå... Vi gjekk ganske so rart både eg og mannen (ICSI) i fleire dagar etterpå.  MEN det er sjølvsagt verdt det uansett!  Sansynlegvis er det veldig forskjellig frå person til person som med alt anna... Lykke til i alle fall! [;)]
 
Selve egguthentingen var absolutt ikke vondt for min del heller. Kommer overhode ikke til å grue meg hvis jeg må gjennom dette igjen.
 
Jeg synes det var verst med innsetting. De klarte det ikke, måtte 3 forskjellige sykepleiere til før de måtte hente en overlege - stønn! VONDT! glad jeg slipper igjen...... men godt dere andre ikke syntes det da [;)] (MEN det er VERDT alt sammen!)
 
Ja leser at det er forskjellige meninger om dette. Men uansett, blir det en spire så kan det gjøre så vondt som bare det.. hehehe, mens andre har det veldig godt[:D] når et barn blir unnfanget[:D] Er litt ironisk.. hehe.... Men vi skal ha barn, samme hva som må til!!!!!!! Håper dere alle og babsyene deres har det bra!!!
 
hei Ida82!
Jeg tror du kan få like mange forskjellige svar på hvordan andre opplevde det med egguthenting som det er personer. Tror også det er veldig individuelt og vil bare oppfordre deg til å prøve å slappe av mest mulig. Det  går nok veldig bra. Jeg fortalte legen som tok ut eggene at jeg hadde hørt fra mange forskjellige at det var vondt og da sa han at man ikke måtte tro på alt som skrives.
Lykke til !!
 
Jeg har hatt tre uttak og fire innsettinger og ingen av dem har vært like.
Det første uttaket var helt grusomt! Nr to var også vondt, men ikke så mye og nr tre var overkommelig for da var jeg ganske så rusa på petidin.
Innsettingene mine har vært vonde i forskjellig grad, ved andre forsøk måtte det tre leger til før eggene var inne og det var vondt! Etter det har de brukt forskjellige kateter for å finne det beste og ved den siste innsettingen kjente jeg ingenting og det gikk kjempefort i motsettning til de andre gangene.

Så erfaringene er veldig forskjellig, men for de fleste går det veldig bra!
 
Hei jenter etter at alleprøvene mine blir tatt så skal vi søke prøverør ogjeg lurer på hvor lang ventetid er det før man begynnerpå behandlingen?hvilken sukehus har dere vart i?
 
Lykkes mange i første forsøk?Jeg har så lyst på barn at jeg ikke vil vente men må vel de det er verdt det....
 
gratulere til dere som venter på spire[:D]....
 
Håper det blir meg snart [;)]
 
Vi ventet vel ett halvt års tid - Porsgrunn ferilitetsklinikk. Superfornøyd med dem og full klaff på første forsøk![:D]
 
Hei hei takk for svarene jeg lurer på en ting til hva måtte dere gå gjennom før dere ble sendt til prøverør? og hvilken behandling måtte dere få før egguttaket?
 
Nå har jeg tatt hormonprøver som viser normalt skal ta en blod  prøve for å se om jeg har eggløsning, og mannen min har tatt sædprøve og soldatene hans er ikke veldig aktive så gyn sa at hun vil sende han til spesialist og ettet dissesvarene vil hun sende oss til prøverør er dette vanlig?
 
Back
Topp