Forskjell på stor og liten baby?

French Design

Flørter med forumet
Er det noen merkbar forskjell på det å føde en liten baby og en stor baby? Min mor sa det var akkurat det samme, selv om jeg var 4.5 kg og min søster bare rett rundt 2 kg ved fødsel. Riene er de samme liksom.. hva mener dere som har født begge deler? Eventuelt, noen som vil dele sin erfaring??
 
jeg har ikke født noen av delene enda, men har en venninne som har født et stort og et lite barn... Det er godt den lille kom først tror jeg! Hun sier det var som himmel og helvete, og at store barn ikke er å foretrekke[:'(] (men dette er som sagt annenhåndsinformasjon).
 
Jeg har kun født ett barn på 4 kg og har hørt fra min svigerinne at det er forskjell på å føde et lite vs et stort barn. Om jeg blir gravid igjen håper jeg at neste unge ikke blir like stor. Men det kan jo hende at det er litt personavhengig med tanke på bekkenet....
 
Har født et normalt (3,2 kg) og to små (2,3-2,4 kg). Men de minste var også fire uker før tida, da...
De ble født uten pressrier, og kom glidende av seg selv nedover. Meget lettvint, med andre ord [:)]
 
hei happy..
hvordan går det med de to som ble født fire uker for tidlig?
 
Back
Topp