Forskjell på Menopur og Gonal-f ?

HelHaf

Forelsket i forumet
Er det noen som har peil? Har alltid bare stått på Menopur.. 300 IE... Men denne gangen skal jeg både ta Menopur 225 IE og Gonal -f 100 IE..
Noen som vet forskjellen på disse? Bra å blande? Erfaringer? :)

Har brukt de to samtidig, det de setter opp er det meningen du skal bruke ;) kjør på :) det var den stimuleringen som var gull verdt for meg :)

Skulle også gjerne visst hva den kombinasjonen gjør, som er annerledes enn å bare gå på Menopur.

Jeg har forstått det som at hormonene i utgangspunktet er nokså like, men at vi reagerer litt forskjellig på dem. Første gang hadde jeg suksess med gonal f, mens de to neste gangene ble det få egg og de delte seg ikke. Menopur fungerte noe bedre, mens fostimon gjorde susen. Det er nok veldig individuelt og jeg tror det er lurt å stole på at legen vet best selv om man sjelden får forklaringer. Lykke til!

At legen vet best får vi nå satse på :D

Ja, stol på legene. Det er veldig individuelt. Jeg hadde først 2 forsøk med Menopur, men jeg responderte veldig dårlig på den. Fikk veldig få egg selv på høy dose. Etterpå begynte jeg m Gonal-f, som jeg responderer mye bedre på:-) Får rett og slett flere modne egg. Så vi reagerer veldig forskjellig.

Jeg har reagert bra på menopur, fått ut mange egg. Vet de sier at menopur modner eggene tregere, men de blir av høyere kvalitet... Tenkte gonal f gjør at prosessen skal speedes opp litt?

Det vet jeg ingeting om. Det inntrykket jeg har er at alle responderer forskjellig selv på den samme medisinen, og at man ofte bruker et par forsøk for å finne den riktige typen stimulering. Men jeg har hørt at Menopur skal være bra for dem som har få egg, men det det stemte ikke på meg..

Det vet jeg ingeting om. Det inntrykket jeg har er at alle responderer forskjellig selv på den samme medisinen, og at man ofte bruker et par forsøk for å finne den riktige typen stimulering. Men jeg har hørt at Menopur skal være bra for dem som har få egg, men det det stemte ikke på meg..
Hmm.. jeg har en hel haug med egg, og går på Menopur. Fikk inntrykk av at Menopur blir brukt på oss med mange egg, fordi den ikke modner like mange egg som visse andre.

Hmm.. jeg har en hel haug med egg, og går på Menopur. Fikk inntrykk av at Menopur blir brukt på oss med mange egg, fordi den ikke modner like mange egg som visse andre.

Hehe, jeg fikk beskjed om at Menopur ofte er fin for low respondere. Så jeg vet ikke...

Hmm.. Jaja... Da får vi bare se hvordan jeg responderer da :) forskjellige erfaringer å høste på dette temaet iallefall ser jeg ;)

Back
Topp