Forskjell på Medela swing maxi og freestyle

marithe

Forumet er livet
August 2018
Maiblomstene 2020
Jeg har prøvd å google hva som er forskjellen på disse to pumpene bortsett fra prisen. Finner bare mange uttalelser om folk er fornøyd, og hjemmesiden til Medela virker ikke på telefonen min.

Jeg har en gammel freestyle som virket veldig fint. Jeg ladet den for en drøy måned siden, og har pumpet en innovervendt brystvorte 10 min daglig for å snu den siden. I forrige uke bestilte jeg nye flasker, ledninger og i grunn alt utenom selve pumpa. Nå trengte den å lades på nytt, men nå nekter den å ta lading. God timing....

Det jeg lurer på er altså rett og slett hva som er forskjellene om noen vet.

Vet ikke forskjellen, men blitt anbefalt swing maxi av sykehuset (må leie eller kjøpe pumpe til hjemreise). Skal hente en brukt imorgen.

Jeg vet heller ikke forskjellen, men kjøpte en Swing Maxi da den var på tilbud hos Babybanden. Var den jeg fikk anbefalt av flere jeg kjenner som har hatt Medela.

Fant endelig en side som kunne forklare meg forskjellen. Swing mangler oppladbart batteri. Den har ikke display som viser hvor lenge man har pumpet, og freestyle er lettere og husker hvilken styrke du pumpet på sist. Da blir det ny freestyle på meg.

Skjønner godt at du går for den når du også har hatt en slik og er vant med det. Jeg prøver elektrisk for første gang nå, så for meg blir det nok en Rolls Royce uansett! :p

Skjønner godt at du går for den når du også har hatt en slik og er vant med det. Jeg prøver elektrisk for første gang nå, så for meg blir det nok en Rolls Royce uansett! :p
Jeg har jo tenkt å donere melk også, og da er det greit å gjøre det mest mulig lettvint for seg selv. Dog 800kr ekstra for å slippe å skifte batterier og følge med på en annen klokke kan jo sies å være unødvendig. Og så mange gram forskjell er det heller ikke.

Nå har jeg bestilt. Tipper nesten mannen min klarer å fikse ladingen på den gamle nå;)

Jeg har jo tenkt å donere melk også, og da er det greit å gjøre det mest mulig lettvint for seg selv. Dog 800kr ekstra for å slippe å skifte batterier og følge med på en annen klokke kan jo sies å være unødvendig. Og så mange gram forskjell er det heller ikke.

Jeg betalte jo bare 1400,- for Swing’en - da er det nesten halv pris, hvis ikke mer. Men jo, jeg skjønner at du velger Freestyle altså.

Jeg betalte jo bare 1400,- for Swing’en - da er det nesten halv pris, hvis ikke mer. Men jo, jeg skjønner at du velger Freestyle altså.
Prisene jeg fant nå var 1500 og 2300

Timer ja.. I sted satt jeg en halvtime ekstra nesten fordi jeg sovnet :P

Det er ganske stor forskjell på styrken, jeg har hatt begge. Men ikke alle trenger den ekstra styrken, det kommer an på hvilket program du vanligvis bruker. Jeg fikk ca 60% mer melk med freestyle enn swing maxi. Men til mine seigmelkede jur fungerte pump-in-style og symphonie aller best.

Det er ganske stor forskjell på styrken, jeg har hatt begge. Men ikke alle trenger den ekstra styrken, det kommer an på hvilket program du vanligvis bruker. Jeg fikk ca 60% mer melk med freestyle enn swing maxi. Men til mine seigmelkede jur fungerte pump-in-style og symphonie aller best.
Jeg drasset rundt på en lånt symphonie første gang jeg donerte melk. Den er tung....:-)

Jeg så bare fort at det var 2000,- og 2800,- (egentlig over 3k) et sted, men jeg sjekket ikke nøye.
Prisguiden er min venn på sånt:-) Babyshop har vel en normalpris på freestyle godt over 3k.

Jeg har også pump-in-style til treige jur! Den er den som bor i sekk sant? Min gjør i hvertfall det. Den drar ut myyyye melk [emoji85]

Tror mine er lettpumpa. En liten runde med stimuleringa og så hørerer jeg lyden av at det spruter. Om jeg da dobbeltpumper, kunne jeg sikkert dratt ut sugeledningen fra den ene og latt den sprute på egenhånd i ren sympati med naboen:-)

Back
Topp