Forskjell på fødsel 1 og 2 ?

ch1987

Flørter med forumet
Dere som har født flere ganger, kan dere svare på følgende ang 1. & 2. Fødsel

1. Når fødte du i forhold til termin?

2. Hvor lang tid tok det?

3. Etterrier?

11 dager over (startet 10 dager over termin) på første..tok 22 timer..de fant etter hvert ut at hun var stjernekikker..ingen etterrier.

Med nr startet det dagen før termin,og hun ble født etter 6 timer. Ingen etterrier der heller :)

Fødselen startet 17.30 en fredagskveld på begge :D

• Liker
Reactions: VeL
11 dager over (startet 10 dager over termin) på første..tok 22 timer..de fant etter hvert ut at hun var stjernekikker..ingen etterrier.

Med nr startet det dagen før termin,og hun ble født etter 6 timer. Ingen etterrier der heller :)

Fødselen startet 17.30 en fredagskveld på begge :D
Det hørtes lovende ut :) Etter å ha brukt 44 timer på nr 1 ønsker jeg av praktiske grunner at det skal gå litt fortere denne gangen :D

Nr 1
11dager over termin
Litt over 40timer fra første ri til hun var ute..(gikk i ett..)
Ingen etterrier.

Nr2
9dager over termin
Fikk rier kl 6 på morgenen..men litt opphold av og til, før hun kom kl 0.36 dagen etter. Var på sykehuset fra kl 21 mener jeg det var..
Ikke etterrier da heller!

• Liker
Reactions: VeL
Nr 1 tok 10 timer fra vannet gikk. Riestorm og satt fast med skuldrene. Litt etterrier.

Nr 2 ca 10 timer, men lange pauser mellom riene og kom lett ut på 5 min pressrier. Litt etterrier.

Begge ble født 6 dager over termin

Fødsel nr 1, ble satt i gang 3 dager etter termin. Ganske jævelig fødsel. Fikk stormrier, måtte få sprøyte for å stoppe riene. Stoppa ikke, men gikk litt lenger tid mellom... Endte med en traumatisk vakuumforløsning. Presset i 1,5 time. Ble klippet. De holdt på 30 min med vakuum... Ca 13 timer i aktiv fødsel. Både modningstabletter og etterhvert drypp. Ble født 4 dager etter termin. 3900 gram og 52 cm. Jævelige etterrier

Fødsel nr 2 ble satt igang 9 dager før termin. Helt grei fødsel. Modningstablett og etterhvert drypp. Ganske heftig fra 7-10 cm. Presset på 16 minutter. Ca15 timer i aktiv fødsel. Ingen rifter. Ble født 8 dager før termin. 4200 gram og 51 cm. Helt jævelige etterrier. Måtte ha morfin intravenøst... Dette jeg gruer meg til neste gang...

Last edited:
Nr 1: 1 uke over termin, ca 22 timer. Nr 2: På termin, ca 8 timer. Hadde etterrier som var veldig ubehagelige

Nr 1 : 1uke Før termin. Fødsel tok 36t fra 3cm

Nr 2 : 4 dager over termin. 5t fra 3cm

Nr 3: 3 dager over termin. 1,5t fra 3cm

Nr 1 kom 8 dager før termin. Fødselen tok 2 timer. Ingen etterrier.

Nr 2 kom 5 dager før termin. Fødselen tok 4 timer. Litt etterrier.

Håper nr 3 kommer like lett og fort som jentene:D

1. 35+5, 2,5 timer fra første ri, pressrier i 1 t grunnet epidural... Minimalt med etterrier

2. 38 - 1 times fødsel fra første rie, stjernekikker 5 minutter pressrier uten smertelindring (ingen trodde meg at ting var i gang før vannet gikk, 5 min før hun var ute) , etterrier fra h...

Dere som har født flere ganger, kan dere svare på følgende ang 1. & 2. Fødsel

1. Når fødte du i forhold til termin? På termin med første. 11 dager før med andre

2. Hvor lang tid tok det? Første begynte jeg med rier, diaré og slimpropp som gikk kvelden før termin. Var på sykehuset kl 2.30 og fødte 9.55. Med andre våknet jeg med rier kl 2.45. Så diaré og slimpropp. Så var han født kl 4.48. Rakk å være på føden i 10 min. Styrtfødsel.

3. Etterrier? Ja med nr to. Au.

Nr 1 kom på termin datoen etter 14 timer :)

nr to kom 2 uker før termin å med henne hadde jeg en styrt fødsel, fra vannet gikk å til hun var ute tok det 20 min :p

Lite etterrier med begge ;)

1. 8 uker før termin

2. Tok 13 timer til sammen

3. Ja, masse etterrier.

Nr 1 kom 10 dager etter termin, tok rundt 8 1/2 timer fra første rie til han var ut. Ingen etterrier som jeg husker.
Nr 2 kom dagen før termin, tok 3 1/2 time fra første rie. Ganske sterke etterrier.
Er litt redd for å få en skikkelig styrtfødsel denne gangen. Var akkurat på grensen sist, rakk akkurat inn til sykehuset da pressriene startet og vannet gikk. 2 minutter senere og vi måtte ha byttet sete i bilen :eek:

Gutt ble født 3 år før jente
1. Gutt 4 dager før termin, jente 4 dager etter termin.

2. Gutt 18 timer, jente 5 timer

3. Husker ikke

Nr 1 gikk 17 dager over termin (i år 2000- hadde vel ikke skjedd Idag)
Fødselen ble satt igang, først tok de vannet, så skjedde det ikke noe, før jeg fikk drypp. Da var ho ute på 5 timer. 3750 g

Nr 2 født 3 dager over termin, fra første rie til ho var ute 41 timer! Stjernekikker. 4020g

Nr 3 , 3 dager over termin, fra første rie til ho var ute 21 timer... 4160g

Så krysser fingrene for at nr 4 tar mindre tid:)

Nr 1: 10 dager over termin, fødselen tok 6 timer fra første rie. Litt etterrier

Nr 2: 5 dager over termin, fødselen tok 3 timer, vonde etterrier.

Lurer på hvordan fødselen blir denne gang? :)

Back
Topp