Forskjell på baby-bilstoler?

Fargeklatten

Gift med forumet
Vi har maxi cosi etter eldste, og måtte bytte til stol nr to altfor tidlig pga selene og det ble trangt. Har prøvd acta graco sin stol og syns den var romsligere enn maxi cosi, den hadde også tre hull til å regulere selene med, mot to på maxin. Andre med erfaring? Vurderer å kjøpe ny hvis det gjør at neste kan bruke førstestolen lenger.

følger med! første måtte ha sete nr.2 når han var 7mnd, hadde pgsi maxi cosi.

Vi har cybex aton II, lillegutt satt i det til han var 9 mnd. Kunne nok hatt det 1 mnd eller 2 til faktisk...Han er helt gjennomsnittlig lang. Men var bare 2 hakk å regulere med på den og. Vet bare at jeg ikke skal ha besafe izi go. Var det vi hadde først, måtte bytte da ha var 3 mnd fordi lillegutt hatet å sitte i det. Var så smalt oppe ved skuldrene..

Vi hadde en briostol til første! Veldig fornøyd! Lett og romslig! Hun satt i den til hun var 12-13 mnd!:)

Jeg må ha nytt sete til småen men vet ikke helt hva jeg skal gå for ennå. Husker ikke hva slags sete jeg hadde til eldste men hun brukte det til hun var over 1 år husker jeg hehe

Følger... Vil også finne et sete som kan brukes lengst mulig.. :)

Vi hadde maxi cosi cabriofix, men syns det ble veldig bratt i bilen vår, slik at hodet ikke hold seg på plass, etter nyfødt innlegget ble tatt bort.

Tror vi kommer til å velge et annet denne gangen.

Vi har et besafe izisleep til minsten. Var fornøyd med det sist, kunne ha det til han var 12-13 kg :) Eneste ulempen er at det er pittelitt bratt i ryggen for de heeeelt minste.. Men vi brukte det fra første dag likevel.

Vi har et besafe izisleep til minsten. Var fornøyd med det sist, kunne ha det til han var 12-13 kg :) Eneste ulempen er at det er pittelitt bratt i ryggen for de heeeelt minste.. Men vi brukte det fra første dag likevel.

Syns du at det setet er tungt?
Lenge siden jeg har holdt slikt sete med baby oppi,men husker for 3-4 år siden var de besafe sine kjempe tunge,og syns de ikke var god å bære på armen...

Syns du at det setet er tungt?
Lenge siden jeg har holdt slikt sete med baby oppi,men husker for 3-4 år siden var de besafe sine kjempe tunge,og syns de ikke var god å bære på armen...
Ekstremt tungt, pga det greiene under.. Men hadde det på vognen for det meste :)

Hadde Akta graco til første, og Brio til andre. Første satt i sitt i 8 mnd, andre i 18 mnd. Vurderer besafe izi GO denne gangen. Men får se, kanskje vi kjøper Brio igjen. Skal ha Brio Go vogn.

Hadde Akta graco til første, og Brio til andre. Første satt i sitt i 8 mnd, andre i 18 mnd. Vurderer besafe izi GO denne gangen. Men får se, kanskje vi kjøper Brio igjen. Skal ha Brio Go vogn.
Uff, se hva jeg har skrevet om izi go lengre oppe...Anbefaler virkelig ikke det setet. Men barn er jo forskjellige selvfølgelig så skal ikke påstå du ikke blir fornøyd men...Har bare veldig dårlig erfaring selv :-/

Uff, se hva jeg har skrevet om izi go lengre oppe...Anbefaler virkelig ikke det setet. Men barn er jo forskjellige selvfølgelig så skal ikke påstå du ikke blir fornøyd men...Har bare veldig dårlig erfaring selv :-/
Leste det, og har bestemt oss for Brio Primo denne gangen også, har jo basen.

Har noen prøvd maxi cosi pebble? Er det veldig lite? Mindre enn den vanlige maxi cosi babystolen? Så at samme basen kunne brukes på et sete som kan snus begge veier etter barnet har vokst ut av pebble setet....

Vi skal kjøpe maxi cosi pebble med family fix base og beltebase. Vi har bare 2 seter med isofix fester, så da blir det beltebase på mini. Får kjøpt det nytt av en venninne som kjøpte på salg før de kjøpte ny bil.

For å bruke maxi cosi pebble med samme base som en kan bruke maxi cosi 2wayfix pearl, må du ha 2 way fix base. Men er forsåvidt kun den basen som selges på barnas hus for øyeblikket.

Hvilken type base er best? Blir helt forvirra jeg som er ny på dette :p noen seter passer flere typer base?

Back
Topp