Forskjell i tanker om barneoppdragelse?

hehe her også får samboeren helt noia når barna griser når de spiser selv.. men tror han har gitt opp nå :p
Det hører liksom med småbarn :p Men ikke så lett når man er en veldig pertentlig ordensperson ;)
 
Både like og forskjellige. Vi er vel grunnleggende enig, og sikter på samme mål. Men som frosken nevner over her. Jeg er mer pedagogisk og for å møte konflikter og situasjoner på barnets nivå. Mannen er streng og autoritær og får alle rundt seg til å grine hvis han er i riktig humør.

Haha, må bare le litt av denne. Høres ut som her ja! Blir noen ( i mine øyne) fullstendig unødvendige kamper fordi "pappa er voksen, pappa bestemmer, alle må høre på meg"
 
Haha, må bare le litt av denne. Høres ut som her ja! Blir noen ( i mine øyne) fullstendig unødvendige kamper fordi "pappa er voksen, pappa bestemmer, alle må høre på meg"

"For sånn er det bare!":
 
Det hører liksom med småbarn :p Men ikke så lett når man er en veldig pertentlig ordensperson ;)
hehe, ja min er vant til å ha det ganske rent på jobben, (produserer mat) men han har nok skjønt at det er litt annerledes hjemme med små barn :p
 
hehe her også får samboeren helt noia når barna griser når de spiser selv.. men tror han har gitt opp nå :p
Litt samme her og! Hos svigermor blir de helst matet, hun matet egne barn til de begynte på skolen, så han er jo vant med at det er sånn. Jeg vil heller la de grise og søle og lære selv :)
 
Vi tenker mye likt. Der vi tenker ulikt får jeg ofte viljen min, fordi jeg kan argumentere for mitt syn og få han på min side. Heldigvis.
 
Litt samme her og! Hos svigermor blir de helst matet, hun matet egne barn til de begynte på skolen, så han er jo vant med at det er sånn. Jeg vil heller la de grise og søle og lære selv :)
mata til de begynte på skolen faktisk.. hjelpes! :)
 
Noen nyanser er det nok, men ikke noe vi ikke klarer å bli enige om.. foreløpig :p Vi har blitt oppdratt ganske likt selv.
 
Vi er for det meste veldig enig:)
 
Grunnleggende enige, ja.
 
Vi er stort sett enig, men ikke i påkledning i klær... Han er redd de skal fryse og lesser på med klær. Men blitt bedre nå. Når han skjønte hvor svette de ble hehe... kommer fra et land der de er redde for at de skal spise :p
 
Vi er veldig forskjellige, eller vi har ulike måter, men samme mål tror jeg.. Jeg er mer pedagogisk, han tror mer på å bare være streng og autoritær. Det blir mye diskusjoner og krangler av det!
Samme her hos oss. Blir heldigvis ikke så mye krangling da for jeg har siste ordet. Det er mine barn, han er stefar. Men litt spendt på hvordan det blir når baby i magen vokser til. Da har jo ikke jeg nødvendigvis siste ordet siden det er mannen sitt barn også:eek:
 
Jeg finner stort sett en måte for å få ham til å innse at min måte er mer fornuftig :) Så da blir han enig med meg og vi slipper diskusjoner.
Men noen ganger skjærer jeg gjennom og ier vetu hva, nå gjør vi det slik, ferdig!
I småting så sier jeg ok hvis han mener noe for at han skal få følelsen av at han også bestemmer noe
Dette høres kanskje fælt ut men mannfolk er både ulogiske og ubetenksomme noen ganger :p
 
Jeg synes vi utfyller hverandre utrolig bra jeg. Noen ganger så synes jeg han kanskje tar litt for mange kamper, mens han synes jeg tar for få ;)
 
Ganske like, jeg har nok mer rutiner å vil at dem skal følges, mannen tar det mer som det faller seg der å da...
 
Så bra at så mange er enige! :-D Her er det stadig litt diskusjoner, ikke alvorlig, men blir jo litt slitsomt. Jeg prøver å overse det meste, men det er ikke så lett.
 
Back
Topp