Forskjell i svangerskap

Prøverpånr2

Blir kjent med forumet
For dere som har barn fra før: Hvor forskjellig er svangerskapet til nå?

Var sinnsykt kvalm og dårlig sist, men nå har jeg ikke opplevd noe kvalme 6+1 (mulig det er rett rundt hjørne)

Ganske likt. Kvalmen kom ikke før uke 7-8 kanskje, så veldig spent på om den holder seg unna eller kommer snikende innpå etter hvert!

Jeg husker liksom kvalmen så tydelig fra sist, men er mye mulig at den ikke kom før i uke 5 ca. Er altså ikke kvalm (ennå) nå *bank i bordet*
Ellers så hadde jeg mye mensmurringer sist, det har jeg ikke kjent noe til nå.
Hadde vel såre bryster sist også. Ikke nå.

Har vel generelt mindre symptomer nå enn sist, så jeg tror liksom ikke helt på at det er sant :p

Mine to første var veldig ulike.
Første var jeg små kvalm i 9 mnd, og super hormonell.
Andre mann var jeg intenst kvalm og innlagt flere ganger pga dehydrering de første 3 mnd. Det ble avløst av bekkenløsning:-/
Ved MA'en i mai hadde jeg litt av alle symptomer, men ikke mye av noe.

Denne gangen er det ikke spesielt mye symptomer, men erfaringsmessig kommer de sigende på:-)

Første gang kom kvalmen for fullt ganske plutselig da jeg var 5+4. Er 5+1 nå, og litt småkvalm i går og i dag. Nå har jeg veldig mye luft i magen, og er veldig oppblåst, det var jeg ikke sist. Sist hadde jeg mer vondt i brystene, nå har jeg bare vondt akkurat i brystvortene.

Sist hadde jeg veldig ømme bryster og ekstremt trøtt.

Synes ikke brystene er noe ømme lengre og trøttheten kommer snikende på.

Var også veldig plaget med migrene sist, den har ikke kommet enda.

Synes det er mindre symptomer denne gangen, men det kan være de kom senere sist uten at jeg husker, også hadde jeg veldig mye mer tid til å kjenne etter sist ;) kastet opp daglig fra uke 7-17 hvis jeg husker riktig.

Jeg hadde stort sett de samme symptomene de to andre svangerskapene ved disse tider (4+4) : Tissetrengt, ømme bryster, humørsvinginger, trett, fryser og har mistet lysten på kaffe. Jeg har også begynt å merke at luktesansen er skjerpet. Kvalmen startet hhv uke 7 og 6.

Helt like hittil, ingen symptomer hittil :) vært veldig trøtt på ettermiddagen de siste dagene, men det kan ha like mye med at 2,5 åringen i hus drømmer veldig for tiden.. Våkner og hylgråter :O

Sist svangerskap tok jeg fem tester etter første positive fordi jeg hadde null symptomer før uke 5-6. Da kom den enorme trøttheten og småkvalmen. Nå er jeg bare 4+5, og det er lite symptomer foreløpig utenom masse luft og tunge bryster.

Jeg kastet opp og var mye mer kvalm sist . Men nå har jeg ikke testet positivt så tidlig før. Jeg syns jeg har en del murringer denne gangen. Ellers er det for tidlig enda. Har egentlig få symptomer . Men syns jeg er mye mer varm og fryser mye mer denne gangen .

Det er nesten ni år siden sist, så jeg husker ikke helt hvordan det var. Husker jeg var kvalmere enn jeg er nå, men det kan jo hende at det kommer senere.

Det er litt tidlig ennå, og etter hva jeg kan huske så er det ganske likt med ekstrem tretthet og ømme pupper.;) Jeg fikk tidlig bekkenløsning sist, men håååper jeg slipper! Det er ikke kult å ikke kunne gå :confused:

Første gang når jeg skulle ha gutt var jeg kvalm og kastet opp 5-10 gng pr dag i ca 6 mnd.. Ikke noe særlig andre plager.
Denne gangen ventes det en jente. Vært litt kvalm men klart veldig greit å styre det med mat. Kun kastet opp 1 gng. Men sliter mye med hjertebank og bekkenløsning. Er nå i uke 26-27

Kjenner jeg er utrolig spent på hvordan dette svangerskapet kommer til å bli. Jeg har hatt to helt like svangerskap tidligere og begge var gutter. Nysgjerrig på om jeg vil merke noe annerledes. Nå er jeg veldig frysepinne og utrolig trøtt. Det hadde jeg ikke i mine to tidligere svangerskap. Kanskje en jente denne gangen!? :P hehe.. flere som tenker sånn? xD

Back
Topp