Forsiktighet ved ferie

Erica

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Dere som har vært/skal på ferie i varmere strøk, har dere tatt noen andre hensyn enn vaske frukt og grønt, helt gjennomstekt kjøtt og ikke klappe katter? Skal til syden selv snart, tar gjerne imot tips.

Du kan evt spørre om få få sjekket deg for toksoplasmose før du reiser så har du en status i forkant.
Det er vel de samme tingene å tenke på ellers som hjemme ift hva du spiser og sånn (spekeskinker etc). Vet det er flere her inne som er/har vært i syden som nygravid så sikkert mange som har tips til deg.

Du kan evt spørre om få få sjekket deg for toksoplasmose før du reiser så har du en status i forkant.
Det er vel de samme tingene å tenke på ellers som hjemme ift hva du spiser og sånn (spekeskinker etc). Vet det er flere her inne som er/har vært i syden som nygravid så sikkert mange som har tips til deg.

Takk for svar. Tatt blodprøve allerede for å sjekke toksoplasmose, venter på prøvesvar. :)

Takk for svar. Tatt blodprøve allerede for å sjekke toksoplasmose, venter på prøvesvar. :)
Så bra.
Håper du får en flott ferie.
Å ja - pass på at du ikke blir dehydrert eller for varm både underveis og der nede. Gjør litt øvelser på flyet og sånn, gjerne bruke støttestrømper.

Er i Spania nå :) passer på å vaske å skrelle frukt og grønnsaker. Lager en del mat i leiligheten selv. Når vi er ute spiser jeg stekte grønnsaker ikke ferske. Å ber dem steke kjøttet extra godt. Drikker mye vann. Husk å smør godt me solkrem , lett å få solflekker som gravid :) God tur å kos deg masse:)

Jeg var nettopp på ferie, og en av hensynene jeg tok var å ikke spise egg/kun spise godt stekt egg. Jeg har ingen problemer med å spise smilende egg her hjemme, men jeg er mer skeptisk til egg i utlandet. Vi hadde ikke frokost inkludert i hotellet, så derfor spiste vi ute til alle måltidene, til og med frokost.

Husk å drikk masse, ikke bli overopphetet og smør deg godt med solkrem :) Ha en kjempefin tur!

Kom hjem fra Hellas nå. Spiste en del salat, da resten av maten ikke fristet (hotellet). Holdt meg unna feta ost og bløtkokt egg, da jeg fikk beskjed om det fra legen.. ellers spiste jeg vanlig [emoji5]
Husk å drikk godt med vann, og smør deg inn med solkrem [emoji1374]

God tur! [emoji3]

Back
Topp