Forsiktig med varme?

FintFerdig

Betatt av forumet
Jeg er vanligvis veldig glad i alt som er varmt, spesielt nå om høsten og vinteren som kommer. Vi snakker glødende varmeflaske, setevarme i bilen, brennhete dusjer og karbad.
Har holdt meg unna varmeflaske og karbad så langt i svangerskapet da jeg er usikker på om det er skadelig for barnet å bli utsatt for varmen.
Er det farlig eller ufarlig?
 
Hei!

Det var er bra spørsmål. I utgangspunktet er det ikke farlig, men unngå overoppheting. Det er diskusjon i fagmiljøet hva om og evt. når det blir for varmt for fosteret. Opplevelsen av temperatur kan endre seg litt i svangerskapet og mange vil kunne oppleve det ukomfortabelt å bli for varm, prøv å kjenne etter kroppen. Ta deg et bad hold deg god og varm , unngå overoppheting :)

Masse lykke til videre!
 
Hei!

Det var er bra spørsmål. I utgangspunktet er det ikke farlig, men unngå overoppheting. Det er diskusjon i fagmiljøet hva om og evt. når det blir for varmt for fosteret. Opplevelsen av temperatur kan endre seg litt i svangerskapet og mange vil kunne oppleve det ukomfortabelt å bli for varm, prøv å kjenne etter kroppen. Ta deg et bad hold deg god og varm , unngå overoppheting :)

Masse lykke til videre!
Hvordan er det med boblebad? Mann og jeg har lyst til å reise bort en helg, og kunne da tenke oss å kose oss med boblebad. :happy: Men vil jo ikke ta noen sjanser...
 
Når det kommer til boblebade er det det samme med overoppheting samt evt bakterienivået i vannet. Men det er mye forskjellige synspunkter rundt det. Har ikke vannet ditt gått ligger barnet trykt og godt inne i magen beskyttet av fosterhinnen. Men som sagt det er omdiskutert og derfor vanskelig å gi en klar anbefaling.
 
Back
Topp