Forsikring??

jeg hørte på dnb hvordan forsikring fungerte....og de sa at når babyen er født, kan man få en forsikring som dekker skade osv...men ikke dødsfall (pga krybbedød).

må tegne ny forsikring når barnet er fyldt 1 år, da det gjelder andre regler.

har aldrig hørt om at det går og forsikre fosteret før det er født???

Har vært inne på trygg hansa og lest litt. En kan forsire fosteret i uke 28, for da er det levedyktig vist det skulle bli født. En får utbetalt 20 000 tror jeg det var, ved dødsfall, uanz årsak. Forsikringen dekker ikke arvelige sykdommer og skader.

Har også sett den forsikringa,genialt da!
Barnet er jo oftest levedyktig etter 28 uker- forsto det også slik at den forsikringa er gjeldende til barnet fyller 1 år...
Ulempen er at forsikringstaker der må være fylte 25 år,så jeg får ikke slik forsikring![:(]

Får ikke forsikring jeg heller da.

Nei penger kan ikke erstatte et barn. men det hjelper ikke på sorgen vist en skal tenke på penger, dårlig råd er ikke kjekt for noen og kan tære på en stakkar.
Og vist en har brukt opp alle spare pengene sine på babyting en ikke får bruke så hjelper det ikke på sorgen akkurat.

En har nok og tenke på i sorgen om ikke penger skulle være et problem oxo.

Ja, de kan komme godt med selv om de ikke gjør noe for selve sorgen..
Når en har det vanskelig er det godt å slippe å bekymre seg for andre ting i tillegg til det som gjør vondest[8|]

ORIGINAL: Tammis

Hva skal man med 20 000 kr om fosteret dør??
Dekker det sorgen og lengselen??

Tror ikke det er om det dør, mer om det blir født for tidlig eller er syk når det blir født.. Dekke utgifter til medisiner ol. Man får jo ikke forsikre syke barn så da er det vel kanskje best å være føre var..

Forståelig ja.. Men så er jo Norge så koselig at visst du er syk, eller har gått til psykolog, så får du ikke forsikring.. Så det er egentlig ganske lurt å forsikre et foster.. Ikke for å få penger om barnet dør, men for eksempel om barnet er født med downs! Da sitter man jo i samme knipa som alle andre som har fått barn med downs.. De sliter jo max da! Hmm.. Kanskje vi sku vurdere dette vi også..

Jaja.. Helt sykt! Det er fordi at du KAN være suicidal siden du har gått hos psykolog (etter du har fylt 18 da) å siden alle psykologer har taushetsplikt om HVORFOR så vet ikke (fx) gjensidige hvorfor du har gått der.. Dermed: suicidal, som da ikke gir noen forsikring! Med sykdom mener jeg sånn som om du har eller har hatt kreft, hjertesykdommer, hjerneslag osv. sisste 5 år, eller om noen i familien din har hatt det.. Da får du heller ikke forsikring! Det er så sykt som det går ann å bli altså.. Mange andre teite regler også! LATTELIG!

Jepp, jeg skulle søke om person forsikring hos gjensidige.

Siden jeg er sykemeld så får jeg ikke helse forsikring, jeg får døds forsikring da.

Men vist dete r sånn at en må være 25 for og forsikre fosteret sitt, så får ikke jeg gjort det og sikkert mange andre oxo.
Det er jo litt dumt da, for det er ganske mange under 25 som er gravid og det er større sjangse for at de får friske barn.

Synes den var skikkelig teit...er jo barnet det gjelder og ikke hvor gammel mamma'n eller pappa'n er![:@]

Back
Topp