Forsikring

LilleMyen84

Blir kjent med forumet
Noen som har tegna spebarns forsikring? Og hvor? Vi har Sparebank 1, og de har forsikring bare fra barnet er 2 mnd..

Jeg har storbrann sin gravid og spedbarn forsikring, gjelder frem til barnet er 3 mnd tror jeg :)

Storebrand har frem til de er 3 mnd, mens de fleste andre forsikringsselskaper har fra 2.-3.mnd etter det jeg har skjønt..
Hadde vi valgt riktig forsikringsselskap med storebror, så får man faktisk penger ved diagnose (men hans diagnose er spesifisert at ikke dekkes for i den forsikringa vi har på han)..

Hører mye snakk om forsikring. Noen som kan forklare meg hvorfor man forsikrer barnet?
Har selv aldri forsikret noe annet enn hus og bil, altså materielle ting. Har ikke noe forsikring på meg selv :)

Har ikke tenkt på noe forsikring ennda før babyen er komme til verden men jammen ikke domt å begynne å tenkte på det no . Er det noe dere anbefaler ?

Vi fikk beskjed i banken om at vi måtte vente til babyen er 3 mnd før vi får forsikre.
Må ha vært på 3 mnd kontroll først.
Rart at det er forskjell i bankene da :s

Jeg fikk plutselig tilbud om gratis spedbarnsforsikring i Storebrand. Den varer i 6 mnd :)

Vi fikk beskjed i banken om at vi måtte vente til babyen er 3 mnd før vi får forsikre.
Må ha vært på 3 mnd kontroll først.
Rart at det er forskjell i bankene da :s
I gjensidige er det spedbarnsforsikring fra fødsel til 6 mnd og barneforsikring fra 3 mnd!

Hører mye snakk om forsikring. Noen som kan forklare meg hvorfor man forsikrer barnet?
Har selv aldri forsikret noe annet enn hus og bil, altså materielle ting. Har ikke noe forsikring på meg selv :)

Man forsikrer seg selv og barnet for om man skulle havne i ulykke eller bli syk så får man penger til behandling. Penger å leve for, at man får mer å rutte med en tryggd.

Du som forelder vil få utbetalt penger om du må gå hjemme med sykt barn over lengre tid slik at dere er sikkert økonomisk om noe skulle hende. :)

Back
Topp