Forsikring

therelo85

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Var inne på If sine sider idag...egentlig for å sjekke noe helt annet, men så såg jeg at de har egen gravidforsikring man kan kjøpe. Er det noen av dere som har det? Er det noe man trenger?
Har ikke komt på å se etter det engang jeg :/

Aldri hørt om. For å tjene penger? Hva går den ut på da?

Nei...Har forsikring på meg selv, samboer og sønnen vår...Det får holde....Hva kan man forsikre seg mot i graviditeten da...?

Står noe om at det er en ekstra støtte og trygghet. Dekker fra 16.uke og til barnet er 6mnd.
Støtte ved sykdom og ulykke,kriseterapi,rådgivningstelefon og noe greier.
Syntes ikke det virka så veldig nødvendig, men...
Greit å høre om andre har det eller mener det er noe i det :)

Står noe om at det er en ekstra støtte og trygghet. Dekker fra 16.uke og til barnet er 6mnd.
Støtte ved sykdom og ulykke,kriseterapi,rådgivningstelefon og noe greier.
Syntes ikke det virka så veldig nødvendig, men...
Greit å høre om andre har det eller mener det er noe i det :)

I forhold til sykdom under graviditet så er det jo ikke noe særlig vi betaler uansett da, så ser ikke helt poenget med en slik forsikring. Forsikringer har jo også sine fine egenandeler...

Har sett de forsikringene jeg også. Bare tull mener jeg! Hadde vi bodd i ett land med dårligere velferdssystem og offentlige helseinstitusjoner så hadde det nok vært noe (i USA f.eks). Men her til lands trengs det ikke!!!

Tull og tøys. Er forsikret hele familien så det holder. Utnytting av samvittigheten til gravide spør du meg :p man får jo gratis legehjelp og oppfølging likevel

Jeg synes absolutt IKKE at det høres så dumt ut. Det blir som en barneforsikring for det ufødte barnet, som gjelder til det er 1/2 år. Den dekker dødsfall, flere alvorlige medfødte sykdommer, invaliditet som følge av ulykke og dagpenger ved sykehusopphold for barnet + dødsfall og dagpenger ved sykehusopphold for mor. Psykologisk førstehjelp og helsetelefonen ser jeg ikke at vil gi meg så mye, men 1790,- er en liten sum i forhold til hva forsikringen dekker. Forsikringer av alle slag selges først og fremst for at selskapene skal tjene penger, men det betyr ikke at det ikke gir en stor fordel å være forsikret om man skulle være blant de uheldige som blir utsatt for det man forsikres mot...

Back
Topp