Forsikring

Forsikring er alltid lurt å ha. Me tegna ulykke og uførepensjon med ei gong babyen var 3 mnd. :)

Ja det synes jeg du bør ha..

Vi forsikrer hus og innbo og husdyr, da.bør vi forsikre barna og;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Det er opp til deg, men er viktig at hele familien er forsikret.

Her er det bare mannen som har skikkelig forsikring, jeg har bare reiseforsikring.
Men skal snart skaffe både til meg og ungen :)

Ja, det kan vere veldig viktig. Eg er bitter og utruleg irritert på meg sjølv fordi eg ikkje hadde oversikt nok over økonomien (i eit tidlegare forhold) til å sørge for at forsikringane blei betalt. Dessverre oppdaga eg det for seint til at dei kunne gjenopprettast. Har no mista muligheten til livs- og uføreforsikring på det eine barnet (fekk blankt avslag då eg søkte på nytt), og i tillegg gått glipp av fleire hundre tusen vi skulle mottatt hadde forsikringane vore intakte. Det andre barnet fekk livs- og uføreforsikring, men berre på visse vilkår.

Barneforsikring er ikkje dyrt, men kan gje god hjelp skulle behovet dukke opp.

Vi har finlest den lille skriften i de beste forsikringene (hvor mye man får utbetalt hvis de og de kriteriene fylles av ulykke, sykdom, ufør, borte fra jobb ved omsorg av sykt barn osv) og regnet litt på det og funnet ut at det lønner seg å spare pengene som går til forsikring hver mnd istedenfor. Har en egen konto som erstatter da utbetaling fra forsikringen dersom noe skulle skje. Ulempen er at det tar jo litt tid å spare opp, så dersom det skjer en ulykke el de aller første årene så må man ha en vanlig sparekonto å ta av.

Det er ek vurderingssak en bør ta. Lese vilkår.
Vi har valgt forsikring på våre barn. Har forsikringer selv, så sykes det er en selvfølge å ha på barna.

Vi har finlest den lille skriften i de beste forsikringene (hvor mye man får utbetalt hvis de og de kriteriene fylles av ulykke, sykdom, ufør, borte fra jobb ved omsorg av sykt barn osv) og regnet litt på det og funnet ut at det lønner seg å spare pengene som går til forsikring hver mnd istedenfor. Har en egen konto som erstatter da utbetaling fra forsikringen dersom noe skulle skje. Ulempen er at det tar jo litt tid å spare opp, så dersom det skjer en ulykke el de aller første årene så må man ha en vanlig sparekonto å ta av.

Hva om barnet får en sykdom som gir rett til utbetaling???
Vet at ved flere sykdommer (bla diabetes)så får man utbetalt en god del penger.

Tror ikke dere rekker å spare flere hundre tusen iløpet av få år.

Hva om barnet får en sykdom som gir rett til utbetaling???
Vet at ved flere sykdommer (bla diabetes)så får man utbetalt en god del penger.

Tror ikke dere rekker å spare flere hundre tusen iløpet av få år.
Jepp det har vi allerede spart ;) det er det jeg mener med at man må ha sparepenger fra før de første årene.

Vi har forsikring på alle 3. I tillegg har sambo forsikring gjennom jobben og lillegutt gjennom bhg. Ikke sikker på hvor mye vits det er å dobbelt opp men da er man i alle fall godt sikret :p

Jeg har i flere år nytt godt av min forsikring som foreldrene mine hadde på meg (uføre-delen).

Back
Topp