Forsikring av barn...langt

Mayb31

Elsker forumet
Vært litt snakk om forsikring her i det siste..om denne artikkelen og dens innhold gjelder i alle kommuner det vet jeg ikke,men en bør kanskje sjekke det opp!

Referer til en notis i lokalavisen her i dag....

RÅDER FORELDRE TIL Å TEGNE PRIVAT FORSIKRING.

Skulesjefen *** råder foreldre til å tegne privat forsikring på barn i barnehage og skulealder. Kommunen sin forsikring strekk ikke langt dersom noen skulle bli utsatt for en ulykke og bli invalid for livet.

Ifølge *** er kommunene ikke pliktig til å tegne ulykkesforsikring for barn i grunnskulen og kommunale barnehager utover vanlig ansvarsforsikring.
-Kommunen betaler ca. 30.000 kr. i året i forsikring. Dersom uhellet er ute, strekk ikke disse pengene langt. Derfor kan det være klokt å ha tegnet en egen privat forsikring sier skolesjefen.

300.000 ved invaliditet.
Med den forsikringa ***kommune ha, kan et barn få utbetalt maks fem ganger grunnbeløpet av folketrygda ved medisinsk invaliditet, noe som tilsvarer ca 300.000 kr.
Ved dødsfall som følge av ulykke kan etterlatte få utbetalt opptil 30.000 kr.
Forsikringa gjelder dersom det skulle oppstå ei ulykke innenfor skulen eller barnehagen sitt område og naturlig nærområde under ordinær skule-/barnehage tid. Ellers gjelder den også under deltaking i undervisning,lek,idrettsutøving og ekskursjoner, stemner og reiser som skjer under skule/barnehage sin ledelse. og på direkte vei til og fra skole/barnehage.

Er fint det at de annbefaler det.
Men hva med oss som ikke får tegnet det på gutten vår da???

Får dere ikke tegnet forsikring på han fordi han har handikap?
Kan jeg spørre om du vet hva som hadde skjedd dersom du hadde tegnet forsikring på han når han lå i magen. Vet at det går ann å forsikre fosteret, og går da utifra at den samme forsikringen kunne fulgt barnet etter fødsel.
Vet du noe om dette?

Jeg synest ikke dette er rettferdig i det hele tatt...sliter selv med å få ulykkesforsikring,da jeg hadde en prolapsoperasjon for 3,5 år siden. Har spurt om de kan sette inn klausuler osv. men NEI. Hva om jeg bryter hånden,det har jo ingenting med ryggen å gjøre....

Viste ikke at det gikk an å tegne når de var i magen.
Har vært en del om det i prematurposten om det med sykebarn osv. Har de astma så får du ikke har du epilepsi så får du ikke.
Vi fikk en plass men det var mer på hvis du havna på sykehuet så fikk du penger fra dag en. Vi er en del inne men fikk ikke for det som han hadde fra før det gjalt ikke [;)]

Det er så sært at du ikke får de kan jo se om det har med nakken eller ikke å gjør. Har det det så får du ikke dekka men er det ikke det så hadde du fått. Hadde ikke vært noe problem for dem det.
Hvordan gikk oprasjonen??? Har ei svigerinne osm har det probleme men hun vil ikke operer for risikoen for å bli lam er så høy sier hun.

Jeg hadde prolapsen i korsryggen, operasjonen var grei,men det tok meg ca 1 år og vel så det før jeg ble "bra". Og det var en tøff periode, hadde du spurt meg da så hadde jeg sagt at ALDRI gjør det,men nå sier jeg GJØR det.
Men klart nakken er et helt annet sted og jeg har hørt at det er 50-50 hvordan det går.
Min onkel har prolaps i nakken og han har vert til utredning i Tr.heim, der har de gitt han en 30-70 sjanse på å bli bra, men de har ikke sagt at han kan bli lam, men han kan få værre smerter...så han er usikker han også.

Back
Topp