Forsamtale?

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Før jul fikk jeg time til forsamtale i august, men i dag fikk jeg nytt brev fra sykehuset. Innkalling til time i juni for blodprøver, sædprøve, gyn undersøkelse og samtale. Skjønner ikke helt om den timen min i august fortsatt stemmer eller om vi har hoppet frem i køen? Gjør de alle disse undersøkelsene på forsamtale eller er det noe helt annet? Håper virkelig at vi har rykket fram i køen, men ble veldig usikker.

Ja syns det er fryktelig lang ventetid, men er godt fornøyd hvis vi har rykket fram i køen. På første brevet sto det at vi var kalt inn til forsamtale. På brevet vi fikk i dag sto det innkalling til samtale og diverse prøver. Ja, er offentlig.

Vi hadde forsamtale på Ullevål, da var det kun sjekk av meg da samboer hadde helt fine prøver da vi sendte søknad. Vet ikke om dere har tatt alle prøver tidligere, og om disse er bra. Tipper dere skal på undersøkelse for å sjekke alt, om det er noe de kan gjøre før dere starter opp, eks laparaskopi. Da får dere sikkert startet opp rett etter sommerferien :) jeg leste mye rundt dette før jeg skulle, og det var så mye ulike rutiner.. Jeg fikk ikke undervisning av sprøyter osv på oppstartsamtalen som mange får, men skal få det når jeg ønsker å starte opp. Medisindoser osv er allerede satt opp osv.
Ønsker deg masse lykke til, jeg fikk veldig god behandling, og syntes de tok seg god tid. Mulig fordi det var to studenter i tillegg til legen :)

Vi hadde forsamtale på Ullevål, da var det kun sjekk av meg da samboer hadde helt fine prøver da vi sendte søknad. Vet ikke om dere har tatt alle prøver tidligere, og om disse er bra. Tipper dere skal på undersøkelse for å sjekke alt, om det er noe de kan gjøre før dere starter opp, eks laparaskopi. Da får dere sikkert startet opp rett etter sommerferien :) jeg leste mye rundt dette før jeg skulle, og det var så mye ulike rutiner.. Jeg fikk ikke undervisning av sprøyter osv på oppstartsamtalen som mange får, men skal få det når jeg ønsker å starte opp. Medisindoser osv er allerede satt opp osv.
Ønsker deg masse lykke til, jeg fikk veldig god behandling, og syntes de tok seg god tid. Mulig fordi det var to studenter i tillegg til legen :)
Vi har vært hos privat gyn og begge har blitt undersøkt, men finner ikke noe galt. Er samme gyn som har henvist oss så vil tro han har sendt videre prøvesvarene. Kan du velge selv når du vil starte opp etter Forsamtalen? Da har du en spennende tid i møte :) her er det jo en stund til ennå, men føltes godt å få time litt før :) ønsker deg og masse lykke til :)

Ring de å spør, samtale og undersøkelse er vel vanlig under forsamtale, men hos oss har vi begge gangene måtte tatt blodprøver før vi forsamtalen og mannen kunne levere sædprøve før vi skulle inn til time, men helst så de at om man bor i nærheten at mannen leverte sædprøve noen uker før.

Vi har vært hos privat gyn og begge har blitt undersøkt, men finner ikke noe galt. Er samme gyn som har henvist oss så vil tro han har sendt videre prøvesvarene. Kan du velge selv når du vil starte opp etter Forsamtalen? Da har du en spennende tid i møte :) her er det jo en stund til ennå, men føltes godt å få time litt før :) ønsker deg og masse lykke til :)
Ja, du kan ringe inn mens når du føler deg klar for det. Hvis du ikke tar kontakt innen et år må du gi beskjed hvis du fremdeles er interessert. Mulig man må ta noen prøver på nytt da, men det er jeg usikker på. Så lenge skal jeg ikke vente :) gleder meg og gruer meg til å starte. Syntes det var veldig deilig å ha snakket med legene på Riksen og Ullevål, følte meg forstått og at det endelig ble gjort noe. Har vært mye frustrasjon gjennom disse årene. Nå kunne jeg la noen andre ha kontrollen. For meg hjalp det veldig!

Back
Topp