Forsamtale i Porsgrunn. Når får man resepter, medisineringsplan?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Vi skal på forsamtale i Porsgrunn. Fikk vite at de starter rett fra neste syklus, dvs. raskest mulig etter samtalen. Betyr det da at de lager et konkret behandlingsplan på selve forsamtalen? Får man resepter og medisineringsskjema da? Eller kommer dette i posten? Evt. når?

Jeg skal være på cd12 på forsamtalen. Rekker vel ikke et forsøk før feriestengt, men rekker en inseminasjon da jeg får en ny EL de siste dagene i juni. Kan jeg be om det?

Hvis vi kan starte med medisiner i juli for å ha uttak-innsett i august, får jeg resepter allerede i mai/juni? Skal dra til utlandet, så vil helst planlegge litt på forhånd.

Kan sikkert spørre direkte på sykehuset, men er vel like greit å høre andres erfaringer.

Vi hadde samtale med sykepleier etter samtalen med legen når vi hadde forsamtale hos Porsgrunn i september i fjor. Legen bestemte først hva slags protokoll og medisiner han ville sette meg på. Så snakket vi med sykepleier om hvilken dato jeg skulle starte. Da sjekket de om det var plass til meg allerede neste mens(var vel rundt samme tid som deg i forhold til syklus). Eller om jeg måtte vente en syklus. Sykepleier viste hvordan medisinene skulle tas og så ut osv. Vi fikk resepter med engang :)

Jeg fikk resepter på alt jeg trenger på forsamtalen. De gikk nøye gjennom "medisinerings bruksanvisningen" og fikk med brosjyrer og til og med en video av hvordan man setter sprøytene.
Fikk med en mal av et ark de fyller ut med datoer for sprøyter osv, men uten datoer denne gangen.

Jeg skulle gi beskjed når jeg fikk mensen og fikk da samme ark i posten med utfyllende datoer ifht min syklus osv :) Tror alt med datoer må komme etter du har fått menstruasjon så det skal bli så riktig som mulig :) håper min erfaring hjalp deg litt! :)

Vi hadde samtale med sykepleier etter samtalen med legen når vi hadde forsamtale hos Porsgrunn i september i fjor. Legen bestemte først hva slags protokoll og medisiner han ville sette meg på. Så snakket vi med sykepleier om hvilken dato jeg skulle starte. Da sjekket de om det var plass til meg allerede neste mens(var vel rundt samme tid som deg i forhold til syklus). Eller om jeg måtte vente en syklus. Sykepleier viste hvordan medisinene skulle tas og så ut osv. Vi fikk resepter med engang :)
Vi hadde helt likt som emiliemor :) så du får alt fortalt hos de :)

Begynt alle dere på forsøk rett etter samtale? Vi har samtale senest utgangen av august og spent på om det blir forsøk allerede september :)

Begynt alle dere på forsøk rett etter samtale? Vi har samtale senest utgangen av august og spent på om det blir forsøk allerede september :)
Ja, på Porsgrunn er det slik. Så du skal begynne mest sannsynlig å september.

Vi begynte en mnd etter forsamtalen, litt fordi jeg måtte fremprovosere en mens først. Mulig du ikke rekker noe før sommeren nå, men det avgjør legen når dere er der :) lykke til!

Samme som Emiliemor i forhold til informasjon og opplæring av medisiner, samt resepter. Jeg måtte ned noen kg før vi kunne starte, da jeg hadde litt for høy bmi. Så da ringte jeg inn mens når jeg hadde gått ned avtalte kg, og avtalte oppstart av medisiner. Da fikk jeg brev i posten med oversikt over hva jeg skulle ta av medisiner, og når.

Vet ikke hvordan de stiller seg til eventuell inseminasjon, om de egentlig tenker at du skal ha annen protokoll senere. Det må du nesten spørre de om.

Samme som Emiliemor i forhold til informasjon og opplæring av medisiner, samt resepter. Jeg måtte ned noen kg før vi kunne starte, da jeg hadde litt for høy bmi. Så da ringte jeg inn mens når jeg hadde gått ned avtalte kg, og avtalte oppstart av medisiner. Da fikk jeg brev i posten med oversikt over hva jeg skulle ta av medisiner, og når.

Vet ikke hvordan de stiller seg til eventuell inseminasjon, om de egentlig tenker at du skal ha annen protokoll senere. Det må du nesten spørre de om.
Leser bare at folk får inseminasjon flere ganger på Riksen i påvente av IVF, så lurer på om det praktiseres på Porsgrunn også.

Back
Topp