Forsamtale i dag :)

Masse lykke til! Vil bare si at du ikke nødvendigvis må bli så fryktelig hormonell ;-) Jeg merket ikke noe på humøret, men frøys en del og kunne svette på natta. Har hatt full pakke 6 ganger uten å bli skikkelig lei, det er såååå verdt det!

Masse lykke til! Vil bare si at du ikke nødvendigvis må bli så fryktelig hormonell ;-) Jeg merket ikke noe på humøret, men frøys en del og kunne svette på natta. Har hatt full pakke 6 ganger uten å bli skikkelig lei, det er såååå verdt det!

Takk for oppmuntring :) Vi får se hvordan det går og håpe på det beste <3

Ja, enten så jobber vi eller har ferie, men sånn er det jo bare. På jobb kunne jeg jo blitt sykemeldt om det ble for ille.

Nei, svigers vet ingenting. Tror ikke sambo er så hypp på å fortelle dem det heller, han er en veldig reservert person. Jeg har prøvd å si han kanskje skal si det til mammaen sin, men han vrir seg unna samtaleemnet.

Men om det blir helt krise i påsken bør jeg kanskje fortelle det til svigermor uansett så hun ikke tror jeg er blitt splitte pine gal. Vi får se hva hormonene gjør med meg.
Jeg skjønner. Mannen min er litt lik, men han syntes det var greit at jeg fortalte det til svigermor. Når foreldrene mine vet det synes jeg det er greit at hun også er informert, så hun ikke føler seg utenfor i etterkant.:-) Men jeg hadde selvsagt respektert det om mannen min absolutt ville holde det hemmelig.

Haha, ja, du får se det an:p Forhåpentligvis merker du lite til sprayen:-)

Jeg skjønner. Mannen min er litt lik, men han syntes det var greit at jeg fortalte det til svigermor. Når foreldrene mine vet det synes jeg det er greit at hun også er informert, så hun ikke føler seg utenfor i etterkant.:-) Men jeg hadde selvsagt respektert det om mannen min absolutt ville holde det hemmelig.

Haha, ja, du får se det an:p Forhåpentligvis merker du lite til sprayen:-)

Ja, mammaen min mener det er kjempeviktig at vi sier det til svigermor så hun ikke føler seg utelatt i etterkant. Men jeg kan jo ikke tvinge sambo å fortelle det når han er ukomfortabel med det. Det er jo hans mamma. Men vi får se.

Egentlig håper jeg nesten nå at jeg kanskje blir hormonell nok til at sambo syns det er greit jeg forteller svigermor i påsken :) Vi får se vi får se

Ja, mammaen min mener det er kjempeviktig at vi sier det til svigermor så hun ikke føler seg utelatt i etterkant. Men jeg kan jo ikke tvinge sambo å fortelle det når han er ukomfortabel med det. Det er jo hans mamma. Men vi får se.

Egentlig håper jeg nesten nå at jeg kanskje blir hormonell nok til at sambo syns det er greit jeg forteller svigermor i påsken :) Vi får se vi får se
Vi får se, vi får se:-)

Vil bare fortelle at vi var på forsamtale på Riksen i dag. Det gikk bra og vi får starte ved neste mens (som er om ca. 2 uker). Så nå er vi spente og glade for å endelig komme igang etter 2 år med prøving på egenhånd. Woohoo! :)

Det blir ICSI for oss.
Fikk du starte så raskt? Jeg var på forsamtale 9. februar og fikk beskjed om at det var så fullt på Riksen at jeg måtte vente til mai...

Fikk du starte så raskt? Jeg var på forsamtale 9. februar og fikk beskjed om at det var så fullt på Riksen at jeg måtte vente til mai...

Ja, det fikk jeg. :) Ble positivt overrasket.

Vel altså jeg skal ringe inn på første mens-dag (8.-10. Mars) og så får jeg mer info da og resept på nesespray osv... Har fortstått det sånn at man starter med nesespray rundt dag 21-22 i syklusen så det blir vel rundt 1. april.
Det er jo lenge før mai.
Men skal du ha ICSI eller ivf?
Kanskje det er mer ventetid på ivf?

Var en annen her inne som også fikk beskjed om start i mai. Men det var vel mest fordi hun måtte ta noen flere tester først.

Ja, det fikk jeg. :) Ble positivt overrasket.

Vel altså jeg skal ringe inn på første mens-dag (8.-10. Mars) og så får jeg mer info da og resept på nesespray osv... Har fortstått det sånn at man starter med nesespray rundt dag 21-22 i syklusen så det blir vel rundt 1. april.
Det er jo lenge før mai.
Men skal du ha ICSI eller ivf?

Var en annen her inne som også fikk beskjed om start i mai. Men det var vel mest fordi hun måtte ta noen flere tester først.
Skal ringe når jeg får mensen jeg også, men det var en sykepleier som sa da jeg ringte ang noe annet at det er så lang kø så det nok ikke blir før i mai. Jeg har ventet siden september, ingen barn fra før, er "gammel" og har ikke sjans til å bli gravid på egen hånd, så blir irritert av å måtte vente ennå lenger.
Det er IVF ved Riksen vi skal ha. Litt rart om det er lenger ventetid på det?
Får høre igjen når jeg endelig får mensen og håpe jeg kan få til tidligere oppstart.

Det høres veldig rart ut at det er ulik ventetid, det er jo akkurat samme prosessen? Bare at de fysisk må sette sædcellen inn i egget ved ICSI, mens ved IVF kan sædcellene få svømme inn i egget selv. Sånn jeg forstod det så burde det spille liten rolle for klinikken hvilken av metodene det er, for uttak og innsett blir jo det samme. Men, jeg er jo bak deg i køen, så jeg vet jo egentlig ikke. :p

Det høres veldig rart ut at det er ulik ventetid, det er jo akkurat samme prosessen? Bare at de fysisk må sette sædcellen inn i egget ved ICSI, mens ved IVF kan sædcellene få svømme inn i egget selv. Sånn jeg forstod det så burde det spille liten rolle for klinikken hvilken av metodene det er, for uttak og innsett blir jo det samme. Men, jeg er jo bak deg i køen, så jeg vet jo egentlig ikke. :p
Jeg er helt enig, tror ikke det er lenger ventetid på IVF.

Nei ikke vet jeg? Når du sier det så bør jo ivf og ICSI ha lik ventetid.

Nå har de forberedt meg på oppstart ved neste mens, så håper ikke de setter meg på vent... :(

Kanskje de holder av plass for de som skal på første forsøk siden man venter så lenge på forsamtale? Jeg personlig var jo klar i oktober etter lapraskopi så har ventet 4 mnd. sånn sett.

Syns det er synd det er så mye ventetid. Skulle ønske de økte bemanninga og utstyret så de kunne ta oss alle med en gang

Skal ringe når jeg får mensen jeg også, men det var en sykepleier som sa da jeg ringte ang noe annet at det er så lang kø så det nok ikke blir før i mai. Jeg har ventet siden september, ingen barn fra før, er "gammel" og har ikke sjans til å bli gravid på egen hånd, så blir irritert av å måtte vente ennå lenger.
Det er IVF ved Riksen vi skal ha. Litt rart om det er lenger ventetid på det?
Får høre igjen når jeg endelig får mensen og håpe jeg kan få til tidligere oppstart.

Da vi var på forsamtale på riksen i januar ble vi videre henvist til Ullevål, men hvis vi skulle vært på riksen kunne vi allerede startet opp samme syklus. Bare ring du ved neste mens, så skal du se at du også kan starte opp:-)

Nå har de forberedt meg på oppstart ved neste mens, så håper ikke de setter meg på vent... :(

Kanskje de holder av plass for de som skal på første forsøk siden man venter så lenge på forsamtale? Jeg personlig var jo klar i oktober etter lapraskopi så har ventet 4 mnd. sånn sett.

Syns det er synd det er så mye ventetid. Skulle ønske de økte bemanninga og utstyret så de kunne ta oss alle med en gang
Helt enig, behovet blir jo tydeligvis bare større og større. Jeg har jo ventet helt siden september - om vi ikke får starte før mai blir jo det nesten 8 måneder (ventet 4 mnd på forsamtale), og når man er 36 år synes jeg faktisk det er helt tragisk. Det sto i første brevet jeg fikk at de vurderer hvert tilfelle individuelt, men det virker ikke sånn på meg. Nå tok jo vi et forsøk privat da, siden ventetiden virket uutholdelig.
Kan jo hende de sier noe annet når jeg ringer inn mens. Legen vi var hos sa vi skulle starte neste syklus, mens det var en sykepleier jeg snakket med på telefon noen dager senere som sa at køen på Riksen var så lang nå.

Da vi var på forsamtale på riksen i januar ble vi videre henvist til Ullevål, men hvis vi skulle vært på riksen kunne vi allerede startet opp samme syklus. Bare ring du ved neste mens, så skal du se at du også kan starte opp:)
Ja, skal gjøre det :) Det hadde vært fantastisk - ventingen er jo helt forferdelig.

Jeg har akkurat ringt inn mens på Ullevål, fikk beskjed om at jeg får brev om uke for oppstart, kontroller, resepten osv, men at det ikke blir oppstart før etter påske. Er nok greit å belage seg på at man kanskje må vente en syklus, kanskje det er kortere ventetid på Riksen.. Det blir i hvert fall oppstart før sommeren :) har aldri vært så glad for å få mensen noen gang tror jeg..

Back
Topp