Forsamtale fredag

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Kjenner jeg begynner å grue meg, enda vi har vært igjennom forsamtale før. Jeg er redd for at vi får beskjed om å prøve flere hormonkurer først eller at ventetiden er lang. Eller at de kommer på andre ting vi skal prøve først.
Grunnen til at jeg har det "travelt" er at jeg skal i gang med behandling mot revmatisk lidelse og skulle helst ha startet behandlig i fjor. Men får ikke starte behandling før vi er ferdige med barn, for vi kan ikke prøve på inntil 7 år etter endt behandling.
Men jeg er i allefall under ønsket vekt denne gangen, så de skal ikke kunne nekte oss prøverør. De ville at jeg skulle ha en BMI under 32, helst under 30, og jeg er nå nede på 29,5.

Dagens ventilering

Håper du får beskjed om at du kan få komme raskt i gang! :) ❤️ Krysser fingrene for deg.

Lykke til! Dette skal gå bra <3

Hvordan gikk det? :)

Helt enig, hvordan gikk det i dag? Håper det gikk bra. ❤️

Det gikk helt på rævva :'( De fant et hematom på 12x4 cm på høyre eggleder, så jeg må opereres før vi kan fortsette prøvingen og ventetiden er 3 mnd på operasjon. Noe som vil si at revmatologene mest sannsynlig kommer til å nekte meg å prøve videre.
De antar at hematomet antagelig kommer etter exu'en, og at det kanskje ligger igjen rester. Så nå er jeg oppgitt, lei meg og egentlig ganske sinna for at de ikke har sjekket mer etter jeg ble "friskmeldt". Men siden det tar inntil 3 måneder før jeg får operasjon da, så kan det jo ikke være noe farlig. Men jeg har sinnssykt vondt i høyre side etter gu'en i går.

Det gikk helt på rævva :'( De fant et hematom på 12x4 cm på høyre eggleder, så jeg må opereres før vi kan fortsette prøvingen og ventetiden er 3 mnd på operasjon. Noe som vil si at revmatologene mest sannsynlig kommer til å nekte meg å prøve videre.
De antar at hematomet antagelig kommer etter exu'en, og at det kanskje ligger igjen rester. Så nå er jeg oppgitt, lei meg og egentlig ganske sinna for at de ikke har sjekket mer etter jeg ble "friskmeldt". Men siden det tar inntil 3 måneder før jeg får operasjon da, så kan det jo ikke være noe farlig. Men jeg har sinnssykt vondt i høyre side etter gu'en i går.
åh :( det var kjempe trist å høre :( Sender deg en trøste klem <3

Huff, så utrolig kjipt! :( Du kan ikke ringe og be om å få stå på ringeliste? Det hender at folk avbestiller tiden som er satt av til dem også på operasjoner. Jeg håper at det ordner seg for deg. ♥

Uff :( Det var leit å høre!

Nei og nei... Jeg fikk time til operasjon innen kort tid pga at de fikk en ledig time - så ring og hør.. Kan være heldig! God klem

Trist å lese. Håper som de andre, at du kan få time tidligere pga avbestillinger!

Problemet er at jeg bor veldig langt unna St. Olav, så det er veldig vanskelig å skulle ta en time i løpet av noen dager :/ Det er så mye som må planlegges og ordnes, jeg må ordne med noen som kan kjøre meg, barnevakt til ungen, noen som kan ta ungen dagen etter/dagene etter osv. Sist gang ble jeg sengeliggende i 4 uker i smerter og utmattelse, og det var et mindre inngrep enn denne gangen. Så dette var virkelig ikke det vi hadde håpet på :'(

Uff, det der skjønner jeg veldig godt. Har også lang vei til det meste, og sliter med å ta ting på kort varsel. Vet ikke om jeg hadde orket å begynne nå, hadde jeg ikke vært sykemeldt, Har fem timer kjøring hver vei bare for å komme på UL. Men, kan være at de får avbestilling litt frem i tid også? Men som ikke allikevel ikke er fullt så lenge til.

Jeg får vente å se til jeg får brevet med innkallingen, for jeg vet ikke en gang hvilken avdeling jeg skal opereres på.

Er d en mulighet med privat operasjon? Leit du må vente så lenge :(

Er d en mulighet med privat operasjon? Leit du må vente så lenge :(

De på Fertiliteten ville ta operasjonen selv, for de vet hva de skal lete etter, samtidig som de gjør det som må til. Litt for å ta to fluer i en smekk, for de skulle sjekke om det var noe som kunne påvirke mulighetene til å bli gravid, sjekke for mer endometriose, sjekke livmora, sjekke om eggelederen på venstre var åpen osv.
Hadde det ikke vært for alt det, kunne jeg tatt operasjonen ved lokal sykehuset, for de har bare 4 ukers ventetid.

Men spørs om jeg må ta kontakt med fastlegen min å få han til å pushe på litt, for jeg har fått veldig vondt i høyre side etter hun gynekologen var der inne å "rota" med proben. Kjennes ut som samme smerterene jeg hadde ved exu'en i høst.

Kjenner jeg begynner å grue meg, enda vi har vært igjennom forsamtale før. Jeg er redd for at vi får beskjed om å prøve flere hormonkurer først eller at ventetiden er lang. Eller at de kommer på andre ting vi skal prøve først.
Grunnen til at jeg har det "travelt" er at jeg skal i gang med behandling mot revmatisk lidelse og skulle helst ha startet behandlig i fjor. Men får ikke starte behandling før vi er ferdige med barn, for vi kan ikke prøve på inntil 7 år etter endt behandling.
Men jeg er i allefall under ønsket vekt denne gangen, så de skal ikke kunne nekte oss prøverør. De ville at jeg skulle ha en BMI under 32, helst under 30, og jeg er nå nede på 29,5.

Dagens ventilering

ja denne ventingen er slitsom, håper dere får komme til og at det ordner seg. Flink du er med vekten!

Back
Topp