Forrett på julaften?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Har dere forrett på julaften, og i så fall, hva?

Nei.

Det utgår med høye kneløft her også. Aldri vurdert et sekund og vel aldri hørt om noen som har heller, i alle fall ikke med klassisk norsk julemat, som dere jo ikke har.

Men nei, her serveres pinnekjøttet klokken fem, rykende varmt og vi spiser til vi triller av stolen og er felles enige om at desserten kan vi ta til kaffien. Ikke helt uvanlig at den serveres til kaffien første juledag.... (tradisjonen tilsier riskrem. Det er tidenes dummeste juledessert, den er jo et måltid i seg selv. Og dessuten er ikke mellomste glad i det. Ikke min favoritt heller. Men jeg spiser det jo. Passer bedre for henne at det serveres til kaffi, sammen med julekaker. Så må man ikke spise den)

Nei her spises det heller godt av middagen. Har forøvrig ikke dessert heller for det er det ingen som orker. Riskremen tas frem senere sammen med kaker.

Vi har and til middag på julaften, så følger ikke de vanlige tradisjonene heller. Men også vi dropper forrett da jeg føler man går mett fra jula starter til den slutter.

Ingen forrett nei. Holder masse med middagen, dessert og kaker/godteri

Det var vel den lange frokosten tidligere på dagen som virket som forrett tenker jeg :p
Men nå som vi har småbarn blir den frokosten hverken så sein eller så lang som før. :p

Har ikke hørt om forrett til julemiddagen, jeg, men det finnes vel sikkert :D

Hehe, julefrokost som forrett ja. Eller julekakene vi får på formiddagsbesøk.
Eller sjokolade...

Er and vi også har.
Har dere også danske aner?

Nei, var ikke klar over at det var en dansk tradisjon. Jeg valgte and fordi det er det beste kjøttet jeg vet om. Og jeg er ikke noe glad i ribbe og pinnekjøtt. Så når jeg ble voksen nok til å bestemme selv, så fant jeg ut vi skulle ha noe godt på julaften sånn at man kunne spise seg mett.

Har forrett ja.. Terteskjell med fiskepudding og reker i hvit saus :hilarious: Nei jeg tuller ikke... Ribbe og svinestek til hovedrett.

Hadde ikke gjort meg noe å droppe forretten, men er et familiemedlem som insisterer... :cool:

Vi får alltid forrett hos svigers, også i jula. Ungene skjønner ingenting Og ikke jeg heller, jeg orker ikke å spise meg mett på forrett når jeg skal få servert god julemat.

Back
Topp