Forp&/(#¤/#(e legevakta!

^Sanna^

Blir kjent med forumet
Legevakta her i byen(Kongsvinger) kan faen meg gå og legge seg!
Jeg oppdaget istad at jeg har begynt å blø litt.. og tenkte som så.. ja, det kan være SA og det kan være no annet(rift e.l.) Men fant ut at det er greit å ringe for eventuelt sjekk..

Jeg ringer og sier at jeg er i 11 uker på vei, og har nå begynt å blø litt.. Så sier bare dama "ja, da er det nok en abort på gang, så bare legg deg ned, og du kommer sikkert til å få rier etterhvert" 

Ok, etter hva jeg har lest på nettet, så står det at man burde bli sjekket av en lege! Kjenner jeg blir forbanna og såret over at den dama bare kan sitte og si det sånn rett ut og bare whatever liksom!

Ja, greit jeg sikkert kanskje er i litt benektelse over at det sikkert er en SA på gang, men syns jeg kunne fått LITT bedre behandling! Det kan jo faktisk bare være en blødning uten noe som helst betydning..

Men nå skal jeg dra på konsert, da min lillebror skal spille 3 sanger, og det MÅ jeg få med meg..

Så får legevakta gå og kysse seg selv langt oppi ræva!

Dra på konserten og kos deg. Legevakten tar bare det akutte og dessverre blir ikke blødning i svangerskap regnet som akutt. Ring legen på mandag og be om HCG måling for å se stigning i løpet av uken og spør om en rekvisisjon på UL. 

Håper at spiren har det bra og at det er ufarlig. Kos deg i kveld (så godt du kan)

Åja, skal så ringe til legen min på mandag! Han kan hvertfall si de riktige tingene! Det er ikke det at de ikke tok meg inn som plager meg, er mer det å si rett ut"du aborterer, legg deg ned og vent på rier" som irriterer meg mest... Går an å si "det kan være abort ellers blør noen uten at det er no, slapp av i helgen og ring fastlegen på mandag"

Unskyld meg, men snakk om å trekke konklusjoner over telefonen??

Jeg var på legevakten sist svangrskap, med blødning (i uke 8), og fikk komme inn til lege der. Han spurte litt om symptomer og henviste meg direkte til gyn.pol (riktignok morningen etterpå siden vi var der såpass sent på kvelden, men det var dog en søndag)! Dette var legevakten i Stavanger, og den kan være ganske travel..

blødninger betyr ikke nødvendigvis at en abort er på gang, hadde jeg vært deg hadde jeg sendt en klage! det går ikke ann å si sånt til en som er gravid og bekymret!

mange har blødninger, uten at det er noe som helst galt. har du vondt i magen?
ville uansett ringt legen på mandag, mest sansynlig får du bedre hjelp der.

^Sanna^ skrev:
Åja, skal så ringe til legen min på mandag! Han kan hvertfall si de riktige tingene! Det er ikke det at de ikke tok meg inn som plager meg, er mer det å si rett ut"du aborterer, legg deg ned og vent på rier" som irriterer meg mest... Går an å si "det kan være abort ellers blør noen uten at det er no, slapp av i helgen og ring fastlegen på mandag"

Heit enig, de kunne spart seg å svare på en umenneskelig måte. Håper du klarer å slappe av...

Slapper av så godt det går med syk 4åring i hus, slutta og blø og ikke noe smerter lengre(hadde mye ubehag igår, så krysser fingrene for at det bare var ufarlig :)

Ringer selvfølgelig legen imorra og får time der :)

Back
Topp