Forovervendt i forsetet

De er vel forsåvidt mer beskyttet i baksetet, men belastningen vil bli den samme om de sitter foran eller bak... BARE IKKE GLEM Å KOBLE UT AIRBAGEN FORAN! [;)]

De sitter mer skjermet i baksetet, men de knekker nakken i kollisjon uansett.. Husk å koble ut airbagen så de ikke knuser ansiktet eller mister hodet i tillegg. God tur! 

ORIGINAL: Sicily

De sitter mer skjermet i baksetet, men de knekker nakken i kollisjon uansett.. Husk å koble ut airbagen så de ikke knuser ansiktet eller mister hodet i tillegg. God tur! 

*humrer*

ORIGINAL: Dollface

*humrer*

[8D][8D]

Her sitter de bakovervendt [;)]. Bare ser mye rart når folk henter i barnehagen. Så så skummelt ut med en ettåring i forsetet...

ORIGINAL: Zol80

Her sitter de bakovervendt [;)]. Bare ser mye rart når folk henter i barnehagen. Så så skummelt ut med en ettåring i forsetet...

Med god grunn; det ER skummelt. [;)]

Hvorfor ha sete? Ser jo barn stadigvekk i forsete uten noe som helst sete som blir hentet av andre enn foreldrene i bhg . Det gjelder også baksetet. Jeg sier bare kjør på [:D]

Bare for å unnskylde de snille pappane som henter i bhg. vår så har de servicebiler, som er toseterbiler. De er faktisk nødt til
å ha ungen forran.

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Lena Levegg

Bare for å unnskylde de snille pappane som henter i bhg. vår så har de servicebiler, som er toseterbiler. De er faktisk nødt til
å ha ungen forran.

Men de har hvertfall seter tydeligvis[:)] er desverre ikke alle som har det( merkelig nok er det ofte pappaer som blir observert med bil uten sete(når de henter barn i bhg)).

neida.. bestemødre og tanter er like ille de også...

å ha ungen forran.

Men de kan vel sitte bakovervendt, kan de ikke?

Husk at barn under 140 cm ikke tåler airbagen, selv om de sitter forover og er "store" Den kan knekke nakken dems[X(]

ORIGINAL: suki

Den var drøy!

Drøy? R E A L I T E T E N.
At ikke fler skjønner viktigheten med riktig bilsikring skjønner jeg ikke.

ORIGINAL: Zol80

Det er ikke så ofte jeg ser barn forovervendt i framsetet, men det så jeg i dag, så når jeg leste overskriften tenkte jeg med en gang på denne bilen jeg hadde sett. Babyen var sikkert ikke mer enn 8-10 mnd tipper jeg.

Morsomt, ja... [8|]

Ho spør dere om en ting.. Dere trenger ikke være sarkastiske og gjøre narr av henne..[:@]

å ha ungen forran.

Da må de i hvert fall koble ut airbagen ellers så utsetter de barna sine for potensielt livstruende skader. Det finnes barn i Norge som har blitt drept av airbag, små barn blir ofte truffet av airbagen på toppen av hodet noe som dessverre fort fører til brukket nakke [&o] En servicebil i seg selv er forøvrig ingen unnskyldning for å ha barnet fremovervendt. Man er ikke mindre utsatt for kollisjonsfare fordi om faren henter barnet.

jeg ser ofte barn fremovervend i fremsetet, nesten hver gang jeg henter snuppa i barnehagen. og det UTEN noe som helst barnesete (barn som sitter løst fremme har jeg også sett, med faren kjørende fra barnehagen i full fart og hodet til ungen ut av vinduet...) [:@]

vet om en som var på tur med sønn sin. de hadde campinvogn bak på. var i danmark eller noe sånt. av en eller anna merkelig grunn hadde han sutte guttungen i framsete. han satt alttid baki. men gutten overlevde bilkolisjonen kun fordi han satt framme!!!!! dråge på vogna sto inn i baksete. så det kommer jo helt ann på ka kollisjon man skulle være uttfor. noen ganer er det best å sitte foran noen ganger bak. noen ganger forovervendt, andre bakover.

gutten våres har sutte forovervendt i framsete siden han var to år. har akkurat snudd snuppa vår forover siden ho bare spyr, griner å klager. ho e 1år... man bør gjøre det beste ut av det man har. (å dette er mitt valg, ej vet veldig godt ka tester å eksperter sier)

Merkelig, skulle gratulere deg fordi jeg var sikker på det stod "forlovet oss i forsetet" [8D]

Back
Topp