Fornøyd baby (MME)

millemarie

Forelsket i forumet
Babyen min er snart to mnd, har begynt og smile såvidt men er fortsatt intens gråting jevn igjennom dagen.

har trodd det har vært d-vit dråper, tran og har slutta m dette. Men gråter fortsatt. Noen ganger rett etter måltid. Nå som hun er To mnd burde hun ikke etter måltider være mett og fornøyd og smile og sove feks?
Hva gjør deres 2 mnd gamle babyer?


Kan jeg bytte til MME uten kumelk på egenhånd eller må jeg ha «tillatelse» fra barnelege? Ser apoteket selger en.
 
Min baby på 2 mnd gråter kun når det er noe, feks ny bleie, sulten og trett. Ellers er hun smilende og fornøyd, prater en del med oss og koser seg med alle lekene sine :) jeg ville forhørt meg med lege først, men det skader jo ikke å bare prøve?
 
Uff, det hørtes slitsomt ut!
Min baby er som nevnt over; gråter når det trengs ny bleie, sulten eller trøtt.
Ellers er han våken, glad og fornøyd. Leken og nysgjerrig, smiler mye.

Du bør snakke med lege først, det kan være flere nyanser av situasjonen.
Lykke til <3
 
Oi såpass, ja var det jeg trodde. At det skulle være mer kos enn gråt ved to mnd.

Nå ble jeg litt urolig. Skal høre med lege.
 
Det er ikke uvanlig med babyer som gråter mye ved 2 mnd. Kolikk gir seg gjerne rundt 3 mnd, og mange små sliter med magen uten at de kvalifiserer til kolikk. Du spør om å skifte til MME uten melk, men ikke hva du skifter fra. Skifter du fra morsmelk eller annen MME? Hvis det er fra morsmelk, ville jeg ikke gått over til melkefri MME, men heller kuttet eget kosthold til færre produkter. Mi jente skriker mye etter måltider for tiden fram til hun får rapet, og det holder ofte ikke med én rap. Forrigemann reagerte på en lang rekke ting av hva jeg spiste, og hadde mye vondt i magen. Vi klarte etterhvert å identifisere hva. Det var slitsomt. Hun som er baby nå tåler alt. Førstemann skrek mest av alle mine. Han var veldig vanskelig å få til å sove og skrek fordi han var trøtt. Når han endelig sovnet, våknet han gjerne etter 10 min og var slettes ikke uthvilt. Selv erfarne bestemødre jobbet hardt for å få ham i søvn over tid.

Med andre ord: det er veldig vanlig med mye gråt på denne alderen. Det kan være en rekke ting. Overstimulering, umodne tarmer, luft, trøtt, sulten, mett osv osv.

Det er aldri feil å ta opp dette med fastlege eller på helsestasjon. Kanskje får man noen gode råd. Lykke til uansett. Man vil jo gjøre det man kan for at behovet for å skrike blir minst mulig:)
 
Det er ikke uvanlig med babyer som gråter mye ved 2 mnd. Kolikk gir seg gjerne rundt 3 mnd, og mange små sliter med magen uten at de kvalifiserer til kolikk. Du spør om å skifte til MME uten melk, men ikke hva du skifter fra. Skifter du fra morsmelk eller annen MME? Hvis det er fra morsmelk, ville jeg ikke gått over til melkefri MME, men heller kuttet eget kosthold til færre produkter. Mi jente skriker mye etter måltider for tiden fram til hun får rapet, og det holder ofte ikke med én rap. Forrigemann reagerte på en lang rekke ting av hva jeg spiste, og hadde mye vondt i magen. Vi klarte etterhvert å identifisere hva. Det var slitsomt. Hun som er baby nå tåler alt. Førstemann skrek mest av alle mine. Han var veldig vanskelig å få til å sove og skrek fordi han var trøtt. Når han endelig sovnet, våknet han gjerne etter 10 min og var slettes ikke uthvilt. Selv erfarne bestemødre jobbet hardt for å få ham i søvn over tid.

Med andre ord: det er veldig vanlig med mye gråt på denne alderen. Det kan være en rekke ting. Overstimulering, umodne tarmer, luft, trøtt, sulten, mett osv osv.

Det er aldri feil å ta opp dette med fastlege eller på helsestasjon. Kanskje får man noen gode råd. Lykke til uansett. Man vil jo gjøre det man kan for at behovet for å skrike blir minst mulig:)

Jeg tolker overskriften som at hun bruker morsmelkerstatning fra før :)

Så sant, det er så mye å vurdere hele tiden. Det har vært noen gråteperioder tidligere, men jeg opplevde heldigvis at det gikk raskt over. Som en uke uten bæsj (han var 2 uker), og gråt og var utrøstelig hele døgnet.
Så kom bæsjen etter en uke..og han ble så rolig og fin. For en lettelse.
Noen runder med mageknip og gråt i blandt, men det blir færre og færre.
Heldigvis er det uavhengig av hva jeg har spist, så jeg spiser det jeg vil.
 
Back
Topp