formen /uvaner og plager ...

Uke: 32+1
Formen: bra
Plager: bekkenløsning, kynnere
Noe negativt: mye trøtt og sliten. Våkner sulten på natten
Noe positivt: kjenner liv hver dag og ikke mange ukene igjen før termin
Mat/drikke jeg liker ekstra godt nå: druer, sjokomelk og kan ikke vente til jeg kan spise salami igjen.

Uke; 28+5
Formen; Trøtt, sliten.
Plager; Kvalm, hodepine
Noe negativt; Tungt, vondt i magen pga kynnere
Noe positivt; Vokser og gror, og alltid like morsomt med bevegelser og spark :D
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Cola :D :P Og det meste som er spiselig :P Men sjokolade cookies og crossante er ekstra godt på skolen :P

Uke; 31+5
Formen: stort sett kvalm på kvelden, i overkant aktiv unge. Blir uvel av det.
Plager: bekkenløsning, hemorider som ikke går bort etter behandling.
Noe negativt: mye sliten
Noe positivt:bare 6uker og 6 dager igjen til jeg møter jenta mi.
Mat/drikke du liker ekstra godt nå: alt går ned på høykant. Mer godtesjuk enn ellers.

Uke: 27+6
Formen: Kvalme,hodepine, svimmelhet, sliten
Plager; Bekkenløsning og lungebetennelse
Noe negativt: Hele tiden noe nytt jeg feiler eller noe som skjer..
Noe positivt: Ikke lenge igjen nå og ikke lenge igjen til ultralyd kontroll
Mat/drikke du liker ekstra godt nå: Saft,brus,frøhorn med ost/skinke ellers ikke noe spesielt i øyeblikket. Hadde druer tideligere i svangerskapet som jeg hadde helt dilla på.

Uke: 32+3
Formen: trøtt og sliten
Plager; mye kynnere, og hodet til babyen ligger laaaangt ned så er vondt og bøye seg
Noe negativt: kommer ikke på noe
Noe positivt: baby er i full fart hele dagen så går ikke lenge uten at magen buler til alle kanter når ho turner og terminen nærmer seg med stormskritt
Mat/drikke du liker ekstra godt nå har egentlig mista matlysten så ingenting frister egentlig

Uke; 28+1
Formen; kunne vært både bedre og værre.. Mye trøtt!
Plager; bekkenløsning og hyperemesis..
Noe negativt; 100% sykmeldt og blir sliten av bare å lakke negler til og med, da jeg får i meg lite væske/næring..
Noe positivt; kjenner masse liv :) gleder oss til å møte lille arvingen vår <3
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; cola, og bakt potet med hvitløkssmør!

Uke; 28+6
Formen; Rund! Hehe, mer opplagt nå enn jeg har vært siste månedene, men merker at det begynner å bli tungt.
Plager; Bekkenløsning
Noe negativt; Mer og mer sofasliting nå som bekkenet streiker bare av en tur opp trappa
Noe positivt; En veldig aktiv baby og en mann som er helt super for tiden!
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Brunost, cola og pære!

Uke; 32+5
Formen; Grei :)
Plager; stikking i underlivet, sliten i føtter av ingenting, trøtt, alt er tungt..:eek:
Noe negativt; Fremdeles en mnd igjen til jeg kan sette meg ned og slappe av...:confused:
Noe positivt; Alle prøver å tilrettelegge,mannen er flink hjemme, jenta i magen er aktiv, tiden går fort til jeg får se jenta mi :D
Mat/drikke du liker ekstra godt nå: Juice :rolleyes:

Uke; 28+1
Formen; Dårlig :(
Plager; Hyperemesis og bekkenløsning. OG for ikke å glemme halsbrann!
Noe negativt; Alle plagene
Noe positivt; At jeg greier å nyte graviditeten uansett :)
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Isbiter er det det går mest i ;)

Uke; 30+1
Formen; Jevnt over bra :)
Plager; Begynner å kjenne det i ryggen. Sliten og litt halsbrann.
Noe negativt; Måtte kutte snop og kaker pga. nedsatt glukosetoleranse.
Noe positivt; Jeg er graviiid! :D (Synes fortsatt det er utrolig stas.) Vises godt nå, får mange positive kommentarer. Kjære lille i magen gir seg til kjenne jevnlig, det er veldig koselig. :) Og har en snill mann!
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Naturell yoghurt eller vaniljekesam med eplebiter og kanel når jeg skal kose meg. Avokado, cashewnøtter.

Uke; Uke 30 sier appen ;)
Formen; Like fin som alltid :)
Plager; Ingen, som vanlig...
Noe negativt; Fikk ikke spurt jordmor på omvisning om alt jeg ville spørre om.
Noe positivt; 4-6 uker til fødebaggen skal pakkes ;)
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Hmm... Appelsinjuice og appelsiner! Det er snart jul, ja! ;)

Uke; 30+1
Formen; Jevnt over bra :)
Plager; Begynner å kjenne det i ryggen. Sliten og litt halsbrann.
Noe negativt; Måtte kutte snop og kaker pga. nedsatt glukosetoleranse.
Noe positivt; Jeg er graviiid! :D (Synes fortsatt det er utrolig stas.) Vises godt nå, får mange positive kommentarer. Kjære lille i magen gir seg til kjenne jevnlig, det er veldig koselig. :) Og har en snill mann!
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Naturell yoghurt eller vaniljekesam med eplebiter og kanel når jeg skal kose meg. Avokado, cashewnøtter.

Vurderte å skrive det samme som deg - vi er graviiiiide! :P
Ganske fantastisk ennå! :)

Uke; 32+2
Formen; Ofte trøtt og sliten!!
Plager; Tedenser til bekkenløsning
Noe negativt; Har blitt uvenn med Jon Blund..
Noe positivt; nærmer seg for hverdag, kjenner liv hverdag! Snart er det lille mirakele komt til verden! Bare 41 dager igjen.
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Vatn med isbiter

Uke; 30 idag :D
Formen; dårlig :(
Plager; bekkenløsning, kvalme/oppkast, svimmelhet/svimer av og nedsatt matlyst.
Noe negativt; 100% sykemeldt
Noe positivt; jeg er gravid og jenta i magen er veldig aktiv <3
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; ingenting spesielt, har ekstremt dårlig matlyst, men fysen på julemarsipan, julebrus og julemat. Godt det snart er jul ;)

Uke; 29
Formen; Veldig fin. Kan ikke klage hvertfall. Litt mer trøtt igjen, men skyldes nok dårligere nattesøvn. Ordner seg stort sett med en dupp i løpet av dagen.
Plager; Litt bekken på slutten av dagen, spesielt om jeg har gått mye, men kan stort sett takke meg selv. Nattesøvnen har også blitt dårligere.. Både pga at det er vanskelig å finne liggestilling som er god, og fordi jeg må opp og tisse, noe jeg ikke er vant med fra før..
Noe negativt; Fått mer humørsvingninger siste ukene... Går mest utover samboeren, men også fremmede ute på gata som gjør irriterende, idiotiske ting. Spesielt i trafikken får mange fingeren.... Føler meg som ei sur drittkjerring ofte :p Men pytt!
Noe positivt; Masse liv hver dag, og magen går i bølger så snart jeg setter meg ned.
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Klementiner! Namnam. Gjerne sammen med en kopp kakao.

Uke; 29
Formen; Veldig fin. Kan ikke klage hvertfall. Litt mer trøtt igjen, men skyldes nok dårligere nattesøvn. Ordner seg stort sett med en dupp i løpet av dagen.
Plager; Litt bekken på slutten av dagen, spesielt om jeg har gått mye, men kan stort sett takke meg selv. Nattesøvnen har også blitt dårligere.. Både pga at det er vanskelig å finne liggestilling som er god, og fordi jeg må opp og tisse, noe jeg ikke er vant med fra før..
Noe negativt; Fått mer humørsvingninger siste ukene... Går mest utover samboeren, men også fremmede ute på gata som gjør irriterende, idiotiske ting. Spesielt i trafikken får mange fingeren.... Føler meg som ei sur drittkjerring ofte :p Men pytt!
Noe positivt; Masse liv hver dag, og magen går i bølger så snart jeg setter meg ned.
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Klementiner! Namnam. Gjerne sammen med en kopp kakao.
hahah er faktisk i trafikken jeg får ut min frustrasjon også! Tenker ikke over det når jeg er alene i bilen, men kjenner jeg blir litt flau når andre sitter på :P Men folk gjør så mye dumt; legger seg feil, bruker ikke refleks eller blinklys, kjører for sakte ifht til fartsgrensa o.l. er typiske ting jeg ergrer meg over nå. Vi får være sure drittkjerringer sammen ;) hehe

Uke; 31+6
Formen; Stort sett ok
Plager; bekkenløsning, isjias, og halsbrannen fra *******
Noe negativt; Så sykt lei av å ikke få sove pga. halsbrann!!:(
Noe positivt; baby er aktiv og jeg gleder meg virkelig til å bli mamma:)
Mat/drikke du liker ekstra godt nå; Kakemenn

Back
Topp